Namn på oss..
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Namn på oss..

    Felicia envisas med att kalla oss pappa och Nina. Vi rättar och säger mamma istället, eller så svarar jag inte på Nina eller så svarar jag på Nina för att inte göra någon grej av det. Vaknar hon på natten kan hon ropa på mamma men hämtar jag på dagis säger hon "hej Nina!"

    Någon som varit med om samma sak? Vad gör man? Tycker det låter lite kärlekslöst om jag ska vara ärlig..
  2. 1
    Namn på oss.. Felicia envisas med att kalla oss pappa och Nina. Vi rättar och säger mamma istället, eller så svarar jag inte på Nina eller så svarar jag på Nina för att inte göra någon grej av det. Vaknar hon på natten kan hon ropa på mamma men hämtar jag på dagis säger hon "hej Nina!"

    Någon som varit med om samma sak? Vad gör man? Tycker det låter lite kärlekslöst om jag ska vara ärlig..
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Jag skulle

    ha låtit henne säja det som känns bäst för henne. Du är ju mamma i vilket fall som helst. Våra barn sa nog oftast mamma till mej och Heimir till pappa. Men nu är det mer pappa.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  4. 2
    Jag skulle ha låtit henne säja det som känns bäst för henne. Du är ju mamma i vilket fall som helst. Våra barn sa nog oftast mamma till mej och Heimir till pappa. Men nu är det mer pappa.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Jo, jag kan tycka att det är MER personligt att säga namnet, jag tycker alltid det är lite gulligt när mina banr säger mia till mig.

    Men jag förstår om du tycker att det känns konstigt.
  6. 3
    Jo, jag kan tycka att det är MER personligt att säga namnet, jag tycker alltid det är lite gulligt när mina banr säger mia till mig.

    Men jag förstår om du tycker att det känns konstigt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Jag har ganska ofta kallat mina föräldrar vid namn när jag var barn. Vet att en del kommenterade det till mina föräldrar att det var konstigt att jag inte kallade dem mamma och pappa utan vid förnamn. Men för mig var det mer en praktisk grej. Var man bland folk och ropade mamma så vände sig ju hälften av alla kvinnor om men ibland inte ens egen mamma eftersom man inte reagerar på precis alla "mamma" som far genom luften en sång gång. Ropade man namnet så tog det mycket bättre.

    Mina barn kallar ofta mig för mamma men inte helt sällan sambon vid förnamn.
  8. 4
    Jag har ganska ofta kallat mina föräldrar vid namn när jag var barn. Vet att en del kommenterade det till mina föräldrar att det var konstigt att jag inte kallade dem mamma och pappa utan vid förnamn. Men för mig var det mer en praktisk grej. Var man bland folk och ropade mamma så vände sig ju hälften av alla kvinnor om men ibland inte ens egen mamma eftersom man inte reagerar på precis alla "mamma" som far genom luften en sång gång. Ropade man namnet så tog det mycket bättre.

    Mina barn kallar ofta mig för mamma men inte helt sällan sambon vid förnamn.

Liknande trådar

  1. Romantiska namn / sago namn?
    By Prins-mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 08:30
  2. Namn, en del namn är ju unisex (enkät)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:59
  3. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar