Uppföljning
Tonåringar
  1. Anonym med lat son
    #1

    Uppföljning

    Nu har vi haft en diskussion till med grabben om att han INTE får sitta uppe hela nätterna o sen sova till fram på eftermiddagen för att sen sätta sig o spela igen.
    Följden blev att han inte varit hemma på över en vecka. Han ska säga upp kontakten med oss och vi kan dra åt helvete. Det och mycket mer har jag fått höra per msn nu...
    Så nu är jag skitledsen...
  2. 1
    Uppföljning Nu har vi haft en diskussion till med grabben om att han INTE får sitta uppe hela nätterna o sen sova till fram på eftermiddagen för att sen sätta sig o spela igen.
    Följden blev att han inte varit hemma på över en vecka. Han ska säga upp kontakten med oss och vi kan dra åt helvete. Det och mycket mer har jag fått höra per msn nu...
    Så nu är jag skitledsen...
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Förstår att du är ledsen, vem vill hamna i såna konflikter med sina barn...? Men ändå, ni har gjort det ni måste och det som är rätt. Väljer han att slicka sina sår på bortaplan så låt honom. När han kommer hem, för det tror jag han gör, ta emot honom som om han varit ute med hunden en sväng och stå fast vid er linje!

    Kram!
  4. 2
    Förstår att du är ledsen, vem vill hamna i såna konflikter med sina barn...? Men ändå, ni har gjort det ni måste och det som är rätt. Väljer han att slicka sina sår på bortaplan så låt honom. När han kommer hem, för det tror jag han gör, ta emot honom som om han varit ute med hunden en sväng och stå fast vid er linje!

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Hur gammal är han? Vet ni var han befinner sig?
    De är hårt när man får höra/läsa såna ord från sina barn, men det är bra om man kan vara konsekvent, jag vet det ÄR svårt (been there done that).
    Vad har han för planer nu då framöver?
  6. 3
    Hur gammal är han? Vet ni var han befinner sig?
    De är hårt när man får höra/läsa såna ord från sina barn, men det är bra om man kan vara konsekvent, jag vet det ÄR svårt (been there done that).
    Vad har han för planer nu då framöver?
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Han försöker straffa er. Det är en vanlig reaktion och ett sätt att försöka utöva makt. Var konsekvent. Svara honom att ni älskar honom och gärna vill att han ska vara hos er men att hos er kommer dessa regler att gälla.
  8. 4
    Han försöker straffa er. Det är en vanlig reaktion och ett sätt att försöka utöva makt. Var konsekvent. Svara honom att ni älskar honom och gärna vill att han ska vara hos er men att hos er kommer dessa regler att gälla.
  9. Anonym
    #5
    Tack för ditt stöd, jag hoppas att vi löser det här snart, för det tär på mig!
  10. 5
    Tack för ditt stöd, jag hoppas att vi löser det här snart, för det tär på mig!
  11. Anonym
    #6
    Han är snart 20 så han är ju vuxen Jag vet var han är, jag är inte orolig för honom för den sakens skull. Hans planer kan vara att gå till soc och säga att han inte har nånstans att bo, det gjorde att hans kompis fick en lägenhet nämligen.
  12. 6
    Han är snart 20 så han är ju vuxen Jag vet var han är, jag är inte orolig för honom för den sakens skull. Hans planer kan vara att gå till soc och säga att han inte har nånstans att bo, det gjorde att hans kompis fick en lägenhet nämligen.
  13. Anonym
    #7
    Ja, jag fick verkligen nytta av alla era kommentarer i mitt förra inlägg igår, jag försökte använda mig av alla argument, vet inte om nåt gick in bara
  14. 7
    Ja, jag fick verkligen nytta av alla era kommentarer i mitt förra inlägg igår, jag försökte använda mig av alla argument, vet inte om nåt gick in bara
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    JA men det är kanske det han behöver, något eget för att fatta att man har ansvar som vuxen. Jag menar soc betalar ju inte hur länge som helst utan gentjänster..
  16. 8
    JA men det är kanske det han behöver, något eget för att fatta att man har ansvar som vuxen. Jag menar soc betalar ju inte hur länge som helst utan gentjänster..
  17. A
    #9
    Har du provat sätta in en timer stop i routern ;-)
  18. 9
    Har du provat sätta in en timer stop i routern ;-)
  19. Medlem sedan
    Jun 1998
    #10
    Är han snart 20 ja då hade jag nog sagt varså god och flytta! Här om du skall bo här är det följande som gäller! Sen är jag nog blad de sista som satt upp regler men fixar de inte att sätta upp gränser själva och sen försöker hota så visst - flytta!!!

    Samtidigt skulle jag vara jätte tydlig med att här går gärnsen för mig. Det är inte han primärt utan det är gränsen för mig. Jag vill inte ha någon som är uppe och vaken i huset när jag skall sova. Jag vill inte ha folk sovande i huset när jag är vaken (annat än vid sjukdom och i undantagsfall) Jag skulle förklara att jag älskar honom men att jag har mina villkor! Grabben är ju snart 20 det är litet väl sent att uppfostra honom nu-det får livet göra och den krassa verkligheten.
  20. 10
    Är han snart 20 ja då hade jag nog sagt varså god och flytta! Här om du skall bo här är det följande som gäller! Sen är jag nog blad de sista som satt upp regler men fixar de inte att sätta upp gränser själva och sen försöker hota så visst - flytta!!!

    Samtidigt skulle jag vara jätte tydlig med att här går gärnsen för mig. Det är inte han primärt utan det är gränsen för mig. Jag vill inte ha någon som är uppe och vaken i huset när jag skall sova. Jag vill inte ha folk sovande i huset när jag är vaken (annat än vid sjukdom och i undantagsfall) Jag skulle förklara att jag älskar honom men att jag har mina villkor! Grabben är ju snart 20 det är litet väl sent att uppfostra honom nu-det får livet göra och den krassa verkligheten.

Liknande trådar

  1. Uppföljning A
    By Cheyenne78 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 15:09
  2. Uppföljning
    By Triss in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 18:21
  3. Uppföljning
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 13:46
  4. Uppföljning
    By Desperat in forum Tonåringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 16:36
  5. uppföljning...
    By Lindak79 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar