Olika stora bröst
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Olika stora bröst

    Mina bröst har blivit väldigt olika i storlek på sistone, kan det bero på att jag ammar mer med det ena bröstet än det andra? Dvs det bröst som jag ammar oftare med producerar mer mjölk och blir därför större?

    Susanne kanske vet?
    Läs min blogg om hållbar livsstil - peppen.wordpress.com
  2. 1
    Olika stora bröst Mina bröst har blivit väldigt olika i storlek på sistone, kan det bero på att jag ammar mer med det ena bröstet än det andra? Dvs det bröst som jag ammar oftare med producerar mer mjölk och blir därför större?

    Susanne kanske vet?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Det är samma här. Ida har ett favvo bröst och eftersom hon äter mer på det så producerar det mer mjölk. Min BM varnade mig för att det andra bröstet kan sluta producera mjölk om man inte "underhåller" det. Så jag försöker att amma det andra lika mycket. Dock svårt när Ida inte är så förtjust i det.

    Sen är ju bröstet allt som ofta olika stora redan från början.

    Jag har ammat 4 barn så nu liknar det mer som taxöron. Blir spännande och se hur långt ner dom hamnar när jag har ammat klart.

    Det är väl bara att rulla upp dom i bhn och se glad ut
  4. 2
    Det är samma här. Ida har ett favvo bröst och eftersom hon äter mer på det så producerar det mer mjölk. Min BM varnade mig för att det andra bröstet kan sluta producera mjölk om man inte "underhåller" det. Så jag försöker att amma det andra lika mycket. Dock svårt när Ida inte är så förtjust i det.

    Sen är ju bröstet allt som ofta olika stora redan från början.

    Jag har ammat 4 barn så nu liknar det mer som taxöron. Blir spännande och se hur långt ner dom hamnar när jag har ammat klart.

    Det är väl bara att rulla upp dom i bhn och se glad ut
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Haha!! =)
  6. 3
    Haha!! =)
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Visst är det så att brösten ofta är olika stora. Dels kan det vara så från början för kroppen kan vara förvånansvärt assymetrisk, men ammar man ojämnt så blir det ofta så också.

    När man slutar amma sen så brukar de bli lika stora (små) igen så skillnaden är inte bestående. Börjar man amma mer på det lilla bröstet jämnar det också ut sig. Det som gör brösten lite hängiga på sikt är också tillväxten av bröstkörtelvävnad under graviditeten och inte amningen i sig, men det syns inte förrän man slutat amma.

    (Skriver Susanne som hade rätt hängiga bröst från början och de har inte blivit bättre av tre graviditeter... *voff*)
  8. 4
    Visst är det så att brösten ofta är olika stora. Dels kan det vara så från början för kroppen kan vara förvånansvärt assymetrisk, men ammar man ojämnt så blir det ofta så också.

    När man slutar amma sen så brukar de bli lika stora (små) igen så skillnaden är inte bestående. Börjar man amma mer på det lilla bröstet jämnar det också ut sig. Det som gör brösten lite hängiga på sikt är också tillväxten av bröstkörtelvävnad under graviditeten och inte amningen i sig, men det syns inte förrän man slutat amma.

    (Skriver Susanne som hade rätt hängiga bröst från början och de har inte blivit bättre av tre graviditeter... *voff*)
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Nu har jag A-kupa på vänster sida och B-kupa på högern Inte så supersnyggt kanske så jag försöka trolla med inlägg på vänstra sidan.

    Tänkte testa tipset om att låta bebisen äta även från det mindre bröstet för att få upp produktionen igen, men hon blir ju så himla trilsk när hon hamnar på "fel" sida, även när jag testar tvillinggreppet.

    Vi får se hur det går, det är ju inte direkt världens undergång med olika stora bröst heller direkt
  10. 5
    Nu har jag A-kupa på vänster sida och B-kupa på högern Inte så supersnyggt kanske så jag försöka trolla med inlägg på vänstra sidan.

    Tänkte testa tipset om att låta bebisen äta även från det mindre bröstet för att få upp produktionen igen, men hon blir ju så himla trilsk när hon hamnar på "fel" sida, även när jag testar tvillinggreppet.

    Vi får se hur det går, det är ju inte direkt världens undergång med olika stora bröst heller direkt

Liknande trådar

  1. Olika stora bröst!?
    By Lina+Andrea & Freja in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 10:38
  2. olika stora bröst
    By tokis in forum Kroppsideal
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 18:19
  3. olika stora bröst
    By tokis in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 15:44
  4. Olika stora bröst
    By Undrar in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 19:22
  5. Olika stora bröst?
    By Lilla trean och jag in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 07:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar