Pass Danmark för barn "mörkt" barn
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Pass Danmark för barn "mörkt" barn

    Sonen har utländskt utseende. Vi ska till Danmark med färja. Behöver han pass (han har inget leg). Jag mamma har vanlig svensk legitimation.
  2. 1
    Pass Danmark för barn "mörkt" barn Sonen har utländskt utseende. Vi ska till Danmark med färja. Behöver han pass (han har inget leg). Jag mamma har vanlig svensk legitimation.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Har aldrig haft pass till mina barn, mina barn är inte "mörka", men de är mörkhåriga och brunögda, med grekiska namn.
  4. 2
    Har aldrig haft pass till mina barn, mina barn är inte "mörka", men de är mörkhåriga och brunögda, med grekiska namn.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Nej, det ska du inte behöva, de kan se att du har barn i folkbokföringen eller om det är på danska sidan göra en förfrågan till svenska sidan men jag har aldrig hört talas om någon som fått krångel inom norden (med adopterade barn av olika ursprung).
  6. 3
    Nej, det ska du inte behöva, de kan se att du har barn i folkbokföringen eller om det är på danska sidan göra en förfrågan till svenska sidan men jag har aldrig hört talas om någon som fått krångel inom norden (med adopterade barn av olika ursprung).
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Tack. Skönt att kunna lägga ifrån sig en handling i varje fall!!
  8. 4
    Tack. Skönt att kunna lägga ifrån sig en handling i varje fall!!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    För resa inom Schengen gäller att man inte behöver pass, men en giltig ID-handling och det gäller alla. Rent strikt. Däremot inom Norden är det sällan något problem om man tar barnen med sig utan ID-handling, i alla fall så länger det inte händer något konstigt.
  10. 5
    För resa inom Schengen gäller att man inte behöver pass, men en giltig ID-handling och det gäller alla. Rent strikt. Däremot inom Norden är det sällan något problem om man tar barnen med sig utan ID-handling, i alla fall så länger det inte händer något konstigt.

Liknande trådar

  1. mitt 4 åriga barn vill "mysa"
    By Malin0205 in forum Etik & moral
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 01:25
  2. "skitiga barn är glada barn"
    By kallo in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 07:19
  3. Apropå "gömma " sina barn från
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 16:10
  4. Har era barn blivit "adhd-barn"?
    By wondergirl in forum _99 Alla barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 14:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar