Hur många kortärmade toppar har du
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Hur många kortärmade toppar har du

    och hur mång t-shirts och liknande har din man??

    Jag har MAX 15 st, då har jag räknat högt. Mega högt. Jag har skitlite kläder öht.
    L har nu mer säkert 60 st!! fina å fula, vanliga t-shirts och linnen. Då har han (läs jag, men med hans godkännande) kastat säkert 50 st också!!

    Han hittade en kartong i källaren full med kläder, där det fanns skjortor som var ouppackade!

    Utöver t-shirtsen har han (jag igen) slängt flera par jeans, skjortor, långärmade tröjor, jackor, en lila-rosa kostym från 80-talet och sååååå jävla mycket gammalt så ni kan bara ana.... :S
  2. 1
    Hur många kortärmade toppar har du och hur mång t-shirts och liknande har din man??

    Jag har MAX 15 st, då har jag räknat högt. Mega högt. Jag har skitlite kläder öht.
    L har nu mer säkert 60 st!! fina å fula, vanliga t-shirts och linnen. Då har han (läs jag, men med hans godkännande) kastat säkert 50 st också!!

    Han hittade en kartong i källaren full med kläder, där det fanns skjortor som var ouppackade!

    Utöver t-shirtsen har han (jag igen) slängt flera par jeans, skjortor, långärmade tröjor, jackor, en lila-rosa kostym från 80-talet och sååååå jävla mycket gammalt så ni kan bara ana.... :S
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Jag har arbetskläder och sen har jag hemma kläder
    På mitt arbete har jag under vintern oftast långärmade skjortor eller dyl på vår och sommar är det kortärmad blus el dyl
    Hemma går jag i div t-shirt/toppar.
    Hur många jag har?? Inte speciellt många iallafall...
  4. 2
    Jag har arbetskläder och sen har jag hemma kläder
    På mitt arbete har jag under vintern oftast långärmade skjortor eller dyl på vår och sommar är det kortärmad blus el dyl
    Hemma går jag i div t-shirt/toppar.
    Hur många jag har?? Inte speciellt många iallafall...
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Som jag använder 10 st kanske.. annars 20 kanske.. Bra o ha tröjor typ..
    Patric har kanske en 50 oxå av blandade modeller o utseende.. Finns någ en del att kasta där med..
  6. 3
    Som jag använder 10 st kanske.. annars 20 kanske.. Bra o ha tröjor typ..
    Patric har kanske en 50 oxå av blandade modeller o utseende.. Finns någ en del att kasta där med..
  7. monka
    #4
    Man kan undra varför de har så många?? Hundraförtinitton arbetströjor liksom???
  8. 4
    Man kan undra varför de har så många?? Hundraförtinitton arbetströjor liksom???
  9. monka
    #5
    Så hade jag med men nu har jag rensat bort allt fult utom ett par apfula jättesköna mjukisbrallor
  10. 5
    Så hade jag med men nu har jag rensat bort allt fult utom ett par apfula jättesköna mjukisbrallor
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Mm precis.. tror där finns tröjer de aldrig använder.. Man kanske ska kasta lite i myg
  12. 6
    Mm precis.. tror där finns tröjer de aldrig använder.. Man kanske ska kasta lite i myg
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Gissar på 25. T har kanske 15 (efter att jag råkade slänga en hel del fula reklamtröjor när de skulle tvättas, men skvallra inte! )
  14. 7
    Gissar på 25. T har kanske 15 (efter att jag råkade slänga en hel del fula reklamtröjor när de skulle tvättas, men skvallra inte! )
  15. monka
    #8
    De var ju trasiga, de du slängde
  16. 8
    De var ju trasiga, de du slängde
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    27 miljoner har jag typ. Han har rätt många, han jobbar i tisha så det behövs.
    Men inga gamla kläder på det viset, eller det tror jag inte iallafall.
  18. 9
    27 miljoner har jag typ. Han har rätt många, han jobbar i tisha så det behövs.
    Men inga gamla kläder på det viset, eller det tror jag inte iallafall.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    Det där om att kvinnor har mer kläder är bullshit kan jag berätta! Jag har aldrig sett en människa ha så mkt kläder som min man. Han ligger nog kring en 60-70 st t-shirts etc. Tröjor ungefär hälften av det kring 40 ungefär. Det är fruktansvärt o han har behållit en hel massa som man bara skakar på huvudet åt och jag är ändå en sparare av kläder. Jag har nu kanske ett tiotal toppar, jag växer ur alla och har ibland fetkläderna på mig o bryr mig föga. Underdelar har jag jättedåligt av men sen, jag räknar kallt med att sen ska jag köpa mer kläder. *hoppas*
  20. 10
    Det där om att kvinnor har mer kläder är bullshit kan jag berätta! Jag har aldrig sett en människa ha så mkt kläder som min man. Han ligger nog kring en 60-70 st t-shirts etc. Tröjor ungefär hälften av det kring 40 ungefär. Det är fruktansvärt o han har behållit en hel massa som man bara skakar på huvudet åt och jag är ändå en sparare av kläder. Jag har nu kanske ett tiotal toppar, jag växer ur alla och har ibland fetkläderna på mig o bryr mig föga. Underdelar har jag jättedåligt av men sen, jag räknar kallt med att sen ska jag köpa mer kläder. *hoppas*
  21. monka
    #11
    Jag tänker sätta som mitt livsmål att ha mer kläder än L Gud så roligt på vägen dit
  22. 11
    Jag tänker sätta som mitt livsmål att ha mer kläder än L Gud så roligt på vägen dit
  23. monka
    #12
    Ja du kan ju inte köpa nytt var femte kilo precis Dyyyrt att gå ner i vikt.... MEN så kul det måste vara, att få köpa allt mindre storlek.

    Jag köper fel nu. Jag känner mig fet (och är ingen vidja) men jag är smalare än jag känner mig eller också har de gjort storlekarna större.
  24. 12
    Ja du kan ju inte köpa nytt var femte kilo precis Dyyyrt att gå ner i vikt.... MEN så kul det måste vara, att få köpa allt mindre storlek.

    Jag köper fel nu. Jag känner mig fet (och är ingen vidja) men jag är smalare än jag känner mig eller också har de gjort storlekarna större.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Mitt livsmål blir kanske då att använda alla kläder minst en gång till. Jag borde vekrligen rensa, jag rensar bara i barnens garderober. Och så kastar jag Ts trasiga kalsingar (till hans försräckelse: Men det där är ju mina FAVORITER, alltså som vore han 8 år gammal typ), men min akläder används ju inte så så de blir inte trasiga = inte naturlig gallring. Åh stackars mig.
  26. 13
    Mitt livsmål blir kanske då att använda alla kläder minst en gång till. Jag borde vekrligen rensa, jag rensar bara i barnens garderober. Och så kastar jag Ts trasiga kalsingar (till hans försräckelse: Men det där är ju mina FAVORITER, alltså som vore han 8 år gammal typ), men min akläder används ju inte så så de blir inte trasiga = inte naturlig gallring. Åh stackars mig.
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14
    Ja, definitivt. Tur att det är de fula som går sönder lixom...
  28. 14
    Ja, definitivt. Tur att det är de fula som går sönder lixom...
  29. Salander
    #15
    Måånga. jag har alltid en vit topp eller ett linne under arbetskläderna så där har jag nog en 10-15 som enbart används för arbete.
    Sen gissar jag på 30 till av olika slag.
    Byxor har jag färre av
  30. 15
    Måånga. jag har alltid en vit topp eller ett linne under arbetskläderna så där har jag nog en 10-15 som enbart används för arbete.
    Sen gissar jag på 30 till av olika slag.
    Byxor har jag färre av
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Kanske 20, men då räknar jag inte med arbetskläderna.
  32. 16
    Kanske 20, men då räknar jag inte med arbetskläderna.
  33. monka
    #17
    10-15 för arbetet bara? WOW
  34. 17
    10-15 för arbetet bara? WOW
  35. monka
    #18
    Jag behöver fler... JAg vill också ha speciella för jobbet och minst 20 andra
  36. 18
    Jag behöver fler... JAg vill också ha speciella för jobbet och minst 20 andra
  37. Salander
    #19
    Ja man måste ju kunna variera sig Ngr med krage, ngr linnen, ngr v-ringade. Äsch bara för att jag inte gillar att tvätta så ofta
  38. 19
    Ja man måste ju kunna variera sig Ngr med krage, ngr linnen, ngr v-ringade. Äsch bara för att jag inte gillar att tvätta så ofta
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20
    Ja, jag kan vittna om du vill. Har aldrig sett en karl som har så mycket kläder! Är det "bra-att-hitta" som spökar för det finns inte ens sportsocka att han hinner använda alla kläder!
    Fast det är ju inte bara kläder han gärna håller fast vid.
  40. 20
    Ja, jag kan vittna om du vill. Har aldrig sett en karl som har så mycket kläder! Är det "bra-att-hitta" som spökar för det finns inte ens sportsocka att han hinner använda alla kläder!
    Fast det är ju inte bara kläder han gärna håller fast vid.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kortärmade bodysar
    By Leonora in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 13:36
  2. Kortärmade polotröjor?
    By Ida m Albert&Vilfred in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 07:42
  3. Hur många toppar...
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 22:58
  4. Kortärmade pyjamasar
    By Kristina med 3 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 22:39
  5. Kortärmade bodys..
    By Anna in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar