Bada?
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Bada?

    Alla bröst är ju olika, men hur gör ni andra ammande mammor med sjö o havsbad med amningsbrösten? Jag är lite orolig över att "kyla ner" dem!
  2. 1
    Bada? Alla bröst är ju olika, men hur gör ni andra ammande mammor med sjö o havsbad med amningsbrösten? Jag är lite orolig över att "kyla ner" dem!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag har inte lätt för att få stockningar och badar på utan problem och länge. Men jag byter alltid till torrt när jag kommer upp.
  4. 2
    Jag har inte lätt för att få stockningar och badar på utan problem och länge. Men jag byter alltid till torrt när jag kommer upp.
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    om jag ska vara ärlig så har jag varit så rädd för att det ska "hända nåt" med amningen (som fungerar så bra!) så jag har hoppat över badningen.
    fast jag får höra hela tiden hur tramsig jag är....vilket,kanske är lite sant
  6. 3
    om jag ska vara ärlig så har jag varit så rädd för att det ska "hända nåt" med amningen (som fungerar så bra!) så jag har hoppat över badningen.
    fast jag får höra hela tiden hur tramsig jag är....vilket,kanske är lite sant
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Vågar inte bada! Var på stranden idag, gick i till låren, det räcker för att bli lite svalkad. Mjölkstockning är bland det värsta jag vet, så jag tar inga risker alls!
  8. 4
    Vågar inte bada! Var på stranden idag, gick i till låren, det räcker för att bli lite svalkad. Mjölkstockning är bland det värsta jag vet, så jag tar inga risker alls!
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5
    Jag badar! Och då har jag ändå väldigt, väldigt lätt för att få mjökstockning. I början får jag stockning bara av att täcket åker av på natten, trots att jag då sover i dubbla linnen. Att amma ute är inte att tänka på och brösten måste packas in noga när jag går ut.

    Men nu har mjölkproduktionen ställt in sig så mycket bättre och brösten (mina i alla fall) är inte alls känsliga på samma sätt.

    Jag har badat i både hav och sjö, som kallast har det nog varit runt 20 grader.

    Jag ser till att byta om direkt när jag kommer upp. Kall baddräkt eller kall bikini tycker brösten _inte_ om!
    lyrasmamma.wordpress.com
  10. 5
    Jag badar! Och då har jag ändå väldigt, väldigt lätt för att få mjökstockning. I början får jag stockning bara av att täcket åker av på natten, trots att jag då sover i dubbla linnen. Att amma ute är inte att tänka på och brösten måste packas in noga när jag går ut.

    Men nu har mjölkproduktionen ställt in sig så mycket bättre och brösten (mina i alla fall) är inte alls känsliga på samma sätt.

    Jag har badat i både hav och sjö, som kallast har det nog varit runt 20 grader.

    Jag ser till att byta om direkt när jag kommer upp. Kall baddräkt eller kall bikini tycker brösten _inte_ om!
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Har badat, men inte brösten, är ju också orolig att det ska bli strul med stockning.
    Men som andra skriver, det funkar säkert om man byter till torrt när man går upp. Vore ju väldigt skönt med ett dopp!
  12. 6
    Har badat, men inte brösten, är ju också orolig att det ska bli strul med stockning.
    Men som andra skriver, det funkar säkert om man byter till torrt när man går upp. Vore ju väldigt skönt med ett dopp!
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Har badat, inga alls problem tack och lov hatar mjölkstockning!!!!!!!
  14. 7
    Har badat, inga alls problem tack och lov hatar mjölkstockning!!!!!!!
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Jag badar Badade i 3 omgångar idag och hade bikinin jag badat med på mig hela dagen...det gick fint....lite extra trixit när man skulle amma bara. Men jag kände aldrig att jag frös om tuttarna.

    Det enda jag kan klaga på är att lillebror typ bitit mig i bröstvårtan vid varenda amning idag. Aj som f*n säger jag bara. Det känns som att någon kör en nål genom bröstvårtan. Vad skulle han med tänder redan???
  16. 8
    Jag badar Badade i 3 omgångar idag och hade bikinin jag badat med på mig hela dagen...det gick fint....lite extra trixit när man skulle amma bara. Men jag kände aldrig att jag frös om tuttarna.

    Det enda jag kan klaga på är att lillebror typ bitit mig i bröstvårtan vid varenda amning idag. Aj som f*n säger jag bara. Det känns som att någon kör en nål genom bröstvårtan. Vad skulle han med tänder redan???

Liknande trådar

  1. Bada?
    By frida78 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 17:59
  2. Bada
    By Anonym in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 09:29
  3. NU ska jag bada :)
    By Katarina m O&A in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 19:57
  4. Bada
    By Safiren in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 09:06
  5. Nu ska jag bada
    By Lox inne kort in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar