Resa utomlands med hjärtbarn
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Resa utomlands med hjärtbarn

    Har planerat att resa till Kreta i höst med familjen. Har en pojk på 6 år med hjärtfel och nu undrar jag om någon vet om det finns någon fond att söka resebidrag ur. Har för mig att den här frågan var uppe för ett tag sedan... Ni som varit utomlands med era hjärtbarn, är det något särskilt man bör tänka på?
  2. 1
    Resa utomlands med hjärtbarn Har planerat att resa till Kreta i höst med familjen. Har en pojk på 6 år med hjärtfel och nu undrar jag om någon vet om det finns någon fond att söka resebidrag ur. Har för mig att den här frågan var uppe för ett tag sedan... Ni som varit utomlands med era hjärtbarn, är det något särskilt man bör tänka på?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Vi har rest mycket med vår hjärtis, men oftast valt lite större resmål för att ha tillgång till sjukhus om det krisar. Kreta är bra, har en kompis med en liten pojke som har leukemi, och de fick fantastisk hjälp när han blev magsjuk och inte kunde behålla sina mediciner.
    Vi har alltidtagit med oss en engelsk beskrivning av vår dotters hjärtfel, vilka mediciner hon äter och vad de har opererat. Vår hjärtläkare hjälpte oss med det. Sedan är deet väldigt olika hur hjärtbarn tål värme, men det har ni troligen redan tänkt på. Vår tjej mådde kanon i värme, hon badade i timmar i sträck, åt som en häst och laddade batterierna för vintern.
    Vi sökte mycket bidrag och fick en hel del. Lokala lions gav en del, lokala röda korset, och en del fonder vi hittade i en bok vi köpte om fonder. Om jag inte minns fel så har hjärtebarnsförbundet en lista över fonder man kan söka. Annars kan ibland kuratorn på ert sjukhus hjälpa er. De har ibland mandat att godkänna bidrag från fonder som sjukhuset förvaltar.
    Hoppas ni får en jätteskön semester! det var en otrolig känsla första gången vi åkte och mimi badade i Medelhavet. Hon satt och sjöng i vattnet av lycka.
  4. 2
    Vi har rest mycket med vår hjärtis, men oftast valt lite större resmål för att ha tillgång till sjukhus om det krisar. Kreta är bra, har en kompis med en liten pojke som har leukemi, och de fick fantastisk hjälp när han blev magsjuk och inte kunde behålla sina mediciner.
    Vi har alltidtagit med oss en engelsk beskrivning av vår dotters hjärtfel, vilka mediciner hon äter och vad de har opererat. Vår hjärtläkare hjälpte oss med det. Sedan är deet väldigt olika hur hjärtbarn tål värme, men det har ni troligen redan tänkt på. Vår tjej mådde kanon i värme, hon badade i timmar i sträck, åt som en häst och laddade batterierna för vintern.
    Vi sökte mycket bidrag och fick en hel del. Lokala lions gav en del, lokala röda korset, och en del fonder vi hittade i en bok vi köpte om fonder. Om jag inte minns fel så har hjärtebarnsförbundet en lista över fonder man kan söka. Annars kan ibland kuratorn på ert sjukhus hjälpa er. De har ibland mandat att godkänna bidrag från fonder som sjukhuset förvaltar.
    Hoppas ni får en jätteskön semester! det var en otrolig känsla första gången vi åkte och mimi badade i Medelhavet. Hon satt och sjöng i vattnet av lycka.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Tack för svaret! Då är det bara att börja undersöka saken. Vad bra att du tipsade om att ha med sig en beskrivning av hjärtfelet mm. Har tänk att fixa det men hade glömt bort för tillfället så det blev en bra påminnellse.
  6. 3
    Tack för svaret! Då är det bara att börja undersöka saken. Vad bra att du tipsade om att ha med sig en beskrivning av hjärtfelet mm. Har tänk att fixa det men hade glömt bort för tillfället så det blev en bra påminnellse.

Liknande trådar

  1. resa utomlands
    By weacko in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 21:19
  2. Resa utomlands
    By Anonym in forum Resesnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 20:58
  3. Resa utomlands
    By karinoalex in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 06:10
  4. resa utomlands!!
    By patricia76 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 18:27
  5. resa utomlands...
    By jendah in forum _0706 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 09:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar