rätten till privatliv
Styvfamiljer
  1. Anonym
    #1

    rätten till privatliv

    Hej

    Jag är en vuxen dotter till frånskilda föräldrar. Min pappa har en sambo.
    Problemet är att hon kräver att få umgås med mig. Gör tex oannonserade besök etc. Jag har inga problem med att hon är sambo med min pappa.
    Men förden skull finns väl ingen skyldighet för mig att ha kontakt med henne.
    Hur ska jag för stopp på detta utan hamn i "elaka styis"-fällan
  2. 1
    rätten till privatliv Hej

    Jag är en vuxen dotter till frånskilda föräldrar. Min pappa har en sambo.
    Problemet är att hon kräver att få umgås med mig. Gör tex oannonserade besök etc. Jag har inga problem med att hon är sambo med min pappa.
    Men förden skull finns väl ingen skyldighet för mig att ha kontakt med henne.
    Hur ska jag för stopp på detta utan hamn i "elaka styis"-fällan
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Kan du prata med din pappa?

    jag tycker att man har all rätt i världen att välja bort det man inte trivs med.. oftast.. i ett sån här läge, definitivt.
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    Kan du prata med din pappa? jag tycker att man har all rätt i världen att välja bort det man inte trivs med.. oftast.. i ett sån här läge, definitivt.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    På vilket sätt kräver hon det? Säger hon det rakt ut eller är hon mer så att hon bara kommer och hör av sig titt som tätt?
  6. 3
    På vilket sätt kräver hon det? Säger hon det rakt ut eller är hon mer så att hon bara kommer och hör av sig titt som tätt?
  7. Medlem sedan
    Oct 2009
    #4
    Jag skulle inte acceptera att min egen mamma kom på oannonserade besök närhelst det passade henne för att hon hade någon egen idé om hur vår relation ska se ut eller för att jag ska uppfylla hennes behov när det passar henne. Om hon skulle göra det skulle jag säga ifrån. Det är nog enda sättet här också.
  8. 4
    Jag skulle inte acceptera att min egen mamma kom på oannonserade besök närhelst det passade henne för att hon hade någon egen idé om hur vår relation ska se ut eller för att jag ska uppfylla hennes behov när det passar henne. Om hon skulle göra det skulle jag säga ifrån. Det är nog enda sättet här också.

Liknande trådar

  1. Rätten till en diagnos ?
    By HönaPöna in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 16:48
  2. Rätten till sin sexualitet
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 22:30
  3. Rätten till fsk för föräldralediga??
    By dainty in forum Småbarn
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 13:23
  4. Angående rätten till sem!!
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:47
  5. Rätten till assistent?
    By Kristin 7 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 14:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar