tallrikar *OT*
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    tallrikar *OT*

    Jag vet att det är OT men jag får alltid bäst svar av er här inne så jag testar er ännu en gång.

    Jag är ute efter barntallrikar med olika fack, så att inte maten blandas på tallriken. Min 3-åring can´t stand it när maten blandas.
    Nu har vi bara en sån tallrik, som jag köpte när jag var i Kina för några år sen.
    Men det måste väl finnas i nån webbutik här hemma oxå.
    Men jag vet som inte vad jag ska söka efter...

    Nån som kan hjälpa till?
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  2. 1
    tallrikar *OT* Jag vet att det är OT men jag får alltid bäst svar av er här inne så jag testar er ännu en gång.

    Jag är ute efter barntallrikar med olika fack, så att inte maten blandas på tallriken. Min 3-åring can´t stand it när maten blandas.
    Nu har vi bara en sån tallrik, som jag köpte när jag var i Kina för några år sen.
    Men det måste väl finnas i nån webbutik här hemma oxå.
    Men jag vet som inte vad jag ska söka efter...

    Nån som kan hjälpa till?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Kan det vara något sånt här du söker:

    http://www.shoppinggatan.se/handla/p...i_melamin/visa

    http://www.boinkstore.com/shop/viewA...86&groupId=378

    Eller förstod jag helt fel nu?

    Jadu, ibland är det väldigt viktigt att maten inte blandas ihop, känner igen det!
  4. 2
    Kan det vara något sånt här du söker:

    http://www.shoppinggatan.se/handla/p...i_melamin/visa

    http://www.boinkstore.com/shop/viewA...86&groupId=378

    Eller förstod jag helt fel nu?

    Jadu, ibland är det väldigt viktigt att maten inte blandas ihop, känner igen det!
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Ja precis sån. TUSEN TACK!! Nu kommer dottern bli överlycklig.
  6. 3
    Ja precis sån. TUSEN TACK!! Nu kommer dottern bli överlycklig.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Vad bra!
    Detta forumet är allt bra till mycket, även sånt som inte gäller barnkläder
  8. 4
    Vad bra!
    Detta forumet är allt bra till mycket, även sånt som inte gäller barnkläder
  9. Anonym
    #5
    Till en 3-åring!???? Lägg maten var för sig på talriken istället!
  10. 5
    Till en 3-åring!???? Lägg maten var för sig på talriken istället!
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Suck.
  12. 6
    Suck.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Ja, suck....
  14. 7
    Ja, suck....
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Jag fick en sån tallrik i present till min 3-åring. Superbra ju. Hon vill också ha allt för sig. Herregud om det kommer lite sås på fel ställe!!
  16. 8
    Jag fick en sån tallrik i present till min 3-åring. Superbra ju. Hon vill också ha allt för sig. Herregud om det kommer lite sås på fel ställe!!
  17. Medlem sedan
    Nov 1998
    #9
    Fasrt jag är benägen att hålla med!! Min 06:a äter på vanlig talrik med kniv och gaffel...det tycket jag är hög tid att kunna i den åldern. Att maten blandas får de ju vänja sig vid!
  18. 9
    Fasrt jag är benägen att hålla med!! Min 06:a äter på vanlig talrik med kniv och gaffel...det tycket jag är hög tid att kunna i den åldern. Att maten blandas får de ju vänja sig vid!
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10
    Va bra för dig då.
    Dock bad jag inte om åsikter om hur min dotter äter utan bara efter vad man får tag på tallrikar.
  20. 10
    Va bra för dig då.
    Dock bad jag inte om åsikter om hur min dotter äter utan bara efter vad man får tag på tallrikar.
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #11
    Men åsikter är det väl fritt fram att ha på ett forum oavsett om någon ber om det heller inte??
  22. 11
    Men åsikter är det väl fritt fram att ha på ett forum oavsett om någon ber om det heller inte??
  23. Anonym
    #12
    Tror det gäller det flesta småbarn att de inte gillar att maten blandas men jag håller med dig om att en treåring bör äta på en vanlig tallrik i alla fall.
    Kan vara så att en sådan slags tallrik bäddar för problem och att det skulle vara bättre att aldrig använda en sådan överhuvudtaget.
  24. 12
    Tror det gäller det flesta småbarn att de inte gillar att maten blandas men jag håller med dig om att en treåring bör äta på en vanlig tallrik i alla fall.
    Kan vara så att en sådan slags tallrik bäddar för problem och att det skulle vara bättre att aldrig använda en sådan överhuvudtaget.
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    Men orka, orka, orka....

    jag tycker hela det här går under mitt favvo-motto som förälder: "Man måste välja sina strider".

    Har ni som opponerar er varit med om en trilsk o bestämd treåring själva? Det är väl baske mig bättre att han/hon nöjd får äta på en sån tallrik som delar upp maten, än att inte vilja äta alls?!

    Ibland är det också så med barn i den åldern, ja speciellt treåringar, att de får för sig vissa saker och är benhårda med det ett tag. För oftast är det bara en kort tid det gäller. Och som förälder så får man välja sina strider...

    Jag tror TS dotter kommer vara glad och nöjd med sin nya tallrik för att sen om ett tag märka att det går alldeles utmärkt med "vanlig" tallrik. Om inte förr så sen när det är viktigt att göra lika som kompisarna på dagis/skolan.
  26. 13
    Men orka, orka, orka.... jag tycker hela det här går under mitt favvo-motto som förälder: "Man måste välja sina strider".

    Har ni som opponerar er varit med om en trilsk o bestämd treåring själva? Det är väl baske mig bättre att han/hon nöjd får äta på en sån tallrik som delar upp maten, än att inte vilja äta alls?!

    Ibland är det också så med barn i den åldern, ja speciellt treåringar, att de får för sig vissa saker och är benhårda med det ett tag. För oftast är det bara en kort tid det gäller. Och som förälder så får man välja sina strider...

    Jag tror TS dotter kommer vara glad och nöjd med sin nya tallrik för att sen om ett tag märka att det går alldeles utmärkt med "vanlig" tallrik. Om inte förr så sen när det är viktigt att göra lika som kompisarna på dagis/skolan.
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14
    Visst. Om jag frågade er vad ni tyckte om att min dotter ville ha en tallrik med olika fack så att maten inte blandades... Men det var inte det jag bad om.
    Och ärligt så bryr jag mig inte heller så jag förstår inte varför ni lägger er i sånt. Det är ju inte som att jag nu struntar i att köpa en sån tallrik bara för att ni tycker att en 3 åring ska äta med kniv och gaffel på vanlig tallrik.
    Jag har hellre en 3 åring som äter bra på en tallrik med fack än en 3 åring som vägrar äta när maten ligger tätt intill på en vanlig tallrik.
    Kalla det var ni vill men så gör jag.
  28. 14
    Visst. Om jag frågade er vad ni tyckte om att min dotter ville ha en tallrik med olika fack så att maten inte blandades... Men det var inte det jag bad om.
    Och ärligt så bryr jag mig inte heller så jag förstår inte varför ni lägger er i sånt. Det är ju inte som att jag nu struntar i att köpa en sån tallrik bara för att ni tycker att en 3 åring ska äta med kniv och gaffel på vanlig tallrik.
    Jag har hellre en 3 åring som äter bra på en tallrik med fack än en 3 åring som vägrar äta när maten ligger tätt intill på en vanlig tallrik.
    Kalla det var ni vill men så gör jag.
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15
    Hon KAN äta på en vanlig tallrik, gör det hemma och på dagis varje dag. Men om hon vill ha en speciell tallrik så ser jag inget problem med det.
    Vad säger ni om att hon oxå ibland vill ha en "bebis-mugg" precis som lillasyster? Ringer ni Soc? Hjälp...
  30. 15
    Hon KAN äta på en vanlig tallrik, gör det hemma och på dagis varje dag. Men om hon vill ha en speciell tallrik så ser jag inget problem med det.
    Vad säger ni om att hon oxå ibland vill ha en "bebis-mugg" precis som lillasyster? Ringer ni Soc? Hjälp...
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16
    Bra skrivet!
  32. 16
    Bra skrivet!
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Åh vad jag ler nu....
    Vi kanske ska ringa soc tillsammans. Hjälp, våra barn dricker ur pipmugg!
    Har en lillebror här med och då vill ju storasyster ha lika ibland och det är ju verkligen inget problem för mig. Bara maten och drycken går ner så är jag nöjd!
  34. 17
    Åh vad jag ler nu....
    Vi kanske ska ringa soc tillsammans. Hjälp, våra barn dricker ur pipmugg!
    Har en lillebror här med och då vill ju storasyster ha lika ibland och det är ju verkligen inget problem för mig. Bara maten och drycken går ner så är jag nöjd!
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18
    Precis det tänkte jag skriva igår, men mitt inlägg försvann!
    Det är väl bättre att ha en tallrik med fack och ett barn som äter än en vanlig tallrik och ett barn som inte äter.
    Jag tycker att du (Lurpan) gör helt rätt i att gå på vad som är bäst för din dotter (och er familj)!
    Jag vet hur det är att se sitt barn inte äta... Hade jag kunnat åtgärda vårt problem med en tallrik skulle jag, och ja, jag tänker faktiskt testa! För jag hade inte ens tänkt tanken förrän du efterlyste tallrikarna! (Vår son vill gärna ha av allt, men äter kanske några få skedar mat av t.ex majsen.. och gud nåde om det råkar ligga sås eller något annat där han ska äta, då äter han inget...)

    SÅ, gör det som är bäst för ditt barn och din familj och skit i alla andras åsikter! (visst, alla har rätt till åsikter, men det var ju inte det du efterfrågade från början )
  36. 18
    Precis det tänkte jag skriva igår, men mitt inlägg försvann!
    Det är väl bättre att ha en tallrik med fack och ett barn som äter än en vanlig tallrik och ett barn som inte äter.
    Jag tycker att du (Lurpan) gör helt rätt i att gå på vad som är bäst för din dotter (och er familj)!
    Jag vet hur det är att se sitt barn inte äta... Hade jag kunnat åtgärda vårt problem med en tallrik skulle jag, och ja, jag tänker faktiskt testa! För jag hade inte ens tänkt tanken förrän du efterlyste tallrikarna! (Vår son vill gärna ha av allt, men äter kanske några få skedar mat av t.ex majsen.. och gud nåde om det råkar ligga sås eller något annat där han ska äta, då äter han inget...)

    SÅ, gör det som är bäst för ditt barn och din familj och skit i alla andras åsikter! (visst, alla har rätt till åsikter, men det var ju inte det du efterfrågade från början )
  37. Medlem sedan
    Feb 2001
    #19
    *ler*
    Jag vet precis vad ni pratar om... När den stora ska ha som den mindre, vad är problemet liksom?! Och jag lär nog få erfara det ett par gånger till när bebis har anlänt och ska börja käka mat ;D
    Jag får väl stå med er då och ringa ;P
  38. 19
    *ler*
    Jag vet precis vad ni pratar om... När den stora ska ha som den mindre, vad är problemet liksom?! Och jag lär nog få erfara det ett par gånger till när bebis har anlänt och ska börja käka mat ;D
    Jag får väl stå med er då och ringa ;P
  39. Medlem sedan
    Nov 1998
    #20
    Så jag får inte framföra min åsikt om den inte är efterfrågad!? Då har jag missuppfattat det här med yttrandefrieheten tror jag......... Jag uttryckte min åsikt för jag kände att jag ville det, att ge gensvar på den åsikten är ju upp till dig eller hur!?
  40. 20
    Så jag får inte framföra min åsikt om den inte är efterfrågad!? Då har jag missuppfattat det här med yttrandefrieheten tror jag......... Jag uttryckte min åsikt för jag kände att jag ville det, att ge gensvar på den åsikten är ju upp till dig eller hur!?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. tallrikar
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 18:49
  2. Tallrikar
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 07:00
  3. Tallrikar?
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 18:33
  4. Nya tallrikar
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 23:43
  5. Vad har ni för tallrikar?
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar