Små och värmen...
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Små och värmen...

    Hur klarar era små den enorma hetta som kommit nu?
    34,5 grader i skuggan har vi nu.. :S
    Min lille Alfons lider verkligen av värmen.. :S
    Så svårt att hjälpa honom svalka av sig lite..
    Fick ett bad i baljan för en stund sedan, plaskade och njöt i fullan drag, men där kan han ju inte vara hela tiden.. :S
  2. 1
    Små och värmen... Hur klarar era små den enorma hetta som kommit nu?
    34,5 grader i skuggan har vi nu.. :S
    Min lille Alfons lider verkligen av värmen.. :S
    Så svårt att hjälpa honom svalka av sig lite..
    Fick ett bad i baljan för en stund sedan, plaskade och njöt i fullan drag, men där kan han ju inte vara hela tiden.. :S
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Jag tycker också att det är jättesvårt. Vincent har bara blöja hela dagarna, med undantag för när vi ska in i affärer och dyl. Jag ger honom vatten när jag själv dricker och han dricker som om att han är jättetörstig varje gång. Annars håller jag honom i skuggan och hemma kör jag korsdrag genom lgh fullt ut! Och fläkt på

    Annars vet jag inte vad man mer kan göra, bad som du skrev men kan man ju inte pyssla med hela dagarna :P
  4. 2
    Jag tycker också att det är jättesvårt. Vincent har bara blöja hela dagarna, med undantag för när vi ska in i affärer och dyl. Jag ger honom vatten när jag själv dricker och han dricker som om att han är jättetörstig varje gång. Annars håller jag honom i skuggan och hemma kör jag korsdrag genom lgh fullt ut! Och fläkt på

    Annars vet jag inte vad man mer kan göra, bad som du skrev men kan man ju inte pyssla med hela dagarna :P
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Vi gör så lite som möjligt, Malte får sova inomhus och han har endast blöja på sig. Skall bada han i svalt/lagom tempererat vatten imorgon då det är som varmast. Annars så är det inget man kan direkt göra.
  6. 3
    Vi gör så lite som möjligt, Malte får sova inomhus och han har endast blöja på sig. Skall bada han i svalt/lagom tempererat vatten imorgon då det är som varmast. Annars så är det inget man kan direkt göra.
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Jag säger som de andra + amma extra mkt gör vi!
  8. 4
    Jag säger som de andra + amma extra mkt gör vi!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    ligger på stranden i skuggan där det fläktar lite mer än inne i stan. Livia verkar inte lida, tvärtom, hon skrattar glatt åt trädkronorna ovanför. Ammar lite oftare, annars inget speciellt. Tycker du det är varmt kan ett tips vara att gå i köpcenter el mataffärer, där brukar det ju vara svalt och antagligen inte så mkt folk för tillfället
  10. 5
    ligger på stranden i skuggan där det fläktar lite mer än inne i stan. Livia verkar inte lida, tvärtom, hon skrattar glatt åt trädkronorna ovanför. Ammar lite oftare, annars inget speciellt. Tycker du det är varmt kan ett tips vara att gå i köpcenter el mataffärer, där brukar det ju vara svalt och antagligen inte så mkt folk för tillfället
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Jag tycker Ebba klarar det bra, hon är inte gnällig eller så. Vi håller oss i skuggan om vi är ute, gärna vid vatten där det fläktar lite. Är vi hemma i stan håller vi oss mest inomhus när det är som varmast, men det är lika mycket för min skull!
  12. 6
    Jag tycker Ebba klarar det bra, hon är inte gnällig eller så. Vi håller oss i skuggan om vi är ute, gärna vid vatten där det fläktar lite. Är vi hemma i stan håller vi oss mest inomhus när det är som varmast, men det är lika mycket för min skull!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Jag tror att SIxten klarar den bättre än mamma... Jag håller på att storkna. Han är jättevarm men på någorlunda gott humör. Han har dock kortare vakenperioder nu än innan värmen kom. Sover också kortare men fler stunder.

    Han får lite extra vatten i flaska och vi badar i baljan i badrummet på eftermiddagen, vilket han älskar.

    Men det skulle vara bra skönt med en regnskur och lite sval luft nu.
  14. 7
    Jag tror att SIxten klarar den bättre än mamma... Jag håller på att storkna. Han är jättevarm men på någorlunda gott humör. Han har dock kortare vakenperioder nu än innan värmen kom. Sover också kortare men fler stunder.

    Han får lite extra vatten i flaska och vi badar i baljan i badrummet på eftermiddagen, vilket han älskar.

    Men det skulle vara bra skönt med en regnskur och lite sval luft nu.

Liknande trådar

  1. Den värmen som är nu...
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 20:22
  2. hej i värmen
    By Mia bf 22/7, nu med bebis in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 12:53
  3. Hej i värmen
    By Smilla... in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 14:00
  4. Ang. värmen!
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 21:13
  5. Hur går det med er i värmen?
    By Cissi med Gustav bf 11/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar