Nu är Kasper storebror!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Nu är Kasper storebror!

    11e juli kl 11:23 kom lillasyster.

    Ni som minns hur små barn jag fått tidigare förstår hur förvånade vi är över våran lill-sumo på 3.7 kg till 48 cm. En riktig liten knubbtjej

    Ungefär lika förvånade är vi över förloppet, var bara 13 minuter på förlossningen
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Nu är Kasper storebror! 11e juli kl 11:23 kom lillasyster.

    Ni som minns hur små barn jag fått tidigare förstår hur förvånade vi är över våran lill-sumo på 3.7 kg till 48 cm. En riktig liten knubbtjej

    Ungefär lika förvånade är vi över förloppet, var bara 13 minuter på förlossningen
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    GRATTIS!

    Till din guldklimp. Hoppas allt gick bra och att du inte blev allt för chockad av det snabba förloppet, jag vet för jag råkade själv ut för det med tvåan. Kände mej snuvad på värken liksom, hihi. Men nu känns det bara bra att det gick så fort.
    Njut nu av tiden för även om hon är en minisumo så är hon ju pyttig
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  4. 2
    GRATTIS! Till din guldklimp. Hoppas allt gick bra och att du inte blev allt för chockad av det snabba förloppet, jag vet för jag råkade själv ut för det med tvåan. Kände mej snuvad på värken liksom, hihi. Men nu känns det bara bra att det gick så fort.
    Njut nu av tiden för även om hon är en minisumo så är hon ju pyttig
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Stort grattis till lillasyster!! Oj ja, det var snabbt - låter helt utopiskt i min värld, där förlossningar varar minst 20 timmar och gärna avslutas med akut snitt som grädde på moset
    Håll oss gärna uppdaterade hur livet som 4-barns familj går!
  6. 3
    Stort grattis till lillasyster!! Oj ja, det var snabbt - låter helt utopiskt i min värld, där förlossningar varar minst 20 timmar och gärna avslutas med akut snitt som grädde på moset
    Håll oss gärna uppdaterade hur livet som 4-barns familj går!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    GRATTIS till er "stora" lillasyster! Vad tycker Kasper om att vara storebror då? Och hur funkar vardagen? Min syrra fick sitt fjärde barn 15 juni, så jag får snusa lite bebis då och då jag också!
  8. 4
    GRATTIS till er "stora" lillasyster! Vad tycker Kasper om att vara storebror då? Och hur funkar vardagen? Min syrra fick sitt fjärde barn 15 juni, så jag får snusa lite bebis då och då jag också!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    OJ vad många barn! Grattis, vad kul!
  10. 5
    OJ vad många barn! Grattis, vad kul!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Tack, nä så chockad blev jag inte men lite snopet kändes det allt. Hade en sån kanonförlossning med Kasper att jag sett fram emot en repris och så kommer det en förlossning där jag först inte fattar något alls och tycker det aldrig tar fart och sen pang bom är ungen ute. Så chockad är jag inte men känner mig lite snuvad på min drömförlossning. Men, jag får vara tacksam att jag fått en sån där riktig kanonförlossning, det är inte alla förunnat!
  12. 6
    Tack, nä så chockad blev jag inte men lite snopet kändes det allt. Hade en sån kanonförlossning med Kasper att jag sett fram emot en repris och så kommer det en förlossning där jag först inte fattar något alls och tycker det aldrig tar fart och sen pang bom är ungen ute. Så chockad är jag inte men känner mig lite snuvad på min drömförlossning. Men, jag får vara tacksam att jag fått en sån där riktig kanonförlossning, det är inte alla förunnat!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Tack! Ja jag trodde inte heller jag var typen som födde efter så kort tid på förlossningen. Har en kompis som varit 13 minuter med sin andra och 5 minuter med sin tredje och har inte riktigt begripit hur det gått till men nu vet jag

    Lillasyster sköter sig än så länge exemplariskt men däremot håller jag på att få gråa hår över Pontus och Kasper som retas, slåss, gnabbas, skriker, triggar varandra till galenskap dagarna i ändå. Visst de leker en del också men det går OFTA överstyr. Börjar se fram emot en dagisstart snart så de får komma ifrån varandra lite. Visst de går på samma dagis men då finns det ju andra att leka med, här hemma är de så himla tätt inpå varandra hela tiden.
  14. 7
    Tack! Ja jag trodde inte heller jag var typen som födde efter så kort tid på förlossningen. Har en kompis som varit 13 minuter med sin andra och 5 minuter med sin tredje och har inte riktigt begripit hur det gått till men nu vet jag

    Lillasyster sköter sig än så länge exemplariskt men däremot håller jag på att få gråa hår över Pontus och Kasper som retas, slåss, gnabbas, skriker, triggar varandra till galenskap dagarna i ändå. Visst de leker en del också men det går OFTA överstyr. Börjar se fram emot en dagisstart snart så de får komma ifrån varandra lite. Visst de går på samma dagis men då finns det ju andra att leka med, här hemma är de så himla tätt inpå varandra hela tiden.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Tack! Kasper är lite sotis och lite labil men det funkar ändå ganska bra med honom som storebror. Han vill gärna hålla men är lite för hårdhänt ibland, man måste ju bara testa var gränsen mellan att stryka lillasyster på huvudet och att banka lillasyster på huvudet går.

    Härligt med en liten systerdotter att snusa. Du börjar inte överväga en fyra själv då?
  16. 8
    Tack! Kasper är lite sotis och lite labil men det funkar ändå ganska bra med honom som storebror. Han vill gärna hålla men är lite för hårdhänt ibland, man måste ju bara testa var gränsen mellan att stryka lillasyster på huvudet och att banka lillasyster på huvudet går.

    Härligt med en liten systerdotter att snusa. Du börjar inte överväga en fyra själv då?
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    Tack! Det är mer än du som tycker vi har många. När vi var in för PKU-provet tittade sköterskan förundrat på dataskärmen och sen på mig och sa "Men hur många barn har du egentligen"
  18. 9
    Tack! Det är mer än du som tycker vi har många. När vi var in för PKU-provet tittade sköterskan förundrat på dataskärmen och sen på mig och sa "Men hur många barn har du egentligen"
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Haha, det där kan nog vara både kul och jobbigt att höra... Jag är iaf imponerad!
  20. 10
    Haha, det där kan nog vara både kul och jobbigt att höra... Jag är iaf imponerad!

Liknande trådar

  1. Nu är Kasper storebror
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 19:50
  2. Ser du Kasper?
    By ~Ida~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 17:04
  3. Burr sa Kasper...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 19:49
  4. Nu har Kasper vänt sig!
    By ~Ida~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 12:48
  5. Kasper
    By namnisen in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar