Fixerad bebis =)
_1008 Augustibarn
  1. Filliduttan
    #1

    Fixerad bebis =)

    Trodde knappt mina öron när jag var hos b.m igår. Hon säger att min bebis är fixerad nu...ÖH!! Detta är ju min fjärde goding och då brukar de ju typ glida ner när de är påväg ut...Så nu är jag ännu mer övertygad att den kommer komma tidigare...
    Har ju otroligt mycket sammandragningar och fick t.o.m bricanyl att ta 6 ggr/ dag. Fast nu äter jag det bara vid behov när s.d kommer väldigt ofta, med några min mellanrum.

    Fler flergångsföderskor vars bebisar fixerat sig redan?
    Jag är i vecka 35+2 idag...
  2. 1
    Fixerad bebis =) Trodde knappt mina öron när jag var hos b.m igår. Hon säger att min bebis är fixerad nu...ÖH!! Detta är ju min fjärde goding och då brukar de ju typ glida ner när de är påväg ut...Så nu är jag ännu mer övertygad att den kommer komma tidigare...
    Har ju otroligt mycket sammandragningar och fick t.o.m bricanyl att ta 6 ggr/ dag. Fast nu äter jag det bara vid behov när s.d kommer väldigt ofta, med några min mellanrum.

    Fler flergångsföderskor vars bebisar fixerat sig redan?
    Jag är i vecka 35+2 idag...
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jag väntar mitt andra barn, och den här killen fixerade sig redan i vecka 28! BM trodde mig först inte när jag sade att jag hade känt den rotera runt och sjunka ner, men när hon kände låg den mycket riktigt där - med huvudet ner och fixerad :-)
    Hoppas att det lugnar sig med sammandragningarna nu. Känner att jag verkligen skulle behöva Bricanyl också.
  4. 2
    Jag väntar mitt andra barn, och den här killen fixerade sig redan i vecka 28! BM trodde mig först inte när jag sade att jag hade känt den rotera runt och sjunka ner, men när hon kände låg den mycket riktigt där - med huvudet ner och fixerad :-)
    Hoppas att det lugnar sig med sammandragningarna nu. Känner att jag verkligen skulle behöva Bricanyl också.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Jag väntar oxå mitt fjärde och den har inte alls fixerat sig, när jag var vid BM igår så låg den med rumpan neråt, och har den inte ändrat läge tills nästa gång blir det vändningsförsök. Inget jag ser framemot varken det eller att föda i säte. Så nu försöker man prata den till rätta att lägga sig som den ska. Sammandragningar har jag haft men inte så farliga ännu som tur är. Men de kommer väl de oxå.
  6. 3
    Jag väntar oxå mitt fjärde och den har inte alls fixerat sig, när jag var vid BM igår så låg den med rumpan neråt, och har den inte ändrat läge tills nästa gång blir det vändningsförsök. Inget jag ser framemot varken det eller att föda i säte. Så nu försöker man prata den till rätta att lägga sig som den ska. Sammandragningar har jag haft men inte så farliga ännu som tur är. Men de kommer väl de oxå.
  7. Medlem sedan
    Dec 2009
    #4
    Fixerade bebisar låter kanon! Det önskar jag att jag också hade :-) Det är mitt första barn, men jag är i samma situation som dig Jennie, Babyn ligger med huvudet och trycker mot revbenen och fötterna nedåt. Nu har den två veckor på sig att vända sig själv annars blir det vändning på sjukhus. Det låter ju inget vidare, men jag har gott hopp om att det ska lösa sig.

    I övrigt så håller den här värmen på att ta kål på mig. +25-30 grader i tre veckor i sträck i stockholm. Det är verkligen för mycket. Jag hoppas på lite lite svalare väder nästa vecka. :-)

    Spännande att läsa era uppdateringar om hur ni mår. :-)
  8. 4
    Fixerade bebisar låter kanon! Det önskar jag att jag också hade :-) Det är mitt första barn, men jag är i samma situation som dig Jennie, Babyn ligger med huvudet och trycker mot revbenen och fötterna nedåt. Nu har den två veckor på sig att vända sig själv annars blir det vändning på sjukhus. Det låter ju inget vidare, men jag har gott hopp om att det ska lösa sig.

    I övrigt så håller den här värmen på att ta kål på mig. +25-30 grader i tre veckor i sträck i stockholm. Det är verkligen för mycket. Jag hoppas på lite lite svalare väder nästa vecka. :-)

    Spännande att läsa era uppdateringar om hur ni mår. :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Här var vi fixerade i v34. dock första barnet ;P
  10. 5
    Här var vi fixerade i v34. dock första barnet ;P
  11. Medlem sedan
    Mar 2001
    #6
    Jag väntar barn nr 5 och bebisen har varit fixerad sedan vecka 36 och jag är nu i v 38. Det vore ju trevligt om bebis kunde komma snart men jag räknar med att gå över precis som 4 ggr tidigare!
  12. 6
    Jag väntar barn nr 5 och bebisen har varit fixerad sedan vecka 36 och jag är nu i v 38. Det vore ju trevligt om bebis kunde komma snart men jag räknar med att gå över precis som 4 ggr tidigare!
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Jag har oxå en i säte. Jag ska på tisdag in på vändningsförsök. De ger den ett försök, sedan blir det att undersöka om jag kan föda i säte lr om jag vill planera in ett kejsarsnitt. Jag är lite nervös. Min första var fixerad i v 33.
  14. 7
    Jag har oxå en i säte. Jag ska på tisdag in på vändningsförsök. De ger den ett försök, sedan blir det att undersöka om jag kan föda i säte lr om jag vill planera in ett kejsarsnitt. Jag är lite nervös. Min första var fixerad i v 33.

Liknande trådar

  1. Fixerad bebis
    By Smurfan78/79 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 17:17
  2. Fixerad bebis
    By Sunflower in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 00:10
  3. Fixerad bebis!
    By vildeo in forum _0907 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 07:25
  4. Fixerad bebis!
    By pella in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 17:17
  5. Om ej fixerad bebis
    By Anneli m Uno in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 15:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar