Två snabba.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Två snabba.

    1. Varför står det GRATTIS istället för RAMLÖSA på min ramlösaflaskas etikett? Alltså på ena sidan står det ramlösa och på andra grattis i samma stil. Ingen förklaring alls. Vad är det vi firar?
    2. Varför har jag helt normalt, kanske snarare lite lågt blodtryck hemma och skyhögt på jobb och på VC?
  2. 1
    Två snabba. 1. Varför står det GRATTIS istället för RAMLÖSA på min ramlösaflaskas etikett? Alltså på ena sidan står det ramlösa och på andra grattis i samma stil. Ingen förklaring alls. Vad är det vi firar?
    2. Varför har jag helt normalt, kanske snarare lite lågt blodtryck hemma och skyhögt på jobb och på VC?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    på 1 svarar jag vet inte riktigt och på 2 svarar jag: för att du inte är stressad på samma sätt hemmavid.
  4. 2
    på 1 svarar jag vet inte riktigt och på 2 svarar jag: för att du inte är stressad på samma sätt hemmavid.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    1. För att visa hur det ska uttalas ijänklien. Det LÄR ju vara det. Eller nåt annat. Ingen vet.
    2. Jag med har så! Minus förstås att jag aldrig blodtrycksat mig hemma, men jag antar att det är så eftersom jag inte har högt när jag suttit en stund och tagit det isigt. De får alltid ta flera ggr på mig. Sån är jag, blir upphetsad av de mest bisarra grejer.
  6. 3
    1. För att visa hur det ska uttalas ijänklien. Det LÄR ju vara det. Eller nåt annat. Ingen vet.
    2. Jag med har så! Minus förstås att jag aldrig blodtrycksat mig hemma, men jag antar att det är så eftersom jag inte har högt när jag suttit en stund och tagit det isigt. De får alltid ta flera ggr på mig. Sån är jag, blir upphetsad av de mest bisarra grejer.
  7. monka
    #4
    1. De firar 100 år eller nåt?

    2. Vitarocken tryck? Det finns alltså bevisat att vissa blir så stressade av att nån kollar trycket på dem så det går upp av det.
  8. 4
    1. De firar 100 år eller nåt?

    2. Vitarocken tryck? Det finns alltså bevisat att vissa blir så stressade av att nån kollar trycket på dem så det går upp av det.
  9. monka
    #5
    Man SKA vila minst 15 min innan man har ett korrekt blodtryck...
  10. 5
    Man SKA vila minst 15 min innan man har ett korrekt blodtryck...
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    1. Det trycktes upp en massa såna grattis-ramlösa-ettiketter i samband med prinsessbröllopet. Det är bröllopsvaatten du dricker!

    2. Schtress på ett annat sätt?
  12. 6
    1. Det trycktes upp en massa såna grattis-ramlösa-ettiketter i samband med prinsessbröllopet. Det är bröllopsvaatten du dricker!

    2. Schtress på ett annat sätt?
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    1. Kan det vara till bröllopet? Vi har en flaska det står "Nygifta" på...
    2. Mkt vanligt. Du är lite nervös på VC...på jobbet är du väl uppe i varv kanske.
  14. 7
    1. Kan det vara till bröllopet? Vi har en flaska det står "Nygifta" på...
    2. Mkt vanligt. Du är lite nervös på VC...på jobbet är du väl uppe i varv kanske.
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Alltså, ja, visst ska man, men det är ju idiotiskt egentligen. Det visar ju inte det tryck man verkligen har när man lever ett normalt liv, typ går och sånt
  16. 8
    Alltså, ja, visst ska man, men det är ju idiotiskt egentligen. Det visar ju inte det tryck man verkligen har när man lever ett normalt liv, typ går och sånt
  17. monka
    #9
    Fast det är det tryck som forskningen utgår från, där man vet när det är farligt... Inte alls idiotiskt blodtrycket SKA gå upp när man är aktiv, annars styper man på näsan. går det inte ner skadas kärlen, det är det man sett när man forskat.
  18. 9
    Fast det är det tryck som forskningen utgår från, där man vet när det är farligt... Inte alls idiotiskt blodtrycket SKA gå upp när man är aktiv, annars styper man på näsan. går det inte ner skadas kärlen, det är det man sett när man forskat.
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Ok, vitarocken-tryck, ok. Men jag är så jävla ostressad på VC så det finns inte och jag har vilat en halvtimme liggande på brits någon gång och ändå...Jaja. Glad är ju jag. Här hemma stod jag upp med en kaffekopp i ena handen och snus inne. 118/78. WTF? Tog om och tog om, men det blev snarlikt hela tiden. Och den funkar för mannens är fortfarande högt...

    Grattis, bröllopet såklart! Att jag inte tänkte på det! *dricker med andakt*
  20. 10
    Ok, vitarocken-tryck, ok. Men jag är så jävla ostressad på VC så det finns inte och jag har vilat en halvtimme liggande på brits någon gång och ändå...Jaja. Glad är ju jag. Här hemma stod jag upp med en kaffekopp i ena handen och snus inne. 118/78. WTF? Tog om och tog om, men det blev snarlikt hela tiden. Och den funkar för mannens är fortfarande högt...

    Grattis, bröllopet såklart! Att jag inte tänkte på det! *dricker med andakt*
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Be om en dygnsmätning en sådan jag fick göra då trycket mättes även nattetid det gav ett resultat som läkaren kan utgå i från då man får ett medelvärde på sitt tryck.
  22. 11
    Be om en dygnsmätning en sådan jag fick göra då trycket mättes även nattetid det gav ett resultat som läkaren kan utgå i från då man får ett medelvärde på sitt tryck.

Liknande trådar

  1. OK. Fem snabba?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 22:40
  2. Tre snabba!
    By CarolinaK in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 12:14
  3. 5 snabba
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 20:16
  4. 10 snabba
    By zandran in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 23:13
  5. Ber om snabba råd..
    By Anonym för sonens skull in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 12:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar