Starta förlossningen dryck
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Starta förlossningen dryck

    Recept på en dryck som sägs kunna hjälpa förlossningen att komma igång.

    Receptet kommer från en barnmorska!

    Fick det av en vän, hennes värkar satte igång en timme efter hon druckit den...

    Värt att prova, kanske?

    1.5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 matskedar honung eller lönnsirap
    2 matskedar färskriven ingefära
    2 teskedar cayennepeppar
    Blanda detta väl och drick hälften. Har inget hänt efter ca ett dygn, drick resten. Kanske fungerar det?

    OBS! det blir rätt så starkt... men har inga konstiga biverkningar."
    ♥ Medina 25/4-01 ღ & ღ Milton 5/8-10 ♥
  2. 1
    Starta förlossningen dryck Recept på en dryck som sägs kunna hjälpa förlossningen att komma igång.

    Receptet kommer från en barnmorska!

    Fick det av en vän, hennes värkar satte igång en timme efter hon druckit den...

    Värt att prova, kanske?

    1.5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 matskedar honung eller lönnsirap
    2 matskedar färskriven ingefära
    2 teskedar cayennepeppar
    Blanda detta väl och drick hälften. Har inget hänt efter ca ett dygn, drick resten. Kanske fungerar det?

    OBS! det blir rätt så starkt... men har inga konstiga biverkningar."
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Personligen tror jag det är ungefär som det där hallonbladsteet.
    Bluff o båg. Men vem vet. Funkar kanske?

  4. 2
    Personligen tror jag det är ungefär som det där hallonbladsteet.
    Bluff o båg. Men vem vet. Funkar kanske?

  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Min sambo är inne på spåret "tvätta fönster och dammsuga hjälper nog" och jag som hatar att städa och hatar värmen har försökt förklara att jag läst att det bara är en myt.. =)

    Men efter en kass dag igår så gick jag och la mig nio och upp utsövd fem imorse. Åt frukost med sambon innan han stack iväg till jobbet och sen dess var det full fart. Delat av hagar för både fåren och hästarna, gett dem nya bitar att beta på, fyllt på vatten i deras spannar, tagit fram lien och slått brännnässlor för att sen plocka lite jordgubbar i trädgården. Sen slog värmen till och nu slappar jag nog resten av dagen.

    Resultat: ont i fogarna och två förvärkar.
  6. 3
    Min sambo är inne på spåret "tvätta fönster och dammsuga hjälper nog" och jag som hatar att städa och hatar värmen har försökt förklara att jag läst att det bara är en myt.. =)

    Men efter en kass dag igår så gick jag och la mig nio och upp utsövd fem imorse. Åt frukost med sambon innan han stack iväg till jobbet och sen dess var det full fart. Delat av hagar för både fåren och hästarna, gett dem nya bitar att beta på, fyllt på vatten i deras spannar, tagit fram lien och slått brännnässlor för att sen plocka lite jordgubbar i trädgården. Sen slog värmen till och nu slappar jag nog resten av dagen.

    Resultat: ont i fogarna och två förvärkar.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    ..och anti-halsflussdryck

    Jag har sett precis samma recept mot begynnande halsfluss (där det för mig också bara funkar sådär..) Honungste kan ju lindra en ond hals iofs.

    Nä, jag är lite luttrad när det gäller tricks för att få igång förlossningen.

    Nu går ju jag runt och har teckenblödning och är visst 2 cm öppen - och det enda JAG kan göra är att se till att jag får lite sammandragningar genom att typ dammsuga. Det är för att "utplåna" (fånigt ord) livmodertappen.

    Och när livmodertappen är mogen kan man tydligen också till viss del trigga igång lite aktivitet med färdknäpp/prostaglandin/GLA-syra. Men det riktiga värkarbetet kommer inte igång förrän moderkaka och bebis är mogna för det. Och tydligen ligger min bebis och gosar alldeles väldeliga med sin moderkaka..

    Men SNART borde något hända ändå. Det sägs ju att man föder åtminstone inom en vecka efter en teckenblödning..
  8. 4
    ..och anti-halsflussdryck Jag har sett precis samma recept mot begynnande halsfluss (där det för mig också bara funkar sådär..) Honungste kan ju lindra en ond hals iofs.

    Nä, jag är lite luttrad när det gäller tricks för att få igång förlossningen.

    Nu går ju jag runt och har teckenblödning och är visst 2 cm öppen - och det enda JAG kan göra är att se till att jag får lite sammandragningar genom att typ dammsuga. Det är för att "utplåna" (fånigt ord) livmodertappen.

    Och när livmodertappen är mogen kan man tydligen också till viss del trigga igång lite aktivitet med färdknäpp/prostaglandin/GLA-syra. Men det riktiga värkarbetet kommer inte igång förrän moderkaka och bebis är mogna för det. Och tydligen ligger min bebis och gosar alldeles väldeliga med sin moderkaka..

    Men SNART borde något hända ändå. Det sägs ju att man föder åtminstone inom en vecka efter en teckenblödning..
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Jag har fått för mig att jag ska städa igång graviditeten. Städar gör jag iofs varje dag (pga 2 katter) och en överdrivet fanatisk pedantism.
    Men idag har jag faktiskt tänkt ge mig på att putsa fönstren på balkonginglasningen.
    Är jag riktigt flitig kanske jag tar några fler på ovanvåningen.
    Min mamma hade dött om hon såg mig och Mats (sambon) får väl hjärtinfarkt

    Men min kusin som fick sin lille för 2 mån hade putsat fönster på dagen och hade vattenavgång 19 samma kväll och 03.45 kom pluppen ut.
  10. 5
    Jag har fått för mig att jag ska städa igång graviditeten. Städar gör jag iofs varje dag (pga 2 katter) och en överdrivet fanatisk pedantism.
    Men idag har jag faktiskt tänkt ge mig på att putsa fönstren på balkonginglasningen.
    Är jag riktigt flitig kanske jag tar några fler på ovanvåningen.
    Min mamma hade dött om hon såg mig och Mats (sambon) får väl hjärtinfarkt

    Men min kusin som fick sin lille för 2 mån hade putsat fönster på dagen och hade vattenavgång 19 samma kväll och 03.45 kom pluppen ut.
  11. Medlem sedan
    Nov 2009
    #6
    Pluppen=bebisen.
  12. 6
    Pluppen=bebisen.
  13. Medlem sedan
    Nov 2009
    #7
    Men vad är det med mig?
    Städa igång graviditeten.. Menar förlossningen.

    "suck"
  14. 7
    Men vad är det med mig?
    Städa igång graviditeten.. Menar förlossningen.

    "suck"
  15. Medlem sedan
    Jan 2010
    #8
    Men vad är det med mig?
    Städa igång graviditeten.. Menar förlossningen.

    "suck"
    *skrattar*
  16. 8
    Men vad är det med mig?
    Städa igång graviditeten.. Menar förlossningen.

    "suck"
    *skrattar*

Liknande trådar

  1. Mat/Dryck till förlossningen
    By An&Am in forum _0907 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 16:06
  2. Dryck?!
    By -Vivi- in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 18:35
  3. Dryck?
    By cilla_33 in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar