Kreativ 2-åring
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Kreativ 2-åring

    Ja, kreativ är ordet...är era tvååringar också det? Vårt hus ligger längst ner på en liten återvändsgränd, med trädgård bakom huset. Vi har två grindar, en på baksidan och en vid carporten. Alltid noga stängda - Oscar gillar att upptäcka världen. Idag var maken ute, jag ropade lite på slentrian: 'har du koll på Oscar?'. 'Ja ja, han leker på baksidan vid studsmattan'. I nästa sekund öppnas ytterdörren och Oscar kommer in i hallen med ett stort flin! Okej, han måste ha tagit sig ut ur trädgården och gått runt huset och in genom ytterdörren. Mycket riktigt, grinden på baksidan är öppen. Vi stänger, Oscar blir rasande och skriker hysteriskt i 1 minut (för det var ju en skoj lek!). Sen tystnar han, verkar lite villrådig i ett kort ögonblick. Så susar han plötsligt in i huset och vi undrar lite var han månne nu har för planer....? Han kommer ut med pallen från badrummet (en sån där plastpall från IKEA), rusar förbi oss med pallen i famnen, försvinner som en oljad blixt runt knuten med kurs mot baksidan.
    Japp, givetvis för att ställa sig på pallen och därmed försöka nå upp till haspen på grinden! Ha ha, vi kunde inte annat än skratta - jisses vilken uttänkt plan!
    Sådär är han hela tiden. Är era också det? Våra andra två var aldrig lika...kreativa...
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  2. 1
    Kreativ 2-åring Ja, kreativ är ordet...är era tvååringar också det? Vårt hus ligger längst ner på en liten återvändsgränd, med trädgård bakom huset. Vi har två grindar, en på baksidan och en vid carporten. Alltid noga stängda - Oscar gillar att upptäcka världen. Idag var maken ute, jag ropade lite på slentrian: 'har du koll på Oscar?'. 'Ja ja, han leker på baksidan vid studsmattan'. I nästa sekund öppnas ytterdörren och Oscar kommer in i hallen med ett stort flin! Okej, han måste ha tagit sig ut ur trädgården och gått runt huset och in genom ytterdörren. Mycket riktigt, grinden på baksidan är öppen. Vi stänger, Oscar blir rasande och skriker hysteriskt i 1 minut (för det var ju en skoj lek!). Sen tystnar han, verkar lite villrådig i ett kort ögonblick. Så susar han plötsligt in i huset och vi undrar lite var han månne nu har för planer....? Han kommer ut med pallen från badrummet (en sån där plastpall från IKEA), rusar förbi oss med pallen i famnen, försvinner som en oljad blixt runt knuten med kurs mot baksidan.
    Japp, givetvis för att ställa sig på pallen och därmed försöka nå upp till haspen på grinden! Ha ha, vi kunde inte annat än skratta - jisses vilken uttänkt plan!
    Sådär är han hela tiden. Är era också det? Våra andra två var aldrig lika...kreativa...
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Japp sån är Kasper också, alldeles för krativ för min smak ibland

    Jennie lyssnade på ordet nej, Pontus bröt ihop och blev tokförbannad och vrålade och slogs och kastade saker men när han lugnat ner sig hade han glömt vad han egentligen ville. Kasper däremot är som din Oscar, löser problemet och så länge han ser en lösning på ett problem så blir han heller inte arg utan jobbar bara målmedvetet vidare. Han kan hämta 17 saker att klättra på för att nå en sak och jag kan plocka undan dem allt eftersom och först när han tömt nedervåningen på allt som går att klättra på blir han arg för att det är kört.

    Jag tycker faktiskt nästan att det var enklare med Pontus utbrott för han opererade inte i det tysta som Kasper gör.
  4. 2
    Japp sån är Kasper också, alldeles för krativ för min smak ibland

    Jennie lyssnade på ordet nej, Pontus bröt ihop och blev tokförbannad och vrålade och slogs och kastade saker men när han lugnat ner sig hade han glömt vad han egentligen ville. Kasper däremot är som din Oscar, löser problemet och så länge han ser en lösning på ett problem så blir han heller inte arg utan jobbar bara målmedvetet vidare. Han kan hämta 17 saker att klättra på för att nå en sak och jag kan plocka undan dem allt eftersom och först när han tömt nedervåningen på allt som går att klättra på blir han arg för att det är kört.

    Jag tycker faktiskt nästan att det var enklare med Pontus utbrott för han opererade inte i det tysta som Kasper gör.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Felicia opererar oxå i det tysta, är inte rädd för att sitta och smida planer som hon sen testar.. Nej funkar inte riktigt på henne, man ser liksom hur hon tänker sig en väg förbi det.. Hon klarar dessutom mycket, är tillräckligt försiktig men ändå framåt och reder ut det mesta hon ger sig in på vilket gör henne superfarlig!
  6. 3
    Felicia opererar oxå i det tysta, är inte rädd för att sitta och smida planer som hon sen testar.. Nej funkar inte riktigt på henne, man ser liksom hur hon tänker sig en väg förbi det.. Hon klarar dessutom mycket, är tillräckligt försiktig men ändå framåt och reder ut det mesta hon ger sig in på vilket gör henne superfarlig!

Liknande trådar

  1. kreativ förskolepersonal
    By skruttans mor in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 20:39
  2. kreativ hemsida...
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 10:52
  3. Kreativ mammaledighet!
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 17:53
  4. Nån som vill va kreativ?
    By malva_ in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 08:00
  5. Uber-kreativ
    By ziggy in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 04:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar