Sommarträff?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Sommarträff?

    Hur känner ni inför en sommarträff som ME skrev om nedan? Nu ÄR det ju liksom sommar. Jag skulle tycka att det var kul och kan tänka mig att träffas i nån park nånstans, på Skansen eller hemma i nåns (min kanske?) trädgård.

    För egen del har jag semester nästa vecka ensam med Karl, likaså vecka 31.
  2. 1
    Sommarträff? Hur känner ni inför en sommarträff som ME skrev om nedan? Nu ÄR det ju liksom sommar. Jag skulle tycka att det var kul och kan tänka mig att träffas i nån park nånstans, på Skansen eller hemma i nåns (min kanske?) trädgård.

    För egen del har jag semester nästa vecka ensam med Karl, likaså vecka 31.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Jag tycker det låter jättetrevligt, och kommer mer än gärna. Gärna trädgård eller park! Jag är ju mammaledig, så kan jag ju för det mesta
  4. 2
    Jag tycker det låter jättetrevligt, och kommer mer än gärna. Gärna trädgård eller park! Jag är ju mammaledig, så kan jag ju för det mesta
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Det vore jätteskoj!

    Veckan som kommer har jag det lite körigt och sen är det skvättvis uppbokat, så bestäm nåt så kommer jag om jag kan!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    Det vore jätteskoj! Veckan som kommer har jag det lite körigt och sen är det skvättvis uppbokat, så bestäm nåt så kommer jag om jag kan!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    V31? Kan det fungera någon dag då månntro?
  8. 4
    V31? Kan det fungera någon dag då månntro?
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    funkar för mig, har barnen då, exet hämtar de på fredagen.
  10. 5
    funkar för mig, har barnen då, exet hämtar de på fredagen.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Hade gärna träffat er men fixar nog tyvärr inte att klämma in en tripp till Stockholm eftersom jag börjat jobba (när alla andra är lediga)
  12. 6
    Hade gärna träffat er men fixar nog tyvärr inte att klämma in en tripp till Stockholm eftersom jag börjat jobba (när alla andra är lediga)
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Jag jobbar men är ledig på fredagar under juli
  14. 7
    Jag jobbar men är ledig på fredagar under juli
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Vad säger ni som är intresserade av att ses fredag i vecka31? Om jag inte minns fel sågs vi i Mullemeck parken i Järvastaden. Kan det vara nåt även den här gången?
  16. 8
    Vad säger ni som är intresserade av att ses fredag i vecka31? Om jag inte minns fel sågs vi i Mullemeck parken i Järvastaden. Kan det vara nåt även den här gången?
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    För mig funkar fredag vecka 31, jag har ingen aning om vad eller var Mullemeckparken är, får ta reda på det. Men det låter bara bra.
  18. 9
    För mig funkar fredag vecka 31, jag har ingen aning om vad eller var Mullemeckparken är, får ta reda på det. Men det låter bara bra.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Ja, fredagen skulle kunna

    funka. On-to har jag affbesök här så då går det inte och jag är lite osäker på om de stannar till fredagen men jag tror inte det även om jag vill hålla möjligheten öppen för dem. Men är det så, så tror jag de åker kring lunch för att komma hem. Så fre em 6/8 ser hyggligt ljust ut. Mulle Meck är ju på min sida stan (ja, förutom att jag inte hittar ett skit där då eftersom jag är uppvuxen på södersidan ) så det är kanon. OM det är fint väder.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  20. 10
    Ja, fredagen skulle kunna funka. On-to har jag affbesök här så då går det inte och jag är lite osäker på om de stannar till fredagen men jag tror inte det även om jag vill hålla möjligheten öppen för dem. Men är det så, så tror jag de åker kring lunch för att komma hem. Så fre em 6/8 ser hyggligt ljust ut. Mulle Meck är ju på min sida stan (ja, förutom att jag inte hittar ett skit där då eftersom jag är uppvuxen på södersidan ) så det är kanon. OM det är fint väder.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Vad kul! Här är en länk till parken och färdbeskrivning. Det ligger i Solna på ett ungefär.http://www.alltforbarn.se/article.php?id=2986
  22. 11
    Vad kul! Här är en länk till parken och färdbeskrivning. Det ligger i Solna på ett ungefär.http://www.alltforbarn.se/article.php?id=2986
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12
    Men så bra. Du kan inte lura med dig AFFarna också, eller är det "såna" utan mindre barn i släptåg?
  24. 12
    Men så bra. Du kan inte lura med dig AFFarna också, eller är det "såna" utan mindre barn i släptåg?
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Fel ankomstgrupper

    och på väg åt fel håll.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  26. 13
    Fel ankomstgrupper och på väg åt fel håll.
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    ok. Vi var i Solna igår och åkte förbi MM. Karl (och vi) tyckte att parken kändes rätt "barnslig". Mycket 3-4 åringar och miljoner med människor. Kanske vi ska bestämma nån annan park eller så nöjer vi oss bara?
  28. 14
    ok. Vi var i Solna igår och åkte förbi MM. Karl (och vi) tyckte att parken kändes rätt "barnslig". Mycket 3-4 åringar och miljoner med människor. Kanske vi ska bestämma nån annan park eller så nöjer vi oss bara?
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Jag kan åka söderöver

    så finns det nåt där så är jag på ändå. Jag har ju dessutom J med mig och han är fasen snart myndig, han fyllde 9 i våras.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  30. 15
    Jag kan åka söderöver så finns det nåt där så är jag på ändå. Jag har ju dessutom J med mig och han är fasen snart myndig, han fyllde 9 i våras.
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16
    9 år?! Gahhh. Hur gick DET till??

    Om någon har nåt förslag så är jag tacksam. Det enda jag kan komma på är Bandängen som ligger vid Bandhagen (http://www.stockholm.se/-/Serviceenh...7506fdd154d200)

    Det är en hyfsat stor lekplats med lite av varje. Betydligt "luftigare" än Mulle Meckparken. Det finns lite djur, klätterställningar, plaskdam, månbilar, innebandyplan mm. Frågan är om ni hittar?

    Ska bli jättekul att ses
  32. 16
    9 år?! Gahhh. Hur gick DET till??

    Om någon har nåt förslag så är jag tacksam. Det enda jag kan komma på är Bandängen som ligger vid Bandhagen (http://www.stockholm.se/-/Serviceenh...7506fdd154d200)

    Det är en hyfsat stor lekplats med lite av varje. Betydligt "luftigare" än Mulle Meckparken. Det finns lite djur, klätterställningar, plaskdam, månbilar, innebandyplan mm. Frågan är om ni hittar?

    Ska bli jättekul att ses
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Om jag hittar??

    Jojomensan, det kan du skriva upp. Men det är hundra år sen jag var där. Alla mina lekkompisar i gymnasiet bodde där eller i Rågsved eller Hagsätra. Jag hittar i Bandhagen. Men det beror lite på vädret va?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  34. 17
    Om jag hittar?? Jojomensan, det kan du skriva upp. Men det är hundra år sen jag var där. Alla mina lekkompisar i gymnasiet bodde där eller i Rågsved eller Hagsätra. Jag hittar i Bandhagen. Men det beror lite på vädret va?
  35. Medlem sedan
    Mar 2002
    #18
    Jobbar men ett tips ändå
    Visserligen på andra sidan stan och också beroende på vädret men det finns en cykel-trafik-lekplats i Täby som är rätt skoj om man gillar att cykla vilket de flesta i den här åldern tycks göra, och det finns en lekplats och en jätteäng på samma ställe om man vill göra annat
    http://www.taby.se/sv/Stadsbyggnad_t...fiklekplatsen/
  36. 18
    Jobbar men ett tips ändå
    Visserligen på andra sidan stan och också beroende på vädret men det finns en cykel-trafik-lekplats i Täby som är rätt skoj om man gillar att cykla vilket de flesta i den här åldern tycks göra, och det finns en lekplats och en jätteäng på samma ställe om man vill göra annat
    http://www.taby.se/sv/Stadsbyggnad_t...fiklekplatsen/
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19
    jo det hänger på vädret. Om det regnar kanske ni kan komma hem till oss istället? Frågar ut här också: är det nån fler som ska med? Mej76?
  38. 19
    jo det hänger på vädret. Om det regnar kanske ni kan komma hem till oss istället? Frågar ut här också: är det nån fler som ska med? Mej76?
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20
    nämen jobbar du på fredag? Vad synd, jag trodde du var ledig då.
  40. 20
    nämen jobbar du på fredag? Vad synd, jag trodde du var ledig då.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. sommarträff??
    By Lillom in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 18:58
  2. Sommarträff??
    By Malelite in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 20:51
  3. Sommarträff?
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 09:53
  4. Sommarträff
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 11:20
  5. Sommarträff
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 22:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar