Kanske lite mer aktiv igen...
Vikt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Kanske lite mer aktiv igen...

    Lite inspirerad av A-Ls "hitta-tillbaka-inlägg", så tar jag och skriver ett eget då jag varit väldigt osynlig här under hela våren. Jag vet varför, och det är att jag lagt mycket energi på grejer som hänt IRL, både privat och på jobbet. Ett par gånger har jag försökt börja skriva mer aktivt här igen, men det har inte funkat. Jag har haft dålig inspiration och inte känt att jag haft något att dela med mig av, bara en massa klagande på skador och missade träningspass!

    Och visst har mina matvanor blivit lidande. Liksom vikten. Inte för att jag gått upp en massa kilon, men lite. Jag balanserar på gränsen till min maxvikt hela tiden, och det vill jag inte. Jag vill hellre ligga i det nedre spannet, det känns liksom bäst mentalt. Däremot känner jag stor skillnad i kroppen då jag inte kunnat träna någon som helst styrka/gå på pass/simma/skida sedan jul pga min axelskada. Muskeltonusen liksom försvinner och jag känner mig slapp och klen!

    Axeln ja, jag har äntligen fått tid hos ortopeden för en artroskopi. I augusti blir det av. Jag hoppas verkligen att det går att göra något åt mina problem. Vill ju så gärna kunna träna ordentligt igen!

    I augusti skall jag i alla fall springa tjejmilen i en av våra två Aff-kvartetter, det skall bli riktigt skoj! Och förhoppningsvis en bra uppladdning inför Lidingöhalvan.
  2. 1
    Kanske lite mer aktiv igen... Lite inspirerad av A-Ls "hitta-tillbaka-inlägg", så tar jag och skriver ett eget då jag varit väldigt osynlig här under hela våren. Jag vet varför, och det är att jag lagt mycket energi på grejer som hänt IRL, både privat och på jobbet. Ett par gånger har jag försökt börja skriva mer aktivt här igen, men det har inte funkat. Jag har haft dålig inspiration och inte känt att jag haft något att dela med mig av, bara en massa klagande på skador och missade träningspass!

    Och visst har mina matvanor blivit lidande. Liksom vikten. Inte för att jag gått upp en massa kilon, men lite. Jag balanserar på gränsen till min maxvikt hela tiden, och det vill jag inte. Jag vill hellre ligga i det nedre spannet, det känns liksom bäst mentalt. Däremot känner jag stor skillnad i kroppen då jag inte kunnat träna någon som helst styrka/gå på pass/simma/skida sedan jul pga min axelskada. Muskeltonusen liksom försvinner och jag känner mig slapp och klen!

    Axeln ja, jag har äntligen fått tid hos ortopeden för en artroskopi. I augusti blir det av. Jag hoppas verkligen att det går att göra något åt mina problem. Vill ju så gärna kunna träna ordentligt igen!

    I augusti skall jag i alla fall springa tjejmilen i en av våra två Aff-kvartetter, det skall bli riktigt skoj! Och förhoppningsvis en bra uppladdning inför Lidingöhalvan.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Jaså du ska springa Lidingöhalvan. När är det loppet? Ska bli kul att ses igen.
  4. 2
    Jaså du ska springa Lidingöhalvan. När är det loppet? Ska bli kul att ses igen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Det skall bli jättekul att ses igen! Vi får väl träffas innan och ladda lite inför loppet liksom Lidingöhalvan är samtidigt som Lidingöloppet, i slutet av september (24-26 september).
  6. 3
    Det skall bli jättekul att ses igen! Vi får väl träffas innan och ladda lite inför loppet liksom Lidingöhalvan är samtidigt som Lidingöloppet, i slutet av september (24-26 september).
  7. Ann-Louise
    #4
    Kul att man kan inspirera! Ja det är svårt att skriva aktivt här inne när man har mkt runt sig irl o motivationen tryter. Hoppas axeln fixar sig snart så du kan börja träna som du vill, o att löpningen går bra!
  8. 4
    Kul att man kan inspirera! Ja det är svårt att skriva aktivt här inne när man har mkt runt sig irl o motivationen tryter. Hoppas axeln fixar sig snart så du kan börja träna som du vill, o att löpningen går bra!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Kom tillbaka du med! Här finns ju verkligen plats för alla, inte bara de som försöker gå ner en del i vikt.
  10. 5
    Kom tillbaka du med! Här finns ju verkligen plats för alla, inte bara de som försöker gå ner en del i vikt.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Lycka till med nystarten, hoppas verkligen du kan få besked om vad som felas axeln så du kan komma igång med rolig träning igen!
  12. 6
    Lycka till med nystarten, hoppas verkligen du kan få besked om vad som felas axeln så du kan komma igång med rolig träning igen!

Liknande trådar

  1. Nu är jag mer aktiv igen!
    By Helena_2E in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 19:53
  2. Wii fråga igen..lite dum kanske..
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 19:31
  3. Kanske bli lite aktiv här igen :-)
    By Katja_73 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 19:17
  4. aktiv igen...
    By 2prinsar in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 12:52
  5. Lite vikter igen kanske?
    By tizbe in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar