Och hur tänkte de här?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Och hur tänkte de här?

    Efter matchen igår orkade jag inte riktigt gå och lägga mig i värmen, så jag tv-surfade och landade i ett rätt spännande program. Eller spännande; jag hyser en närmast sjuklig fascination för program om flygplanskrascher, så jag tittade med största intresse på när en krasch rekonstruerades och e försökte hitta anledningen till det.
    FNISS på hög nivå blev det i reklampausen. Minns vad programmet handlar om. "Programmet presenteras i samarbete med semesterguiden.se".

    Mmm, för vem vill åka på semester när man ser hur ett plan går sönder i atomer???
  2. 1
    Och hur tänkte de här? Efter matchen igår orkade jag inte riktigt gå och lägga mig i värmen, så jag tv-surfade och landade i ett rätt spännande program. Eller spännande; jag hyser en närmast sjuklig fascination för program om flygplanskrascher, så jag tittade med största intresse på när en krasch rekonstruerades och e försökte hitta anledningen till det.
    FNISS på hög nivå blev det i reklampausen. Minns vad programmet handlar om. "Programmet presenteras i samarbete med semesterguiden.se".

    Mmm, för vem vill åka på semester när man ser hur ett plan går sönder i atomer???
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Hjärnor kokar i värmen?
  4. 2
    Hjärnor kokar i värmen?
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Så är det nog.
  6. 3
    Så är det nog.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    JAG!
    Minns hur jag och maken satt och tittade på en film om flygplanskrascher och säkerhet strax innan vi skulle på första charterresan med barn. Knäppa jag känner mig tryggare av sådant, det ger mig en känsla av kontroll. (Japp, jag är knäpp och jag vet att känslan är falsk). Men vi följde råden att sitta inom 7 stolsrader från en nödutgång och vi hade gjort upp i förväg om vem som skulle ta vilket barn OM det hände något och vi hade bestämt att INTE gå in för att rädda (försöka rädda) en vuxen.
    Detta gjorde vi helt utan att det kändes konstigt.
  8. 4
    JAG!
    Minns hur jag och maken satt och tittade på en film om flygplanskrascher och säkerhet strax innan vi skulle på första charterresan med barn. Knäppa jag känner mig tryggare av sådant, det ger mig en känsla av kontroll. (Japp, jag är knäpp och jag vet att känslan är falsk). Men vi följde råden att sitta inom 7 stolsrader från en nödutgång och vi hade gjort upp i förväg om vem som skulle ta vilket barn OM det hände något och vi hade bestämt att INTE gå in för att rädda (försöka rädda) en vuxen.
    Detta gjorde vi helt utan att det kändes konstigt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Tänkte? Tror inte de tänkte där riktigt
  10. 5
    Tänkte? Tror inte de tänkte där riktigt
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Det är inte alls knäppt, bara organiserat och förutseende.

    Ja, okej, lite knäppt då...
  12. 6
    Det är inte alls knäppt, bara organiserat och förutseende.

    Ja, okej, lite knäppt då...
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Nej, mest troligt inte, va?
    Eller möjligen "Åh, flygplan + Sharm el Sheik, det låter som något som skulle passa oss att sponsra!". Utan att läsa innehållsförteckningen...
  14. 7
    Nej, mest troligt inte, va?
    Eller möjligen "Åh, flygplan + Sharm el Sheik, det låter som något som skulle passa oss att sponsra!". Utan att läsa innehållsförteckningen...
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    Ahahaha, precis vad jag tänkte!

    Jag råkar också alltid hamna framför sånadär svarta-lådan-dokumentärer. Vilket jag inte borde eftersom jag är patologiskt flygrädd och får åååångest av att titta på dem (men kan inte låta bli ändå...).

    Kände också att sponsorn till det programmet var.... liiite udda....
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  16. 8
    Ahahaha, precis vad jag tänkte! Jag råkar också alltid hamna framför sånadär svarta-lådan-dokumentärer. Vilket jag inte borde eftersom jag är patologiskt flygrädd och får åååångest av att titta på dem (men kan inte låta bli ändå...).

    Kände också att sponsorn till det programmet var.... liiite udda....
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Mmm, en liten ögonbrynshöjare.
    Visst är det märkligt att man inte kan låta bli att titta? SÅ bra är e ju egentligen inte, och ändå blir man helt fast!
  18. 9
    Mmm, en liten ögonbrynshöjare.
    Visst är det märkligt att man inte kan låta bli att titta? SÅ bra är e ju egentligen inte, och ändå blir man helt fast!

Liknande trådar

  1. Men hur tänkte hon nu?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 13:19
  2. Tänkte på en sak..
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 19:48
  3. Hur tänkte de nu?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 21:39
  4. Har tänkte på
    By Elpida in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 21:12
  5. Tänkte på en sak..
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 11:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar