Vad har ni för bilstolar nu?
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Vad har ni för bilstolar nu?

    Vi har lovat Tösen att äntligen få en egen bältesstol till bilen. När vi åker långresor/större vägar åker hon fortfarande utmärkt i den bakåtvända stolen. Till o från dagmamman åker hon ofta i Storebrors stol. Det börjar bli tråkigt för hon ser ju inte (när hon åker baklänges) o vill kunna hänga med vad som händer längst vägen. Egentligen skulle vi gärna ha henne bakåt ett tag till, men inte ett helt år o det är ju kul med stora paket på födelsedagen i augusti. Så jag letar framåtvänd stol. Man tycker vi borde "kunna" det här med bilstolar men nu känner jag som att det vi vill ha inte _finns_!
    Vi har en Rallystol (minns ej om det är Britax el Acta, men den heter Rally) till storebror. Den är bra till barnen, även till Tösen. Men den är så bred att det blir jätteknixigt när vi ska ha två bakåtvända stolar till småsyskonen bredvid eller på båda sidor. Jättesvårt att få fatt i hondelen/spännet till bältet för i vår bil sitter de inte på en liten stång utan på en "rem". Så vi vill ha en smal stol som ger mer plats. Tösen är liten o nätt och sen kommer ju småsyskon som kan ärva den så det gör inget om hon växer ur den om några år.

    Vad har ni för bältesstolar o vet ni om nån är "smalare" än andra? Kanske ni sett nån bland barnens kompisar att tipsa om annars.
  2. 1
    Vad har ni för bilstolar nu? Vi har lovat Tösen att äntligen få en egen bältesstol till bilen. När vi åker långresor/större vägar åker hon fortfarande utmärkt i den bakåtvända stolen. Till o från dagmamman åker hon ofta i Storebrors stol. Det börjar bli tråkigt för hon ser ju inte (när hon åker baklänges) o vill kunna hänga med vad som händer längst vägen. Egentligen skulle vi gärna ha henne bakåt ett tag till, men inte ett helt år o det är ju kul med stora paket på födelsedagen i augusti. Så jag letar framåtvänd stol. Man tycker vi borde "kunna" det här med bilstolar men nu känner jag som att det vi vill ha inte _finns_!
    Vi har en Rallystol (minns ej om det är Britax el Acta, men den heter Rally) till storebror. Den är bra till barnen, även till Tösen. Men den är så bred att det blir jätteknixigt när vi ska ha två bakåtvända stolar till småsyskonen bredvid eller på båda sidor. Jättesvårt att få fatt i hondelen/spännet till bältet för i vår bil sitter de inte på en liten stång utan på en "rem". Så vi vill ha en smal stol som ger mer plats. Tösen är liten o nätt och sen kommer ju småsyskon som kan ärva den så det gör inget om hon växer ur den om några år.

    Vad har ni för bältesstolar o vet ni om nån är "smalare" än andra? Kanske ni sett nån bland barnens kompisar att tipsa om annars.
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Vi har Akta Graco Rally Sport i baksätet till båda barnen -03 och -05. Pojken vill enbart sitta på bälteskudde men jag vill att dom sitter med, lite sidostöd upptill, ännu ett tag vilket accepteras.Sen är den ju lätt att ta av överdelen och använda som bälteskudde.
    Bakåtvänd slutade vi med i våras när vi köpte ny stol till tjejen.
    Det känns inte trångt för oss men det kanske beror lite på vad man har för bil, men en till ryms mitt emellan.
  4. 2
    Vi har Akta Graco Rally Sport i baksätet till båda barnen -03 och -05. Pojken vill enbart sitta på bälteskudde men jag vill att dom sitter med, lite sidostöd upptill, ännu ett tag vilket accepteras.Sen är den ju lätt att ta av överdelen och använda som bälteskudde.
    Bakåtvänd slutade vi med i våras när vi köpte ny stol till tjejen.
    Det känns inte trångt för oss men det kanske beror lite på vad man har för bil, men en till ryms mitt emellan.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Astrid och Greta har numer varsinn britax/römer kid plus de är breda och stora men väldigt bekväma på längre resor.
    Min åttaåring har precis fått en bara kudde (aktas för den var mjukare hon är 140 cm lång så det kändes okej att hon fick en utan rygg och astrid kunde ärva hennes.
    Kid plus är inte smnal, jag trodde rallysporten var smalast på marknaden, kanske brios då?
    Vi har nu våra barn två och två i bilen och då får vi plats med större stolar.
  6. 3
    Astrid och Greta har numer varsinn britax/römer kid plus de är breda och stora men väldigt bekväma på längre resor.
    Min åttaåring har precis fått en bara kudde (aktas för den var mjukare hon är 140 cm lång så det kändes okej att hon fick en utan rygg och astrid kunde ärva hennes.
    Kid plus är inte smnal, jag trodde rallysporten var smalast på marknaden, kanske brios då?
    Vi har nu våra barn två och två i bilen och då får vi plats med större stolar.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Ingen hjälp

    För vi använder bilens inbyggda stol (man kan göra om dem till vanlig stol med ett ryck i en tamp).
  8. 4
    Ingen hjälp För vi använder bilens inbyggda stol (man kan göra om dem till vanlig stol med ett ryck i en tamp).
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Ellen har syrrans britax nånting. Inte så smal eller lätt, men rejäl. Gillar sidoskydden, bra att somna mot. De stora har bilens integrerade uppfällbara kuddar, L har oftast ingen, det behöver man ju inte efter 140 cm.
  10. 5
    Ellen har syrrans britax nånting. Inte så smal eller lätt, men rejäl. Gillar sidoskydden, bra att somna mot. De stora har bilens integrerade uppfällbara kuddar, L har oftast ingen, det behöver man ju inte efter 140 cm.

Liknande trådar

  1. Bilstolar
    By Sophie m Lucas&Emmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 20:01
  2. mer om bilstolar
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 13:44
  3. Vad har ni för bilstolar?
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 19:21
  4. Bilstolar?
    By Tereza in forum Föräldraskap
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 12:42
  5. Vad har ni för bilstolar?
    By ka70 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 11:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar