Små små bebbar
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Små små bebbar

    Ibland närjag ser små bebbar (granntjejen har en liten enveckas Igor) så funderar jag på om vi inte skall ha en liten bebis till... maken tycker att jag skall lugna mig en smula och ja, vi stannar nog vid två barn. Men å så söta ytte pytte bebisar är! Samtidigt som man ändå kan tänka sig en till bebis så är man grymt glad över att det där yppe-pytte lilla knyttet Malte nu är ett större knytte. Jag avundas inte de som är höggravida eller nyförlösta direkt. Allt kaos som skall bli till ordning är ett gitter med livet med små bebisar. *puh*

    Tiden går ju så fort med småttingar, om 1½ månad börjar jag jobba igen. Dock blir det "bara" 20 procent, men ändå. Tiden går så fort! Vår ytte pytte lille Malte börjar bli en stor kille. Snart tar han komfirmationen och studenten och flyttar hemifrån. Jisess...

    //Mran
  2. 1
    Små små bebbar Ibland närjag ser små bebbar (granntjejen har en liten enveckas Igor) så funderar jag på om vi inte skall ha en liten bebis till... maken tycker att jag skall lugna mig en smula och ja, vi stannar nog vid två barn. Men å så söta ytte pytte bebisar är! Samtidigt som man ändå kan tänka sig en till bebis så är man grymt glad över att det där yppe-pytte lilla knyttet Malte nu är ett större knytte. Jag avundas inte de som är höggravida eller nyförlösta direkt. Allt kaos som skall bli till ordning är ett gitter med livet med små bebisar. *puh*

    Tiden går ju så fort med småttingar, om 1½ månad börjar jag jobba igen. Dock blir det "bara" 20 procent, men ändå. Tiden går så fort! Vår ytte pytte lille Malte börjar bli en stor kille. Snart tar han komfirmationen och studenten och flyttar hemifrån. Jisess...

    //Mran
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Ja, det kan inte hjälpas, när man ser en alldeles ny liten människa så vill man bara ha! Fast visst, som du säger så är det ju skönt att våra små är liiite större.

    Och JA! Det går alldeles för fort!
  4. 2
    Ja, det kan inte hjälpas, när man ser en alldeles ny liten människa så vill man bara ha! Fast visst, som du säger så är det ju skönt att våra små är liiite större.

    Och JA! Det går alldeles för fort!
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Jag är precis likadan. Satt och kollade på bilder på Vincent när han var någon vecka för ett tag sedan och började GRÅTA! Mellan tårarna frågade jag blivande maken: "Loooova mig att jag får en bebis till?"

    Det är helt sjukt hur fort tiden går och hur mycket de växer. Vincent väger säkert 7 kg + och är närmre 70 cm nu. Men det är också helt fantastiskt hur någon som låg som en död sill på axeln nu ska utforska allt runt omkring, skrattar, ler och pratar för fullt
  6. 3
    Jag är precis likadan. Satt och kollade på bilder på Vincent när han var någon vecka för ett tag sedan och började GRÅTA! Mellan tårarna frågade jag blivande maken: "Loooova mig att jag får en bebis till?"

    Det är helt sjukt hur fort tiden går och hur mycket de växer. Vincent väger säkert 7 kg + och är närmre 70 cm nu. Men det är också helt fantastiskt hur någon som låg som en död sill på axeln nu ska utforska allt runt omkring, skrattar, ler och pratar för fullt

Liknande trådar

  1. Hur går det för er och era bebbar? :-)
    By miss thunder in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 20:13
  2. Vad gör era bebbar?
    By En som mest läser in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 09:27
  3. nya bebbar?
    By ksna in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 08:29
  4. Hur rör sig era bebbar?
    By malma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 18:25
  5. Bebbar???
    By emmahelena in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 09:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar