Vad räknas som feber?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Vad räknas som feber?

    Jag undrar vad som räknas som feber... lilltjejen, 2 år har nu 37,6 men mår ok.

    Jag har ju förstått att man mer ska kolla på allmäntillståndet men Love kan ha ganska hög feber utan att visa några andra tecken på sjukdom. Men ofta är han trött dagen efter eller blir förkyld eller liknande senare.
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  2. 1
    Vad räknas som feber? Jag undrar vad som räknas som feber... lilltjejen, 2 år har nu 37,6 men mår ok.

    Jag har ju förstått att man mer ska kolla på allmäntillståndet men Love kan ha ganska hög feber utan att visa några andra tecken på sjukdom. Men ofta är han trött dagen efter eller blir förkyld eller liknande senare.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Över 38 tror jag brukar räknas som feber på barn men jag är inte helt säker.
  4. 2
    Över 38 tror jag brukar räknas som feber på barn men jag är inte helt säker.
  5. Jenny med Max
    #3
    Min stora tjej är lågtempad, har 36,4 i normaltemperatur och skulle hon ha 37.6 så hade hon haft 1 grad mer än normalt och det anser jag vara feber!
    Lilleman däremot är normaltempad på 37 grader och jag hade iofs märkt en viss skillnad i energi, men hans allmäntillstånd hade nog allt varit okej och då hade jag inte ansett att han hade feber.

    Vad brukar din lilltjej ha i temperatur?
  6. 3
    Min stora tjej är lågtempad, har 36,4 i normaltemperatur och skulle hon ha 37.6 så hade hon haft 1 grad mer än normalt och det anser jag vara feber!
    Lilleman däremot är normaltempad på 37 grader och jag hade iofs märkt en viss skillnad i energi, men hans allmäntillstånd hade nog allt varit okej och då hade jag inte ansett att han hade feber.

    Vad brukar din lilltjej ha i temperatur?
  7. anna m astrid&märtha
    #4
    har också lågtempare, så allt över 37 grader en morgon är feber. allt beror på barnets grundtemp. jag vet inte ens om stora barnet haft mer än strax över 38 grader och då är hon supersjuk.
  8. 4
    har också lågtempare, så allt över 37 grader en morgon är feber. allt beror på barnets grundtemp. jag vet inte ens om stora barnet haft mer än strax över 38 grader och då är hon supersjuk.

Liknande trådar

  1. Räknas
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 10:42
  2. Hur räknas 10% hos VV ut?
    By *Camilla* in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 07:53
  3. vad räknas som feber egentligen?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 12:43
  4. Räknas det in?
    By bstrand in forum Politik
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 10:58
  5. Vad räknas som feber?
    By Hanna m S och E in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar