Här på AFF har jag lärt mig...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Här på AFF har jag lärt mig...

    ... att kopplar man av när man dricker sånt med alkohol i så har man alkoholproblem, på konkurrerande forum har jag lärt mig att om man berättar hur mycket man dricker av den nyss nämnda drycken (typ "ett glas vin" eller "en öl") så har man också alkoholproblem. Så, här sitter jag på helspänn på altanen och dricker obegränsad mängd rosévin. Så det så!

    En vecka kvar till semestern! Ja, jag ska liksom in igen och jobba en vecka igen efter bara en veckas ledigt och sen ha 3 v till men det tänker jag inte låtsats om. Nehej: en vecka till semestern! Eller, 6 dagar... Typ om 6 dygn minus 15 minuter går jag av.
  2. 1
    Här på AFF har jag lärt mig... ... att kopplar man av när man dricker sånt med alkohol i så har man alkoholproblem, på konkurrerande forum har jag lärt mig att om man berättar hur mycket man dricker av den nyss nämnda drycken (typ "ett glas vin" eller "en öl") så har man också alkoholproblem. Så, här sitter jag på helspänn på altanen och dricker obegränsad mängd rosévin. Så det så!

    En vecka kvar till semestern! Ja, jag ska liksom in igen och jobba en vecka igen efter bara en veckas ledigt och sen ha 3 v till men det tänker jag inte låtsats om. Nehej: en vecka till semestern! Eller, 6 dagar... Typ om 6 dygn minus 15 minuter går jag av.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Och apropå "var försiktig med alkoholen i solen" så kan jah meddela att jag sitter i skuggan *s* Jag har fått NOG av solen för idag! Cykelturen till affären för en timme sen var droppen som fick den heta bägaren att börja brinna, eller vad det heter...
  4. 2
    Och apropå "var försiktig med alkoholen i solen" så kan jah meddela att jag sitter i skuggan *s* Jag har fått NOG av solen för idag! Cykelturen till affären för en timme sen var droppen som fick den heta bägaren att börja brinna, eller vad det heter...
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Ja, slappna för sören inte av! Jösses, människa, hur är det egentligen med dina vanor?
    Men du är inte ensam. *tröstar* Jag kommer att demonstrera att jag inte bara har Alkoholproblem ikväll, utan även att jag är en Dålig Förälder. Maken är bortbjuden så jag är hemma själv med kidsen ikväll, och ändå tänker jag minsann efter en dag på stranden med sagda kids Slappna Av med en (1) öl.

    So, shoot me!
  6. 3
    Ja, slappna för sören inte av! Jösses, människa, hur är det egentligen med dina vanor?
    Men du är inte ensam. *tröstar* Jag kommer att demonstrera att jag inte bara har Alkoholproblem ikväll, utan även att jag är en Dålig Förälder. Maken är bortbjuden så jag är hemma själv med kidsen ikväll, och ändå tänker jag minsann efter en dag på stranden med sagda kids Slappna Av med en (1) öl.

    So, shoot me!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Men om man bara kan koppla av medelst vin eller om avkopplandet jämtjämt är kopplat till alkohol, det är väl då man menar att det kanske liknar ett slags missbruk? Det är ju en fysiologisk reaktion på alkoholen annars, att man blir lite lealös. Det är väl därför man kallar det att stöta en mjug?

    Du, vad HÄRLIGT med semester! Jag längtar ihjäl till jag börjar jobba så jag får vara ledig.
  8. 4
    Men om man bara kan koppla av medelst vin eller om avkopplandet jämtjämt är kopplat till alkohol, det är väl då man menar att det kanske liknar ett slags missbruk? Det är ju en fysiologisk reaktion på alkoholen annars, att man blir lite lealös. Det är väl därför man kallar det att stöta en mjug?

    Du, vad HÄRLIGT med semester! Jag längtar ihjäl till jag börjar jobba så jag får vara ledig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Nej det är inte så "man" menar om man med "man" menar diverse element på AFF Eller snarare, "man" menar att det faktum att man dricker vin och kopplar av är synonymt med att man bara kan koppla av om man dricker vin...

    Ja, det är det bästa med att jobba: semestern
  10. 5
    Nej det är inte så "man" menar om man med "man" menar diverse element på AFF Eller snarare, "man" menar att det faktum att man dricker vin och kopplar av är synonymt med att man bara kan koppla av om man dricker vin...

    Ja, det är det bästa med att jobba: semestern
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    Alltså, är det så att om man överhuvudtaget nyttjar alkohol så har man alkoholproblem? (Här på aff)...
    Eller kanske om man tänker på alkohol, pratar om det alls...
    Idag ska jag dricka en flaska Moselvin helt själv, det är min enda plan för kvällen
    Först ska jag barna somna de små, sen ska jag sitta på balkongen och inte prata med nån Bara dricka mitt vin!
    Så på måndag är det nog lika bra att jag lägger in mig på avgiftning annars lär jag väl bli tvångsomhändertagen
  12. 6
    Alltså, är det så att om man överhuvudtaget nyttjar alkohol så har man alkoholproblem? (Här på aff)...
    Eller kanske om man tänker på alkohol, pratar om det alls...
    Idag ska jag dricka en flaska Moselvin helt själv, det är min enda plan för kvällen
    Först ska jag barna somna de små, sen ska jag sitta på balkongen och inte prata med nån Bara dricka mitt vin!
    Så på måndag är det nog lika bra att jag lägger in mig på avgiftning annars lär jag väl bli tvångsomhändertagen
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Skål
  14. 7
    Skål
  15. Medlem sedan
    May 2008
    #8

    Det bådar inte gott

    för mig, mitt ensam-hemma-städ-projekt och min flaska Chardonnay som jag planerat inmundiga (eller i det här sammanhanget: tanklöst halsa) medan jag lättjefullt städar mig igenom lägenheten och lyssnar på Iggy Pop.
    Jag återkommer när jag tappat konsonanterna då, så kan AFF kanske bedöma hur illa däran jag är.

    Jo just det ja, min semester började för tre och en halv timme sedan.
  16. 8
    Det bådar inte gott för mig, mitt ensam-hemma-städ-projekt och min flaska Chardonnay som jag planerat inmundiga (eller i det här sammanhanget: tanklöst halsa) medan jag lättjefullt städar mig igenom lägenheten och lyssnar på Iggy Pop.
    Jag återkommer när jag tappat konsonanterna då, så kan AFF kanske bedöma hur illa däran jag är.

    Jo just det ja, min semester började för tre och en halv timme sedan.
  17. ÅJ67 m 3 kidz
    #9
    Jag var på en "sömnföreläsning" i veckan och fick lära mig att man inte skulle dricka försent på kvällen för då kunde man få problem med att sova. Då måste ju det stämma som en gammal ö-bo sa.

    Stassbor, di är könstia, dria sprid på kvälln när man kan dria den på mörrn å nyda au den hiila dauen.
    (Skall läsas med bohusländskt i)
  18. 9
    Jag var på en "sömnföreläsning" i veckan och fick lära mig att man inte skulle dricka försent på kvällen för då kunde man få problem med att sova. Då måste ju det stämma som en gammal ö-bo sa.

    Stassbor, di är könstia, dria sprid på kvälln när man kan dria den på mörrn å nyda au den hiila dauen.
    (Skall läsas med bohusländskt i)
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Men vad farao - vi städar likadant också!! *erkänner*
  20. 10
    Men vad farao - vi städar likadant också!! *erkänner*
  21. Medlem sedan
    May 2008
    #11
    Va schkulle ja säja attee.... aoaoaoa... harru sett en flarra aoaoaoee vitt här i envirrongerna...?
    *alla konsonanterna borta*

    Men NU kom de tillbaka igen - vi tycks kort och gott veta hur vardagen ska framlevas. Nu blir det: Miles Davis.
  22. 11
    Va schkulle ja säja attee.... aoaoaoa... harru sett en flarra aoaoaoee vitt här i envirrongerna...?
    *alla konsonanterna borta*

    Men NU kom de tillbaka igen - vi tycks kort och gott veta hur vardagen ska framlevas. Nu blir det: Miles Davis.
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Perfa. The Go- Betweens här.
  24. 12
    Perfa. The Go- Betweens här.
  25. Medlem sedan
    May 2008
    #13
    Å, vad vi har det fint. Roligt att städa.
  26. 13
    Å, vad vi har det fint. Roligt att städa.
  27. ÅJ67 m 3 kidz
    #14
    Grattis till semestern, själv skall jag ta mig igenom en vecka till innan jag har nöjet att få semester. Men det skall ju bli en lugn och fin vecka .
  28. 14
    Grattis till semestern, själv skall jag ta mig igenom en vecka till innan jag har nöjet att få semester. Men det skall ju bli en lugn och fin vecka .
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Jag är ju inte "man" så jag bara tnkte hur jag tänker du vet va. Och inte är alla alkisar heller. Många är , men låååååååångt ifrån alla. Såklart.
  30. 15
    Jag är ju inte "man" så jag bara tnkte hur jag tänker du vet va. Och inte är alla alkisar heller. Många är , men låååååååångt ifrån alla. Såklart.

Liknande trådar

  1. Lärt mig
    By *Es mamma* in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 22:26
  2. fan vad jag lärt mig
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 08:31
  3. Lärt mig!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 15:33
  4. Vad har jag lärt mig?
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 16:37
  5. Nu har hon lärt sej!
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 22:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar