Plötsligt var han bara borta!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Plötsligt var han bara borta!

    I eftermiddag var jag hemma på en liten träff hos en väninna. Gabriel lekte med deras dotter och jag fick mig lite kaffe och en pratstund. Så mysigt så. NÄr jag kom hem efter 2,5 timmar så säger mannen: " Så nu kommer du när allt tumult är över?"

    Vadå?
    Jakob har varit försvunnen.

    Jag trodde först att det var någon som hade skadat sig för det brukar ju vara något sådant.

    Men mannen och Jakob hade varit ute i garaget och skruvat lådor till köket. Jakob hade gått lite in och ut i garaget och hållt sig på gräsmattan. Men sedan hade han sagt att han skulle gå in. Mannen gick efter honom när det gått fem minuter. Då är han helt borta!! Adam hade två kompisar hemma och de fick ut och hjälpa till och leta då de inte hittade honom inne. Grannen hjälpte med till och letade.

    Efter en liten stund kommer det ett par mammor med honom. Då har den lille rackaren tagit sig iväg till bostadsområdet på andra sidan gatan. Det är inte så långt dit men det är en farlig väg att korsa. Det är t ex först nu som jag låtit Adam ta sig över till andra sidan och han är 9 år. Men Jakob hade knallat iväg dit alldeles själv och blev hittad av mammorna som kände igen honom. Tur att han är lik sina bröder för mig veterligen har de inte sett honom så ofta. Men den ena av mammorna jobbar som förskollärare så hon har kanske bra koll på hur barn ser ut i allmänhet.

    Det var skönt att han blev hittad så snabbt och att det gick bra. Orsaken till att han gett sig iväg var att han skulle gå och hämta mig! Han tyckte väl att det räckte nu. Inte så kul att bara ha en tråkig pappa hemma som BARA skruvar och målar hela tiden. Så nu ville han ha hem sin mamma igen.

    Lite småcharmigt men vilka idéer de kan få de små. Att de är så snabba med. Vi blev lite tagna på sängen för ingen av de två stora har någon gång stuckit iväg. Jag har visserligen inte litat på Jakob förren nu de senaste veckorna då jag sett att han faktiskt håller sig i trädgården och inte går ut på gatan. Men nu lär det ju bli hårdbevakning på honom ett tag till.

    Har ni haft så rymlingar hemma?
  2. 1
    Plötsligt var han bara borta! I eftermiddag var jag hemma på en liten träff hos en väninna. Gabriel lekte med deras dotter och jag fick mig lite kaffe och en pratstund. Så mysigt så. NÄr jag kom hem efter 2,5 timmar så säger mannen: " Så nu kommer du när allt tumult är över?"

    Vadå?
    Jakob har varit försvunnen.

    Jag trodde först att det var någon som hade skadat sig för det brukar ju vara något sådant.

    Men mannen och Jakob hade varit ute i garaget och skruvat lådor till köket. Jakob hade gått lite in och ut i garaget och hållt sig på gräsmattan. Men sedan hade han sagt att han skulle gå in. Mannen gick efter honom när det gått fem minuter. Då är han helt borta!! Adam hade två kompisar hemma och de fick ut och hjälpa till och leta då de inte hittade honom inne. Grannen hjälpte med till och letade.

    Efter en liten stund kommer det ett par mammor med honom. Då har den lille rackaren tagit sig iväg till bostadsområdet på andra sidan gatan. Det är inte så långt dit men det är en farlig väg att korsa. Det är t ex först nu som jag låtit Adam ta sig över till andra sidan och han är 9 år. Men Jakob hade knallat iväg dit alldeles själv och blev hittad av mammorna som kände igen honom. Tur att han är lik sina bröder för mig veterligen har de inte sett honom så ofta. Men den ena av mammorna jobbar som förskollärare så hon har kanske bra koll på hur barn ser ut i allmänhet.

    Det var skönt att han blev hittad så snabbt och att det gick bra. Orsaken till att han gett sig iväg var att han skulle gå och hämta mig! Han tyckte väl att det räckte nu. Inte så kul att bara ha en tråkig pappa hemma som BARA skruvar och målar hela tiden. Så nu ville han ha hem sin mamma igen.

    Lite småcharmigt men vilka idéer de kan få de små. Att de är så snabba med. Vi blev lite tagna på sängen för ingen av de två stora har någon gång stuckit iväg. Jag har visserligen inte litat på Jakob förren nu de senaste veckorna då jag sett att han faktiskt håller sig i trädgården och inte går ut på gatan. Men nu lär det ju bli hårdbevakning på honom ett tag till.

    Har ni haft så rymlingar hemma?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Hoppsan, de var inte roligt att höra, SKÖNT att de gick bra. Hoppas han inte sticker igen. Mina barn har aldrig *peppar peppar ta i trä* gått sin väg eller försvunnit. Har han sagt något mer om händelsen, vet att w pratade mycket om när jag ramlade och så, hon hade behov att prata om de en längre tid. Nu är hon glad att jag är friskförklarad igen

    På tal om annat, lust att träffas??
  4. 2
    Hoppsan, de var inte roligt att höra, SKÖNT att de gick bra. Hoppas han inte sticker igen. Mina barn har aldrig *peppar peppar ta i trä* gått sin väg eller försvunnit. Har han sagt något mer om händelsen, vet att w pratade mycket om när jag ramlade och så, hon hade behov att prata om de en längre tid. Nu är hon glad att jag är friskförklarad igen

    På tal om annat, lust att träffas??
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ja det var skönt att det gick bra. Men fy vad man tänkte jobbiga tankar igår. Trafiken från Kroksjön går så snabbt in till samhället och han gick ju över den vägen...

    Han har inte sagt så mycket mer och vi vill inte prata för mycket om det heller för då kanske han verkligen går iväg en gång till.

    Så skönt att höra att du blev friskförklarad! Såg W när du ramlade?

    Annars så, JA jag har lust att träffas! när och var?
  6. 3
    Ja det var skönt att det gick bra. Men fy vad man tänkte jobbiga tankar igår. Trafiken från Kroksjön går så snabbt in till samhället och han gick ju över den vägen...

    Han har inte sagt så mycket mer och vi vill inte prata för mycket om det heller för då kanske han verkligen går iväg en gång till.

    Så skönt att höra att du blev friskförklarad! Såg W när du ramlade?

    Annars så, JA jag har lust att träffas! när och var?
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    läskigt

    Simon brukar hålla sig där han ska, däremot så brukar storasyster rymma, när hon är sur, än så länge håller hon sig så att vi fortfarande kan se henne, men jag är orolig för hur långt hon ska våga gå när hon börjar bli lite äldre och tuffare, om inte det här rymmandet gått över tills dess
    Have fun!

    Mamma till tre, L-0309, I-0502, S-0709
  8. 4
    läskigt Simon brukar hålla sig där han ska, däremot så brukar storasyster rymma, när hon är sur, än så länge håller hon sig så att vi fortfarande kan se henne, men jag är orolig för hur långt hon ska våga gå när hon börjar bli lite äldre och tuffare, om inte det här rymmandet gått över tills dess

Liknande trådar

  1. Illamåendet plötsligt borta
    By Lilla MJ in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 08:01
  2. Illamåendet plötsligt borta
    By Lilla MJ in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 12:08
  3. Plötsligt var han bara borta! (3åringen)
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-29, 18:55
  4. Plötsligt var han bara borta! (3åringen)
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 20:29
  5. illamående plötsligt borta
    By anonymtnamn in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar