Sakarias
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    Sakarias

    9 dagar för sent den 30 juni kom vår lille prins efter en svår förlossning, misslyckad sugklocka och därmed ett akut snitt. Allt visade på att han var frisk och oerhört stark. Den 2:e juni kom vi hem med honom och utan tvekan hade vi den bästa dagen i våra liv. Tidigt på morgonen den 3:e juni dog han helt oförklarligt i våra armar. Min man gjorde konstgjord andning i 15 minuter innan ambulansen kom och väl inne på sjukhuset möttes vi av en läkare och en sjuksyster som höll vår lille pojke. Vi har mötts av fantastisk sjukhuspersonal som står handfallen men trots detta är sorgen outhärdlig att bära. Istället för en underbar sommar står vi mitt i beslut om begravning mm.
    Det preliminära obduktionsprotokollet säger egentligen inget, möjligen kan han ha haft ett dolt hjärtmuskelfel. Överläkaren för barnkliniken säger bara att, "det händer inte"...han har varit där i 30 år och haft två fall.

    Vi ältar, gråter och saknar, försöker se framåt och vill ge Sakarias ett syskon så snart som möjligt men rädslan att det inte skall gå är stor även om den egentligen inte är rationell då vi blev gravida direkt förra gången men om livet lärt något så är det nog att man inte kan ta något för givet.
  2. 1
    Sakarias 9 dagar för sent den 30 juni kom vår lille prins efter en svår förlossning, misslyckad sugklocka och därmed ett akut snitt. Allt visade på att han var frisk och oerhört stark. Den 2:e juni kom vi hem med honom och utan tvekan hade vi den bästa dagen i våra liv. Tidigt på morgonen den 3:e juni dog han helt oförklarligt i våra armar. Min man gjorde konstgjord andning i 15 minuter innan ambulansen kom och väl inne på sjukhuset möttes vi av en läkare och en sjuksyster som höll vår lille pojke. Vi har mötts av fantastisk sjukhuspersonal som står handfallen men trots detta är sorgen outhärdlig att bära. Istället för en underbar sommar står vi mitt i beslut om begravning mm.
    Det preliminära obduktionsprotokollet säger egentligen inget, möjligen kan han ha haft ett dolt hjärtmuskelfel. Överläkaren för barnkliniken säger bara att, "det händer inte"...han har varit där i 30 år och haft två fall.

    Vi ältar, gråter och saknar, försöker se framåt och vill ge Sakarias ett syskon så snart som möjligt men rädslan att det inte skall gå är stor även om den egentligen inte är rationell då vi blev gravida direkt förra gången men om livet lärt något så är det nog att man inte kan ta något för givet.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Beklagar så oerhört mycket att ni inte fick behålla er fina son. Fy fan vad livet är sorgligt och orättvist! Stora styrkekramar till er!
  4. 2
    Beklagar så oerhört mycket att ni inte fick behålla er fina son. Fy fan vad livet är sorgligt och orättvist! Stora styrkekramar till er!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Åh, jag är så ledsen, så fruktansvärt ledsen för er skull! Det finns inte ord för den smärtan och sorgen. Skickar all min sympati och mitt djupaste deltagande för er finaste prins.
  6. 3
    Åh, jag är så ledsen, så fruktansvärt ledsen för er skull! Det finns inte ord för den smärtan och sorgen. Skickar all min sympati och mitt djupaste deltagande för er finaste prins.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jag beklagar sorgen, är så otroligt ledsen för er skull. Önskar det fanns något man kunde göra för er. Det är fruktansvärt hur livet kan vara så orättvist och sorgligt. Massor av styrkekramar till er!
  8. 4
    Jag beklagar sorgen, är så otroligt ledsen för er skull. Önskar det fanns något man kunde göra för er. Det är fruktansvärt hur livet kan vara så orättvist och sorgligt. Massor av styrkekramar till er!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Jag kan bara hålla med de andra som har svarat på ditt inlägg, det finns egentligen inga ord för det som ni går igenom nu. Vill iaf skicka en massa styrkekramar till er och önskar det fanns något mera jag kunde göra...trots att vi inte känner varandra.
    Livet är verkligen orättvist och för jävligt rent ut sagt ibland, varma hälsningar till hela din familj.
  10. 5
    Jag kan bara hålla med de andra som har svarat på ditt inlägg, det finns egentligen inga ord för det som ni går igenom nu. Vill iaf skicka en massa styrkekramar till er och önskar det fanns något mera jag kunde göra...trots att vi inte känner varandra.
    Livet är verkligen orättvist och för jävligt rent ut sagt ibland, varma hälsningar till hela din familj.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Beklagar sorgen. Massor med styrkekram till dig och din man.
  12. 6
    Beklagar sorgen. Massor med styrkekram till dig och din man.
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7
    Beklagar er förlust och skickar varma tankar till er.
  14. 7
    Beklagar er förlust och skickar varma tankar till er.
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Vad ledsamt och orättvist livet kan vara. Glöm dock inte att det också kan vara underbart. Håller tummarna för ett syskon när ni känner er redo. Varma kramar till er
  16. 8
    Vad ledsamt och orättvist livet kan vara. Glöm dock inte att det också kan vara underbart. Håller tummarna för ett syskon när ni känner er redo. Varma kramar till er
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Så fruktansvärt och orättvist! Finner inga ord... Beklagar oerhört mycket och önskar att ni åtminstone fick ett svar på varför!
  18. 9
    Så fruktansvärt och orättvist! Finner inga ord... Beklagar oerhört mycket och önskar att ni åtminstone fick ett svar på varför!
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10
    Så fruktansvärt hemskt och sorgligt! Finns inga ord.... Många kramar!
  20. 10
    Så fruktansvärt hemskt och sorgligt! Finns inga ord.... Många kramar!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Så orättvist! Sådant får bara inte hända! Beklagar sorgen och hoppas ni vågar och lyckas få ett syskon till Sakarias.
  22. 11
    Så orättvist! Sådant får bara inte hända! Beklagar sorgen och hoppas ni vågar och lyckas få ett syskon till Sakarias.
  23. Medlem sedan
    Jan 2010
    #12
    Jag lider med er och beklagar sorgen! Det finns inga ord så jag skickar stora styrkekramar istället!
  24. 12
    Jag lider med er och beklagar sorgen! Det finns inga ord så jag skickar stora styrkekramar istället!
  25. Medlem sedan
    Mar 2010
    #13
    Är så ledsen för er skull. Kram!
  26. 13
    Är så ledsen för er skull. Kram!
  27. Hbgtjej
    #14
    Inga ord räcker till..
    .. Men jag skriver ändå dem "futtiga" jag beklargar sorgen-orden..

    Jag sänder er en massa tankar!
  28. 14
    Inga ord räcker till..
    .. Men jag skriver ändå dem "futtiga" jag beklargar sorgen-orden..

    Jag sänder er en massa tankar!
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15
    Så fruktansvärt hemskt, beklagar sorgen.
  30. 15
    Så fruktansvärt hemskt, beklagar sorgen.
  31. Medlem sedan
    Feb 2000
    #16
    Så ledsen för er skull å jag säger som läkaren, det ska inte kunna hända. Ta hand om er i sommar. Kram
  32. 16
    Så ledsen för er skull å jag säger som läkaren, det ska inte kunna hända. Ta hand om er i sommar. Kram
  33. Medlem sedan
    Dec 2006
    #17

    Men herregud.. Mitt hjärta är brustet av sorg för er skull!! Finns inga ord som kan lindra, men jag känner med er! Usch vad otäckt hur livet kan vända från lycka till sorg.. Det enda jag kan göra/lova är att älska min egen lille prins& min store lite extra& inte ta ngt för givet!! Att visa att jag älskar dem..
    Ber en stilla bön att ni kommer ta er genom detta på ngt sätt, om än att det kommer ta lång tid.. Låt er gråta& känna frustration, det är ok, kom ihåg det! Glöm bara inte att prata om det ifall det känns ok, för att ventilera sig det behöver man! Även härinne tycker jag du kan få göra det, om du själv vill såklart!

    För er son:
    En liten ängel kom, log och vände om...
  34. 17
    Men herregud.. Mitt hjärta är brustet av sorg för er skull!! Finns inga ord som kan lindra, men jag känner med er! Usch vad otäckt hur livet kan vända från lycka till sorg.. Det enda jag kan göra/lova är att älska min egen lille prins& min store lite extra& inte ta ngt för givet!! Att visa att jag älskar dem..
    Ber en stilla bön att ni kommer ta er genom detta på ngt sätt, om än att det kommer ta lång tid.. Låt er gråta& känna frustration, det är ok, kom ihåg det! Glöm bara inte att prata om det ifall det känns ok, för att ventilera sig det behöver man! Även härinne tycker jag du kan få göra det, om du själv vill såklart!

    För er son:
    En liten ängel kom, log och vände om...
  35. Medlem sedan
    May 2009
    #18
    Jag blir så ledsen när jag läser detta! Kan bara beklaga er stora sorg. Kramar till er!
  36. 18
    Jag blir så ledsen när jag läser detta! Kan bara beklaga er stora sorg. Kramar till er!
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19
    Åh, vet inte vad jag ska skriva..... Sånt får bara inte hända! Kan inte ens sätta mig in i hur det måste kännas för er! Som sagt vet inte ens vad jag ska skriva.... kan bara sända en stor kram och att mina tankar finns hos er
  38. 19
    Åh, vet inte vad jag ska skriva..... Sånt får bara inte hända! Kan inte ens sätta mig in i hur det måste kännas för er! Som sagt vet inte ens vad jag ska skriva.... kan bara sända en stor kram och att mina tankar finns hos er
  39. Medlem sedan
    Mar 2006
    #20
    Skriver som de flesta att det finns inga ord för det som ni går igenom. Tänker på er och hoppas att ni får styrka ifrån varandra.
  40. 20
    Skriver som de flesta att det finns inga ord för det som ni går igenom. Tänker på er och hoppas att ni får styrka ifrån varandra.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sakarias är här!
    By maximilian03 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 11:25
  2. Nu kan Sakarias
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 21:03
  3. Nu kan Sakarias
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 20:18
  4. BVC med Sakarias
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 12:19
  5. Sakarias dop
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar