Tårta till en biltokig tvååring!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Tårta till en biltokig tvååring!

    Nu har jag gjort egen sugerpaste och känner mig sååå duktig! Ska ha kalas om ett par veckor och måste ju testa att göra en biltårta innan så det inte blir helt tokigt! Har köpt färdig chokladtårtbotten (men gör nog egen till kalaset i en större fyrkantig form eller i långpanna), och färdiga tårtfyllningar - jordgubb och vanilj med choklad (eventuellt lite färska jordgubbar i också). tänkte täcka med smörkräm och sen täcka med vit sugerpaste och göra en racerbana av chokladsugerpaste och pynta med antingen ahlgrens bilar eller ferraribilar - eller kanske båda!?!
    Grönt tårtpynt får bli lite gräs runt banan tänkte jag och så ska jag göra mål och start med hjälp av grillpinnar och papper!

    Tror ni det blir bra?

    Vad har tänkt för tårtor till era tvååringar om ska göra eller gjort det?
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  2. 1
    Tårta till en biltokig tvååring! Nu har jag gjort egen sugerpaste och känner mig sååå duktig! Ska ha kalas om ett par veckor och måste ju testa att göra en biltårta innan så det inte blir helt tokigt! Har köpt färdig chokladtårtbotten (men gör nog egen till kalaset i en större fyrkantig form eller i långpanna), och färdiga tårtfyllningar - jordgubb och vanilj med choklad (eventuellt lite färska jordgubbar i också). tänkte täcka med smörkräm och sen täcka med vit sugerpaste och göra en racerbana av chokladsugerpaste och pynta med antingen ahlgrens bilar eller ferraribilar - eller kanske båda!?!
    Grönt tårtpynt får bli lite gräs runt banan tänkte jag och så ska jag göra mål och start med hjälp av grillpinnar och papper!

    Tror ni det blir bra?

    Vad har tänkt för tårtor till era tvååringar om ska göra eller gjort det?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Hej
    låter supergott inget jag skulle klarat av :-)
    hoppas allt är bra med dig o familjen
    kram
  4. 2
    Hej
    låter supergott inget jag skulle klarat av :-)
    hoppas allt är bra med dig o familjen
    kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Oj oj, så pyssligt. Beundrar dig och andra som orkar göra det där lilla extra. Inget för mig dock.
    Vi firar Leo hos farmor och farfar den 25/7 och som förra året blir det farmors tårta med bär.
  6. 3
    Oj oj, så pyssligt. Beundrar dig och andra som orkar göra det där lilla extra. Inget för mig dock.
    Vi firar Leo hos farmor och farfar den 25/7 och som förra året blir det farmors tårta med bär.
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Det låter toppen! Här blir det inget så avancerat. Jag brukar baka tårtbotten själv och göra fyllningen, men som dekoration brukar det nog bara bli grädde och bär/frukt.
  8. 4
    Det låter toppen! Här blir det inget så avancerat. Jag brukar baka tårtbotten själv och göra fyllningen, men som dekoration brukar det nog bara bli grädde och bär/frukt.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Jag gillar att pyssla och greja, men tiden räcker inte till... Och jag är allt annat än duktig! Bildbevis på det finns i mitt galleri!
    Vägen skulle ha varit brun, men den pastan bara smulade sig dagen efter, så det fick bli vit väg.
    Funderar på att göra brun tårta och vit väg med chokladferraris på nästa gång! och så ska det förstås vara start och mål på den.
    Men den vita pastan var jättebra och lätt att göra!
    Rekommenderar den verkligen om man inte vill ha marsipan för den var smidigare att jobba med!
  10. 5
    Jag gillar att pyssla och greja, men tiden räcker inte till... Och jag är allt annat än duktig! Bildbevis på det finns i mitt galleri!
    Vägen skulle ha varit brun, men den pastan bara smulade sig dagen efter, så det fick bli vit väg.
    Funderar på att göra brun tårta och vit väg med chokladferraris på nästa gång! och så ska det förstås vara start och mål på den.
    Men den vita pastan var jättebra och lätt att göra!
    Rekommenderar den verkligen om man inte vill ha marsipan för den var smidigare att jobba med!

Liknande trådar

  1. Biltokig
    By Omaster in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 01:36
  2. Tårta till tårta-ogillande???
    By Enemel m Kevin&Elise in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:35
  3. En till tvååring :)
    By Sk0rpan in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 22:54
  4. Present till en biltokig 18 åring?
    By Solsken m 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 10:08
  5. En till tvååring!
    By egalia in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 18:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar