Hur ofta bajsar era?
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Hur ofta bajsar era?

    Hejhej,

    Hur ofta bajsar era bebisar o hur gamla är de? Min lilla gör det typ varannan dag nu trots att vi ger lactulos. Hur ofta bör det vara? Jag har börjat med ersättning så därför e hon lite hårdare i magen än innan, men vad är normalt??

    Hon e 10v gammal.
    kram på er alla!
  2. 1
    Hur ofta bajsar era? Hejhej,

    Hur ofta bajsar era bebisar o hur gamla är de? Min lilla gör det typ varannan dag nu trots att vi ger lactulos. Hur ofta bör det vara? Jag har börjat med ersättning så därför e hon lite hårdare i magen än innan, men vad är normalt??

    Hon e 10v gammal.
    kram på er alla!
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Här bajsas..

    det 1 gång per dag nu..

    Vad jag vet så anses det "normalt" allt mellan 10ggr per dag och 1 gång i veckan
    Så du behöver inte vara orolig.. så länge du inte märker att hon besväras av det.
    Tessan med 3
    Pojke-01
    Flicka-03
    Flicka -10
  4. 2
    Här bajsas.. det 1 gång per dag nu..

    Vad jag vet så anses det "normalt" allt mellan 10ggr per dag och 1 gång i veckan
    Så du behöver inte vara orolig.. så länge du inte märker att hon besväras av det.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    det 1 gång per dag nu..

    Vad jag vet så anses det "normalt" allt mellan 10ggr per dag och 1 gång i veckan
    Så du behöver inte vara orolig.. så länge du inte märker att hon besväras av det.
    Tre gånger per dag i snitt. Tror inte heller du behöver vara orolig. Det kan ju variera väldigt mycket mellan olika vuxna också utan att det innebär några problem.
  6. 3
    det 1 gång per dag nu..

    Vad jag vet så anses det "normalt" allt mellan 10ggr per dag och 1 gång i veckan
    Så du behöver inte vara orolig.. så länge du inte märker att hon besväras av det.
    Tre gånger per dag i snitt. Tror inte heller du behöver vara orolig. Det kan ju variera väldigt mycket mellan olika vuxna också utan att det innebär några problem.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Har egentligen inte räknat men 3-4 ggr/dag iaf. De är normalt att våra små bajsar flera ggr/dag till 1 gång/vecka. Wilda är snart 3 månader.
  8. 4
    Har egentligen inte räknat men 3-4 ggr/dag iaf. De är normalt att våra små bajsar flera ggr/dag till 1 gång/vecka. Wilda är snart 3 månader.
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    Varierar en del, vissa veckor har det gått ett par dagar mellan bajsningarna och just nu har vi en period med bajs 3-5 ggr/dag!
  10. 5
    Varierar en del, vissa veckor har det gått ett par dagar mellan bajsningarna och just nu har vi en period med bajs 3-5 ggr/dag!
  11. Medlem sedan
    Aug 2009
    #6
    Alla mina barn har varit storbajsare och kräkbarn. Tilde bajsar minst 3 ggr/dag och det är sällan det inte är bajs i blöjan när vi byter. Det är främst på natten hon inte bajsar faktiskt.
    Men som de andra sagt så förstår jag det som att det för vissa barn kan gå upp till en vecka utan bajs, utan att det är några problem, om det inte är så att barnet verkar vara hård i magen eller så. Så du behöver nog inte oroa dig alls.
  12. 6
    Alla mina barn har varit storbajsare och kräkbarn. Tilde bajsar minst 3 ggr/dag och det är sällan det inte är bajs i blöjan när vi byter. Det är främst på natten hon inte bajsar faktiskt.
    Men som de andra sagt så förstår jag det som att det för vissa barn kan gå upp till en vecka utan bajs, utan att det är några problem, om det inte är så att barnet verkar vara hård i magen eller så. Så du behöver nog inte oroa dig alls.
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    Varannan dag ungefär och så har det varit de senaste veckorna.
    En gång tog det 6 dagar innan lill-tjejen bajsade, då hann jag bli orolig och ringde barnmorskan och fick höra att det var helt normalt...
    Fick även höra från en kollega att deras lilla plutt inte hade bajsat på över 10 dagar, då åkte de till slut in till sjukhuset, men läkaren där sa att även det var helt normalt, så det här med hur ofta de bajsar ska man nog inte oroa sig speciellt mycket över...
  14. 7
    Varannan dag ungefär och så har det varit de senaste veckorna.
    En gång tog det 6 dagar innan lill-tjejen bajsade, då hann jag bli orolig och ringde barnmorskan och fick höra att det var helt normalt...
    Fick även höra från en kollega att deras lilla plutt inte hade bajsat på över 10 dagar, då åkte de till slut in till sjukhuset, men läkaren där sa att även det var helt normalt, så det här med hur ofta de bajsar ska man nog inte oroa sig speciellt mycket över...
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8

    Kan bara tillägga att...

    ...när lill-tjejen inte hade bajsat på 6 dagar så kom det till slut ett JÄTTE lass. Ingen blöja i hela världen hade kunnat stoppa den högen.. hehe
  16. 8
    Kan bara tillägga att... ...när lill-tjejen inte hade bajsat på 6 dagar så kom det till slut ett JÄTTE lass. Ingen blöja i hela världen hade kunnat stoppa den högen.. hehe
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Lillfisa här har börjat med att bajsa en gång i veckan!
  18. 9
    Lillfisa här har börjat med att bajsa en gång i veckan!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Här helammas det och det bajsas mellan en och fyra gånger per dag. Utan att veta säkert, då jag bara har egen erfarenhet av amning, har jag för mig att bebisar som får ersättning nog ska bajsa en gång om dagen.
  20. 10
    Här helammas det och det bajsas mellan en och fyra gånger per dag. Utan att veta säkert, då jag bara har egen erfarenhet av amning, har jag för mig att bebisar som får ersättning nog ska bajsa en gång om dagen.
  21. Medlem sedan
    Feb 2010
    #11
    Leo (3,5 mån) bajsar ca 2 ggr per vecka. Förut har det gått över 7 dagar mellan bajsarna men nu är det lite oftare, då jag ammar oftare när det är varmt å så.
  22. 11
    Leo (3,5 mån) bajsar ca 2 ggr per vecka. Förut har det gått över 7 dagar mellan bajsarna men nu är det lite oftare, då jag ammar oftare när det är varmt å så.
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12
    elin född d 20 april bajsar i genomsnitt en gång/dag. kan bli inget ena dan och 2 ggr nästa.
  24. 12
    elin född d 20 april bajsar i genomsnitt en gång/dag. kan bli inget ena dan och 2 ggr nästa.

Liknande trådar

  1. Hur ofta bajsar era barn?
    By Nea. in forum _0805 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 15:41
  2. hur ofta bajsar era barn ?
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 20:46
  3. Hur ofta bajsar era små?
    By J.M76 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 19:50
  4. hur ofta bajsar era små?
    By skanetjej in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 21:36
  5. HUr ofta bajsar era små bebisar?
    By Kiddan in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 21:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar