Vad bjuda på för mat på 10-årskalas?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Vad bjuda på för mat på 10-årskalas?

    Vi ska ha 10-årskalas på fredag kväll med mat till sju barn och Nintendobattle. Tänkte först ha tacos men nu hade de nyligen fått det på ett kalas så det vore roligt med något annat. Har ni några förslag?
  2. 1
    Vad bjuda på för mat på 10-årskalas? Vi ska ha 10-årskalas på fredag kväll med mat till sju barn och Nintendobattle. Tänkte först ha tacos men nu hade de nyligen fått det på ett kalas så det vore roligt med något annat. Har ni några förslag?
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Hemgjord pizza kanske? Om ni kavlar ut rundlar så får de själva fixa med valfria toppings?
  4. 2
    Hemgjord pizza kanske? Om ni kavlar ut rundlar så får de själva fixa med valfria toppings?
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    grilla? Och de gillar ju hamburgare de små rackarna...
  6. 3
    grilla? Och de gillar ju hamburgare de små rackarna...
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    På sonens 11-årskalas i våras hade vi hamburgerbuffé. Jag trodde inte de skulle äta så mycket, för de hade paus i filmen och skulle tillbaka till den. Men det blev rena fat!

    Sedan fick de glass med en massa tillbehör för sonen hade ingen lust med tårta.
  8. 4
    På sonens 11-årskalas i våras hade vi hamburgerbuffé. Jag trodde inte de skulle äta så mycket, för de hade paus i filmen och skulle tillbaka till den. Men det blev rena fat!

    Sedan fick de glass med en massa tillbehör för sonen hade ingen lust med tårta.
  9. monka
    #5
    tacos, hamburger, pizza eller korv - nåt av det skulle jag lajja med. buffé av något slag eller som MIA föreslog - varsin liten rund pizza att själv välja pålägg på.
  10. 5
    tacos, hamburger, pizza eller korv - nåt av det skulle jag lajja med. buffé av något slag eller som MIA föreslog - varsin liten rund pizza att själv välja pålägg på.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Ja jag funderade på det. Det är en smaskig idé!
  12. 6
    Ja jag funderade på det. Det är en smaskig idé!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Hamburgare, det är en bra idé! Har ingen grill just nu men det går ju iof att köpa rätt snabbt och lätt
  14. 7
    Hamburgare, det är en bra idé! Har ingen grill just nu men det går ju iof att köpa rätt snabbt och lätt
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Vi ska också köra glass med tillbehör och jag tror nästan att jag just bestämde mig för att det får bli hamburgare. Tack!
  16. 8
    Vi ska också köra glass med tillbehör och jag tror nästan att jag just bestämde mig för att det får bli hamburgare. Tack!
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Hamburgarbuffé får det blir!
  18. 9
    Hamburgarbuffé får det blir!
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10
    Kalas i bufféernas tecken. Gott!
  20. 10
    Kalas i bufféernas tecken. Gott!
  21. Salander
    #11
    Här blev det pannkakor med sylt, glass och grädde. Sonen ville inte ha tårta så det blev mat och efterätt i ett. men det var måånga pannkakor jag fick steka. Inget att rekommendera om det är för många barn
    Sedan fick de chokladpudding och efter ett tag.
    Sonen bestämde menyn ;9
  22. 11
    Här blev det pannkakor med sylt, glass och grädde. Sonen ville inte ha tårta så det blev mat och efterätt i ett. men det var måånga pannkakor jag fick steka. Inget att rekommendera om det är för många barn
    Sedan fick de chokladpudding och efter ett tag.
    Sonen bestämde menyn ;9
  23. Medlem sedan
    May 2010
    #12
    Jag hade ett 11-års kalas för två veckor sen, och flickan ville absolut ha Pizzakväll.
    Det var 8 flickor så vi köpte 2 familjepizzor, en Vesuvio och en Cappriciosa, och så bad jag pizzerian sliza upp i bitar. Det tyckte dom vär jättemysigt Och så ville dom äta direkt från kartongerna så det blev inte mycket disk heller..perfekt!

    Efter maten sjöng dom Singstar en stund och efter det tittade dom på en film. Som tilltugg blev det lösgodis, chips och ostkrokar, fast dom var så mätta då så det blev hur mycket som helst över..till resten av familjen

    Hoppas du får ett lyckat kalas
  24. 12
    Jag hade ett 11-års kalas för två veckor sen, och flickan ville absolut ha Pizzakväll.
    Det var 8 flickor så vi köpte 2 familjepizzor, en Vesuvio och en Cappriciosa, och så bad jag pizzerian sliza upp i bitar. Det tyckte dom vär jättemysigt Och så ville dom äta direkt från kartongerna så det blev inte mycket disk heller..perfekt!

    Efter maten sjöng dom Singstar en stund och efter det tittade dom på en film. Som tilltugg blev det lösgodis, chips och ostkrokar, fast dom var så mätta då så det blev hur mycket som helst över..till resten av familjen

    Hoppas du får ett lyckat kalas
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Sonen sa faktiskt att han tyckte att det skulle vara pannkakor kom jag på nu. Får fundera på´t.
  26. 13
    Sonen sa faktiskt att han tyckte att det skulle vara pannkakor kom jag på nu. Får fundera på´t.
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    Ååå, det lät som en smidig lösning... Verkligen värt att funderas på.
  28. 14
    Ååå, det lät som en smidig lösning... Verkligen värt att funderas på.

Liknande trådar

  1. Bjuda vilka på 7-årskalas
    By kalasfrågor in forum _02 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 12:12
  2. Bjuda vilka på 7-årskalas
    By kalasknas in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:37
  3. vad bjuda på 2 årskalas?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:29
  4. 8-årskalas - vilka bjuda
    By Velig kalasmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:00
  5. Vilka bjuda på 7-årskalas?
    By ullibulli in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar