Berätta för när och kära
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Berätta för när och kära

    Ja när är det dags tycker ni att tala om för mamma/papppa, svärmor/svarfar, syskon osv när åh kära inte på jobbet förstås men hemma runt om kring en?
    Tänk lite på att vi brukar ha grillkvällar med svärmor/svärfar åh med min syster åh hennes fam åh då blir det ju alltid ett eller två glasvin/cider åh helt plötslig ska jag inte "känna"för det...
    snälla hjälp mig att veta vad ja ska göra är i vecka 4 enl bm
    Mitt underbara barn: Keven 2007
  2. 1
    Berätta för när och kära Ja när är det dags tycker ni att tala om för mamma/papppa, svärmor/svarfar, syskon osv när åh kära inte på jobbet förstås men hemma runt om kring en?
    Tänk lite på att vi brukar ha grillkvällar med svärmor/svärfar åh med min syster åh hennes fam åh då blir det ju alltid ett eller två glasvin/cider åh helt plötslig ska jag inte "känna"för det...
    snälla hjälp mig att veta vad ja ska göra är i vecka 4 enl bm
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Om alla blir glada så är det väl bara att berätta när du känner för det. Kan vara svårt att vara tyst om det länge
    Vi däremot kommer inte berätta det för familjen på länge då min svärmor och svärfar inte kommer ta det bra. Vilket jag redan mår dåligt över, inte alls bra eller kul.
  4. 2
    Om alla blir glada så är det väl bara att berätta när du känner för det. Kan vara svårt att vara tyst om det länge
    Vi däremot kommer inte berätta det för familjen på länge då min svärmor och svärfar inte kommer ta det bra. Vilket jag redan mår dåligt över, inte alls bra eller kul.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    hallå hallå

    jag undkom midsommarafton med stort kalas, med att bara en frågade om jag var gravid

    vi försökeer nog hålla på det till de klassiska 12v, men vissa kommer få veta innan. ska iväg på en helg med tjejerna om ett tag och då kommer det komma fram.

    men jag säger som trollmor- känner ni för att säga det så gör det! om det mot förmodan skulle skita sig kan det ju vara skönt om folk vet varför man är ledsen istället för att man ska dölja det med. usch varför pratar jag om det här, klart vi kommer få världens goaste, friskaste bebisar!!!
  6. 3
    hallå hallå

    jag undkom midsommarafton med stort kalas, med att bara en frågade om jag var gravid

    vi försökeer nog hålla på det till de klassiska 12v, men vissa kommer få veta innan. ska iväg på en helg med tjejerna om ett tag och då kommer det komma fram.

    men jag säger som trollmor- känner ni för att säga det så gör det! om det mot förmodan skulle skita sig kan det ju vara skönt om folk vet varför man är ledsen istället för att man ska dölja det med. usch varför pratar jag om det här, klart vi kommer få världens goaste, friskaste bebisar!!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    pepp till dig

    det är fruktansvärt illa när sånna som ska vara nära och kära och stötta i alla lägen- inte gör det. går det så klipp banden!! man behöver inte sånt i sitt liv. har själv trilskande släktingar och beter de sig som förra gången så kan de likaväl hålla sig borta!
  8. 4
    pepp till dig

    det är fruktansvärt illa när sånna som ska vara nära och kära och stötta i alla lägen- inte gör det. går det så klipp banden!! man behöver inte sånt i sitt liv. har själv trilskande släktingar och beter de sig som förra gången så kan de likaväl hålla sig borta!

Liknande trådar

  1. kära kära svärmor..
    By NannaH in forum Styvfamiljer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 12:06
  2. Fest på Lördag- berätta/berätta inte??
    By milly-74 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 15:40
  3. Hur berätta för nära och kära?
    By alligator in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 22:48
  4. Men kära kära nån. Jamie Oliver..
    By MAJa in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 19:01
  5. Mina kära, kära vänner:)
    By Suddagumman in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 12:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar