Hjälp med namn till Astrids lillasyster!
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Hjälp med namn till Astrids lillasyster!

    Nu vill vi ha er experthjälp!
    Vi har en dotter som heter Astrid som är 1½ år och en nyfödd tjej som än så länge går under namnet "trollet".

    Våra förslag är just nu:

    Freja
    Idun
    Saga
    Signe
    Vendela
    Aurora
    Ingrid

    Vilket namn tycker ni?

    Eller kom gärna med flera förslag

    Tack på förhand!
  2. 1
    Hjälp med namn till Astrids lillasyster! Nu vill vi ha er experthjälp!
    Vi har en dotter som heter Astrid som är 1½ år och en nyfödd tjej som än så länge går under namnet "trollet".

    Våra förslag är just nu:

    Freja
    Idun
    Saga
    Signe
    Vendela
    Aurora
    Ingrid

    Vilket namn tycker ni?

    Eller kom gärna med flera förslag

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Hej,
    Astrid är ett så fint namn! Ingrid är nog min favorit av de namnen men blir lite konstig med två -rid namn så jag tycker i så fall Signe. Annars tycker jag att Nora eller Vera är oerhört fina namn som passar bra med Astrid.
    Lycka till!
  4. 2
    Hej,
    Astrid är ett så fint namn! Ingrid är nog min favorit av de namnen men blir lite konstig med två -rid namn så jag tycker i så fall Signe. Annars tycker jag att Nora eller Vera är oerhört fina namn som passar bra med Astrid.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Mina åsikter: Freja, Saga och Vendela är jättefina ihop med Astrid - ja, det är de väl allihop - och går dessutom att stava och uttala utanför Sverige (vilket kanske är helt ointressant för er).
    Aurora är Törnrosa, vilket gör att jag drar öronen åt mig och Idun en feministtidskrift. Hedervärt, men kanske litet tungt.
    Vi har en storasyster Vera till vår Astrid och skulle kunna tänka mig en Elsa, Emma eller Siri, ifall de namnen inte redan vore upptagna (tänker vara snål och inte ge dig mina favoritnamn till Astrids lillasyster)
    2 stavelser och se till att det blir bra initialer med efternamnet och inte ngt som ger samma "smeknamn" på båda namnen.
  6. 3
    Mina åsikter: Freja, Saga och Vendela är jättefina ihop med Astrid - ja, det är de väl allihop - och går dessutom att stava och uttala utanför Sverige (vilket kanske är helt ointressant för er).
    Aurora är Törnrosa, vilket gör att jag drar öronen åt mig och Idun en feministtidskrift. Hedervärt, men kanske litet tungt.
    Vi har en storasyster Vera till vår Astrid och skulle kunna tänka mig en Elsa, Emma eller Siri, ifall de namnen inte redan vore upptagna (tänker vara snål och inte ge dig mina favoritnamn till Astrids lillasyster)
    2 stavelser och se till att det blir bra initialer med efternamnet och inte ngt som ger samma "smeknamn" på båda namnen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Lägger mig i! *på besök*

    Freja eller Ingrid tycker jag! Mest Ingrid tror jag . Sååå gulligt det hade blivit.

    Kram A (väldigt nära vän till milly-74)
  8. 4
    Lägger mig i! *på besök* Freja eller Ingrid tycker jag! Mest Ingrid tror jag . Sååå gulligt det hade blivit.

    Kram A (väldigt nära vän till milly-74)
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Vendela - det hade jag tänkt mig, men blev nedröstad av resten i familjen!
  10. 5
    Vendela - det hade jag tänkt mig, men blev nedröstad av resten i familjen!
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Eller...

    Vanessa eller Jennifer
  12. 6
    Eller... Vanessa eller Jennifer
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    spontant direkt innan jag hann läsa era förslag så sa både jag och sambon att Ingrid och Astrid går ju hand-i-hand med varandra annars är ju Aurora väldigt fint, och saga Saga är ett av mina extranamn som jag gillar väldigt mycket!
  14. 7
    spontant direkt innan jag hann läsa era förslag så sa både jag och sambon att Ingrid och Astrid går ju hand-i-hand med varandra annars är ju Aurora väldigt fint, och saga Saga är ett av mina extranamn som jag gillar väldigt mycket!
  15. på besök
    #8
    Ingrid och Astrid... flera verkar gillar den kombon. Jag tycker också att båda är jättefina och skullek kunna tänka mig bägge, förutom den lilla detaljen att mormor heter Astrid och min mamma Ingrid så det går bort i vårt fall...
    Saga tycker jag också är jättefint ihop med Astrid. Liksom Maja, Hilda och Alva...
  16. 8
    Ingrid och Astrid... flera verkar gillar den kombon. Jag tycker också att båda är jättefina och skullek kunna tänka mig bägge, förutom den lilla detaljen att mormor heter Astrid och min mamma Ingrid så det går bort i vårt fall...
    Saga tycker jag också är jättefint ihop med Astrid. Liksom Maja, Hilda och Alva...
  17. Medlem sedan
    Jan 2010
    #9
    Jag älskar namnet Freja
  18. 9
    Jag älskar namnet Freja

Liknande trådar

  1. Nu är Astrids lillasyster här!
    By milly-74 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 09:07
  2. Hjälp med namn till Astrids lillasyster!
    By milly-74 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 22:29
  3. Nu är Astrids lillasyster här!
    By milly-74 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 20:01
  4. Hjälp! Namn till Isaks lillasyster
    By Isaks mamma + lillasyster in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 00:40
  5. Astrids lillasyster är här!
    By lainur in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 14:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar