Bra intyg från BNK
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Anonym
    #1

    Bra intyg från BNK

    Hej

    Fick i veckan när jag var borta på semester det efterlängtade intyget från BNK.

    Intyget var perfekt skrivet och tar upp hur viktiget det är att barn med sonens funktionshinder (autism/autismliknande tillstånd) har möjligthet att använda en egen dator för att underlätta inlärning, kommunikation och utveckling.

    Enl FK egen vägledning tar de själva upp ett exempel där det står att då en sakkunnig rekomenderar användandet av dator för att kunna uppnå en så bra utveckling och inlärning som möjligt så skall detta godtas som merkostnad.

    i detta ingår även godkännande av merkostnad i form av försäkring, specialprogram, virusprogram osv.

    Skall skicka detta idag till Förvaltningsrätten som komplettering till min Överklagan.

    Så nu är det väl bara att vänta typ ngt år innan man hör något därifrån.

    Jag ringde även till Förvaltningsrätten för att höra att min överklagan kommit in. Den skickades från FK 9/7. Enl Registratorn där så hade de inte registrerat den ännu men det berodde nog mer på som hon sa att de har fått MÅNGA överklaganden av FK-ärenden.

    /D
  2. 1
    Bra intyg från BNK Hej

    Fick i veckan när jag var borta på semester det efterlängtade intyget från BNK.

    Intyget var perfekt skrivet och tar upp hur viktiget det är att barn med sonens funktionshinder (autism/autismliknande tillstånd) har möjligthet att använda en egen dator för att underlätta inlärning, kommunikation och utveckling.

    Enl FK egen vägledning tar de själva upp ett exempel där det står att då en sakkunnig rekomenderar användandet av dator för att kunna uppnå en så bra utveckling och inlärning som möjligt så skall detta godtas som merkostnad.

    i detta ingår även godkännande av merkostnad i form av försäkring, specialprogram, virusprogram osv.

    Skall skicka detta idag till Förvaltningsrätten som komplettering till min Överklagan.

    Så nu är det väl bara att vänta typ ngt år innan man hör något därifrån.

    Jag ringde även till Förvaltningsrätten för att höra att min överklagan kommit in. Den skickades från FK 9/7. Enl Registratorn där så hade de inte registrerat den ännu men det berodde nog mer på som hon sa att de har fått MÅNGA överklaganden av FK-ärenden.

    /D
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2
    Vad är BNK?

    Hur går det för er?
  4. 2
    Vad är BNK?

    Hur går det för er?
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    BNK=Barnneuropsykiatri, ligger i Göteborg.
  6. 3
    BNK=Barnneuropsykiatri, ligger i Göteborg.
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Hej..

    Vi väntar fortfarande på svar från förvaltningsrätten. FK har tom 8 nov på sig att svara på vår överklagan och ge sina synpunkter. Sedan avgör Förvaltningsrätten om deras synpunkter skall skickas till mig innan beslut.
    Tyvärr så har de sååååååå mycket att göra att ett sådan ärende som Vårdbidrag tar ca 1 år till beslut när alla parter har fått yttra sig till dom faller. Så nästa år någon gång till sommaren får vi nog svar OM inte FK har gått med på att vi skall få vårt yrkade vårdbidrag.
  8. 4
    Hej..

    Vi väntar fortfarande på svar från förvaltningsrätten. FK har tom 8 nov på sig att svara på vår överklagan och ge sina synpunkter. Sedan avgör Förvaltningsrätten om deras synpunkter skall skickas till mig innan beslut.
    Tyvärr så har de sååååååå mycket att göra att ett sådan ärende som Vårdbidrag tar ca 1 år till beslut när alla parter har fått yttra sig till dom faller. Så nästa år någon gång till sommaren får vi nog svar OM inte FK har gått med på att vi skall få vårt yrkade vårdbidrag.

Liknande trådar

  1. Intyg från BUP ang VB
    By Mammilon in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 18:57
  2. Intyg från BUP ang VB
    By Mammilon in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 19:53
  3. Ang intyg från Habiliteringen
    By proview in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 20:31
  4. Intyg om tfp från dagis
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 18:56
  5. Intyg från skola/dagis när man VAB:ar?
    By Anna C in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 16:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar