Är ni "sparare" eller "kastare"??
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Är ni "sparare" eller "kastare"??

    L ska om 2 veckor flytta in till stan och jag hjälper honom som bäst att packa och KASTA.
    Han separerade för så där 4 år sen eller nåt, lite mer kanske och har flyttat 2 gånger sen dess och kastat grejjer varje gång. Det kan ingen tro, jag lovar! Han kommer anklaga mig för att ha begått övergrepp på hans sparande för hujj vad vi kastat. Miljarder gamla mattor och gardiner, tonvis med sladdar, gamla telefoner, klockor, fjärrkontroller får gamla apparater.

    Sen finns det sånt som inte går att kasta: kupevärmare som inte är uppackade ens, vattenkylare till dator (!!!!), massa, massa teknisk utrustning som aldrig sett annat än insidan på en kartong.

    Han har 5 st normalstora förråd... fulla i kartonger. vi har kastat ett halvt sånt förråd MINST idag. Nä 1½ förresten. en massa kommer att hamna på loppis med, sånt som inte vi använder men som kan vara skatter för nån annan.

    Så... sparare eller kastare, vad är du? Jag är en... kastare
  2. 1
    Är ni "sparare" eller "kastare"?? L ska om 2 veckor flytta in till stan och jag hjälper honom som bäst att packa och KASTA.
    Han separerade för så där 4 år sen eller nåt, lite mer kanske och har flyttat 2 gånger sen dess och kastat grejjer varje gång. Det kan ingen tro, jag lovar! Han kommer anklaga mig för att ha begått övergrepp på hans sparande för hujj vad vi kastat. Miljarder gamla mattor och gardiner, tonvis med sladdar, gamla telefoner, klockor, fjärrkontroller får gamla apparater.

    Sen finns det sånt som inte går att kasta: kupevärmare som inte är uppackade ens, vattenkylare till dator (!!!!), massa, massa teknisk utrustning som aldrig sett annat än insidan på en kartong.

    Han har 5 st normalstora förråd... fulla i kartonger. vi har kastat ett halvt sånt förråd MINST idag. Nä 1½ förresten. en massa kommer att hamna på loppis med, sånt som inte vi använder men som kan vara skatter för nån annan.

    Så... sparare eller kastare, vad är du? Jag är en... kastare
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag är nog lite mitt emellan faktiskt.
  4. 2
    Jag är nog lite mitt emellan faktiskt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    mitt i mellan

    kastade massor då vi sålde huset och flyttade till lyon kastade ännu mer nu när vi flyttade hem och bor lite trångt fast enligt många har vi nog sparat för mycket ändå, men framförallt barnens favoritleksaker har jag sparat hade nästan inget kvar från min egen barndom kanske därför jag tycker det är viktigare att spara favoritmjukisar plus lego, duplo och playmobil de sista grejerna blir ju inte heller direkt för gamla för lek heller.

    men då maken älskar film och musik och jag är en pysslare tar våra hobbys stort utrymme kan man väll säga
  6. 3
    mitt i mellan kastade massor då vi sålde huset och flyttade till lyon kastade ännu mer nu när vi flyttade hem och bor lite trångt fast enligt många har vi nog sparat för mycket ändå, men framförallt barnens favoritleksaker har jag sparat hade nästan inget kvar från min egen barndom kanske därför jag tycker det är viktigare att spara favoritmjukisar plus lego, duplo och playmobil de sista grejerna blir ju inte heller direkt för gamla för lek heller.

    men då maken älskar film och musik och jag är en pysslare tar våra hobbys stort utrymme kan man väll säga
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Har nog bra balans där, kastar sånt som bör kastas och sparar sånt av värde. Bra för L att han träffade dig så det blev lite jämnvikt
  8. 4
    Har nog bra balans där, kastar sånt som bör kastas och sparar sånt av värde. Bra för L att han träffade dig så det blev lite jämnvikt
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    kastare sååå skönt!
  10. 5
    kastare sååå skönt!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Kastare. Har lärt mig av sambon.
  12. 6
    Kastare. Har lärt mig av sambon.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7

    född sentimental sparare

    och välutvecklad krass kastare
    viss konflikt uppstår, och det är aldrig givet vem som vinner. den dagen.
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  14. 7
    född sentimental sparare och välutvecklad krass kastare
    viss konflikt uppstår, och det är aldrig givet vem som vinner. den dagen.
  15. monka
    #8
    L är också galen i film och musik, samt en äkta datanörd och ska ha ALLA prylar Jag samlar inte på nåt, jag är en tänkare...

    Jag har också minnesgrejjer från barnen sparade, och från min barndom. L har också det, och sånt tycker jag är ok. Det är kärlek.

    Men en vanlig gulbrun knapptelefon liksom? Varför spar man en sån?
  16. 8
    L är också galen i film och musik, samt en äkta datanörd och ska ha ALLA prylar Jag samlar inte på nåt, jag är en tänkare...

    Jag har också minnesgrejjer från barnen sparade, och från min barndom. L har också det, och sånt tycker jag är ok. Det är kärlek.

    Men en vanlig gulbrun knapptelefon liksom? Varför spar man en sån?
  17. monka
    #9
    Jag hoppas han tycker det är tur
  18. 9
    Jag hoppas han tycker det är tur
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    det är svårt

    detta med att spara maken skakar ibland på huvudet åt de saker jag vill spara men jag har blivit bättre, är dock glad att makens hobby bara är musik och film inga dataprylar förutom då alla gamla spelkonsoler men dom har sonen väkt till liv igen och spelar hej vil framför tjocktv:n i sitt rum, men sonen ska få gå igenom dom och sedan ska vi ge bort eller kasta trasigt eller sådant han aldrig skulle spela igen
  20. 10
    det är svårt detta med att spara maken skakar ibland på huvudet åt de saker jag vill spara men jag har blivit bättre, är dock glad att makens hobby bara är musik och film inga dataprylar förutom då alla gamla spelkonsoler men dom har sonen väkt till liv igen och spelar hej vil framför tjocktv:n i sitt rum, men sonen ska få gå igenom dom och sedan ska vi ge bort eller kasta trasigt eller sådant han aldrig skulle spela igen
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    Jag sparar mina, kastar sambons och tvärtom, ärligt, jag är nog både ock, nu har vi flyttat så mycket, så massor har blivit slängt. Men jag har svårt att slänga hela saker. Vi har haft en bäddsoffa stående i ett förråd, jag har inte haft hjärta att slänga den, men nu såg jag att den var trasig, så nu skall den slängas.
    Min älskling den större, han sparar massor av saker till hans hobby, men annars så kan han slänga, sonen är ingen hamster alls, enligt honom kan jag slänga allt, jag är bara fånig som sparar gamla teckningar och sådant från skolan.
  22. 11
    Jag sparar mina, kastar sambons och tvärtom, ärligt, jag är nog både ock, nu har vi flyttat så mycket, så massor har blivit slängt. Men jag har svårt att slänga hela saker. Vi har haft en bäddsoffa stående i ett förråd, jag har inte haft hjärta att slänga den, men nu såg jag att den var trasig, så nu skall den slängas.
    Min älskling den större, han sparar massor av saker till hans hobby, men annars så kan han slänga, sonen är ingen hamster alls, enligt honom kan jag slänga allt, jag är bara fånig som sparar gamla teckningar och sådant från skolan.
  23. monka
    #12
    Hehe, hoppas du inte ångrar dig efter en kastardag bara
  24. 12
    Hehe, hoppas du inte ångrar dig efter en kastardag bara
  25. monka
    #13
    Spelkonsoller ja... såna finns ett gän här med. ALLA sorter, kända som okända... Och de ska få plats i en trea på 75 kvm
  26. 13
    Spelkonsoller ja... såna finns ett gän här med. ALLA sorter, kända som okända... Och de ska få plats i en trea på 75 kvm
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    då bor vi stort ju :)

    en 4 på 96 kvadrat och miniföråd i källaren men ingen klädkammare, vårt sovrum är numera både vinkällare, hobbyrum och sovrum, men finns det hjärterum så .....................
  28. 14
    då bor vi stort ju :) en 4 på 96 kvadrat och miniföråd i källaren men ingen klädkammare, vårt sovrum är numera både vinkällare, hobbyrum och sovrum, men finns det hjärterum så .....................
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    Hamster - lite grann (erkänner)

    Även om jag inte har så många förråd så är jag dålig på att kasta fungerande saker. Lägger gärna undan för att skänka bort, sälja på loppis eller mest bara "bra att ha".

    Sedan har jag också en massa saker hemma som borde iväg till tippen, men projektet att ta sig dit känns övermäktigt och så blir det ännu en trasig mobiltelefon liggande i väntan på att jag ska ta elektronikavfallet med mig och sätta mig i kön till tippen.
  30. 15
    Hamster - lite grann (erkänner)

    Även om jag inte har så många förråd så är jag dålig på att kasta fungerande saker. Lägger gärna undan för att skänka bort, sälja på loppis eller mest bara "bra att ha".

    Sedan har jag också en massa saker hemma som borde iväg till tippen, men projektet att ta sig dit känns övermäktigt och så blir det ännu en trasig mobiltelefon liggande i väntan på att jag ska ta elektronikavfallet med mig och sätta mig i kön till tippen.
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16

    Inte på en fläck!

    Vi har ytterst lite "överflöd" här hemma. Efter två täta flyttar så är det rejält rensat och vi har i princip inget som förtjänar en Blocket-annons eller en date med soptippen.

    Barnens kläder och leksaker försöker jag rensa ut med jämna mellanrum, det byggs ju på i oändlighet
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  32. 16
    Inte på en fläck! Vi har ytterst lite "överflöd" här hemma. Efter två täta flyttar så är det rejält rensat och vi har i princip inget som förtjänar en Blocket-annons eller en date med soptippen.

    Barnens kläder och leksaker försöker jag rensa ut med jämna mellanrum, det byggs ju på i oändlighet
  33. Medlem sedan
    Dec 2006
    #17
    Jag är en kastare. PÅ gott och ont. Vissa saker kommer jag ju på att man behövde en vacker dag.

    Nu har jag flyttat och skaffat mig en vind, det bådar inte gott, så jag får helt enkelt låta bli att flytta. Jag har iofs bara flyttat två ggr de senaste femton åren så jag slipper nog för fyfan vad jobbigt det är.
  34. 17
    Jag är en kastare. PÅ gott och ont. Vissa saker kommer jag ju på att man behövde en vacker dag.

    Nu har jag flyttat och skaffat mig en vind, det bådar inte gott, så jag får helt enkelt låta bli att flytta. Jag har iofs bara flyttat två ggr de senaste femton åren så jag slipper nog för fyfan vad jobbigt det är.
  35. monka
    #18
    Jag är kastare och flyttare.. tyvärr. Larsa med... flyttare alltså. Fast han bodde så där 8 år i sitt hus och jag lika länge i två när allt var lugnt med livet. Det blir så igen, småningom. Jag drömmer om att träffa rätt boende, där jag lever lycklig i alla mina dar
  36. 18
    Jag är kastare och flyttare.. tyvärr. Larsa med... flyttare alltså. Fast han bodde så där 8 år i sitt hus och jag lika länge i två när allt var lugnt med livet. Det blir så igen, småningom. Jag drömmer om att träffa rätt boende, där jag lever lycklig i alla mina dar
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #19
    Sparare som fått lära mig att kasta. Jag behöver lära mig hur man gör för att ha lagom mycket grejer och inte behöva ha köpförbud eller så utan bara kunna hantera det på ett bra sätt så det inte blir panik varje gång man ska flytta.
  38. 19
    Sparare som fått lära mig att kasta. Jag behöver lära mig hur man gör för att ha lagom mycket grejer och inte behöva ha köpförbud eller så utan bara kunna hantera det på ett bra sätt så det inte blir panik varje gång man ska flytta.
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20

    har hänt,

    har absolut hänt men med tankens kraft tar mig sig förbi dessa trauman
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  40. 20
    har hänt, har absolut hänt men med tankens kraft tar mig sig förbi dessa trauman
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. "Citattecken" eller "situationstecken"??
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 16:57
  2. "Kapsyla" eller "korka".
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 22:01
  3. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  4. "snippan" och "snoppen"? eller vad
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 20:09
  5. v v eller "v14" för "vuxen" dotter?
    By KA_Johansson in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 22:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar