Gammal kropp?
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Gammal kropp?

    Fler än mig som ärså jäkla stela i kroppen? Känner mig som en gammal kärring i kroppen. Har noll ork och är klumpig och stel. Jag har ont i knäna och fruktansvärt ont i ryggen varje morgon. Kommer knappt ur sängen! Har googlat lite och förstår dock att ryggvärken kan sitta i ett tag. Vågar inte träna på grund av att om jag tar i och lyfter eller rör mig mycket så får jag fruktansvärt mycket ondare i ryggen. Promenera går fint, men jag skulle gärna vilja börja gympa igen, vilket känns som en omöjlighet...
    Vet att jag måste röra på mig för att bli av med stelheten, men då får jag ju så jäkla ont. Som en ond cirkel.

    //Mran.
  2. 1
    Gammal kropp? Fler än mig som ärså jäkla stela i kroppen? Känner mig som en gammal kärring i kroppen. Har noll ork och är klumpig och stel. Jag har ont i knäna och fruktansvärt ont i ryggen varje morgon. Kommer knappt ur sängen! Har googlat lite och förstår dock att ryggvärken kan sitta i ett tag. Vågar inte träna på grund av att om jag tar i och lyfter eller rör mig mycket så får jag fruktansvärt mycket ondare i ryggen. Promenera går fint, men jag skulle gärna vilja börja gympa igen, vilket känns som en omöjlighet...
    Vet att jag måste röra på mig för att bli av med stelheten, men då får jag ju så jäkla ont. Som en ond cirkel.

    //Mran.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Ja, o jag har ju hunnit fylla 40 i vår också så jag ÄR ju gammal

    jag var himla stel tidigare men det tar sig så sakteliga tycker jag! Härom dagen spelade jag fotboll med dottern, DÅ sa fogarna ifrån, men annars fungerar det helt ok numera!!
  4. 2
    Ja, o jag har ju hunnit fylla 40 i vår också så jag ÄR ju gammal

    jag var himla stel tidigare men det tar sig så sakteliga tycker jag! Härom dagen spelade jag fotboll med dottern, DÅ sa fogarna ifrån, men annars fungerar det helt ok numera!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Jag vill också komma igång med träningen lite, främst styrketräning...mage och rygg behöver lite ordentliga muskler. Jag får också ont i ryggen till och från så fort jag anstränger den lite.

    Jag fick ju ett ordentligt ryggskott när Liam var 4 veckor och jag kan fortfarande få ont på det stället om jag anstränger ryggen extra. Som förra helgen när vi skulle duka till dopet och släpade runt en massa bord i lokalen...dagen efter trodde jag nästan att ett nytt ryggskott var på gång...så det var bara till att VILA VILA VILA!!!

    Men till hösten då jäklar börjar hårdträningen....Friskis & Svettis here I come!
  6. 3
    Jag vill också komma igång med träningen lite, främst styrketräning...mage och rygg behöver lite ordentliga muskler. Jag får också ont i ryggen till och från så fort jag anstränger den lite.

    Jag fick ju ett ordentligt ryggskott när Liam var 4 veckor och jag kan fortfarande få ont på det stället om jag anstränger ryggen extra. Som förra helgen när vi skulle duka till dopet och släpade runt en massa bord i lokalen...dagen efter trodde jag nästan att ett nytt ryggskott var på gång...så det var bara till att VILA VILA VILA!!!

    Men till hösten då jäklar börjar hårdträningen....Friskis & Svettis here I come!
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Varje morgon är en kamp när jag ska ner för trappan! Knäna och fotlederna är värst men ryggen spökar fortfarande även om den är bättre.

    Har faktiskt senaste veckorna tagit mig ut och sprungit (läs lunkat ;-)) tre ggr men det är inte kul! Hade rätt bra kondis innan jag blev gravid, sprang faktiskt en "egen" halvmara med sambon och det gick riktigt bra. Nu orkar jag inte ens 30 minuter utan att gå!!! Men det kommer väl.

    Här tickar pengarna på gymmet iväg och jag har inte satt min fot där än men det lockar inte direkt i sommarvärmen. Får bli nya tag till hösten......

    Trösten är att alla kilon, plus två extra, har försvunnit!

    Tror på promenader, det kan aldrig vara fel så fortsätt med det. Gmpa är nog också bra för man kan ju ta det lite i sin egen takt.
  8. 4
    Varje morgon är en kamp när jag ska ner för trappan! Knäna och fotlederna är värst men ryggen spökar fortfarande även om den är bättre.

    Har faktiskt senaste veckorna tagit mig ut och sprungit (läs lunkat ;-)) tre ggr men det är inte kul! Hade rätt bra kondis innan jag blev gravid, sprang faktiskt en "egen" halvmara med sambon och det gick riktigt bra. Nu orkar jag inte ens 30 minuter utan att gå!!! Men det kommer väl.

    Här tickar pengarna på gymmet iväg och jag har inte satt min fot där än men det lockar inte direkt i sommarvärmen. Får bli nya tag till hösten......

    Trösten är att alla kilon, plus två extra, har försvunnit!

    Tror på promenader, det kan aldrig vara fel så fortsätt med det. Gmpa är nog också bra för man kan ju ta det lite i sin egen takt.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Skönt att höra att det är fler som har kärringkänsla

    Jag har fortf väldigt ont i svanskotan så här är det inte lönt att tänka på träning. Konstigt, då har man minsann lust att springa när man inte kan!
  10. 5
    Skönt att höra att det är fler som har kärringkänsla

    Jag har fortf väldigt ont i svanskotan så här är det inte lönt att tänka på träning. Konstigt, då har man minsann lust att springa när man inte kan!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Ja, jag känner mig väldigt sliten faktiskt, graviditeten tog stryk på min kropp. Jag känner mig svag, det har jag aldrig gjort tidigare även om jag haft krämpor.
    Ont i lederna har jag fått sen någon månad tillbaka, googlade om det och läste att amning faktiskt kan orsaka ledvärk. Hoppas det är det, får då går det ju över så småningom.
  12. 6
    Ja, jag känner mig väldigt sliten faktiskt, graviditeten tog stryk på min kropp. Jag känner mig svag, det har jag aldrig gjort tidigare även om jag haft krämpor.
    Ont i lederna har jag fått sen någon månad tillbaka, googlade om det och läste att amning faktiskt kan orsaka ledvärk. Hoppas det är det, får då går det ju över så småningom.

Liknande trådar

  1. Så less på min kropp....
    By lena m 3 barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 11:06
  2. åh va min kropp....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 20:05
  3. Vad är det med min kropp?!
    By Tina. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 07:41
  4. Din kropp...
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 23:45
  5. döv kropp!
    By leolo in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 16:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar