Fråga ang. medicinsk abort
Abort
  1. Gravid Anonym
    #1

    Fråga ang. medicinsk abort

    Hur funkar egentligen medicinsk abort? Jag har hört att man kan göra det hemma, stämmer det? Jag var på mödravården idag och fick då tid till medicinsk abort, och det skulle vara i två steg. Steg ett var en tablett som skulle avstanna graviditeten. Steg två var två dagar senare då de skulle stoppa in tabletter i slidan och driva ut fostret. Men de sa inget om att jag kunde göra det hemma, utan allt skulle vara gjort på sjukhus. Steg två skulle ta upp till 6 timmar då de ville ha en under uppsikt. Har jag bara drömt om att man kan göra det själv hemma i lugn och ro?
  2. 1
    Fråga ang. medicinsk abort Hur funkar egentligen medicinsk abort? Jag har hört att man kan göra det hemma, stämmer det? Jag var på mödravården idag och fick då tid till medicinsk abort, och det skulle vara i två steg. Steg ett var en tablett som skulle avstanna graviditeten. Steg två var två dagar senare då de skulle stoppa in tabletter i slidan och driva ut fostret. Men de sa inget om att jag kunde göra det hemma, utan allt skulle vara gjort på sjukhus. Steg två skulle ta upp till 6 timmar då de ville ha en under uppsikt. Har jag bara drömt om att man kan göra det själv hemma i lugn och ro?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Jag var kvar 8timmar på sjukhus och skulle inte tackat nej till några timmar till om jag inte haft en bebis hemma. Nu vet jag inte om man ger olika typer av smärstillande medicin. Men den jag fick blev jag verkligen helt borta av, jag kunde inte ens gå själv på toa, utan ringde efter en som fick vara med ifall att jag skulle ramla. Ungefär som en mycket rejäl fylla kändes det som. Men å andra sidan kände jag ingen smärta.
  4. 2
    Jag var kvar 8timmar på sjukhus och skulle inte tackat nej till några timmar till om jag inte haft en bebis hemma. Nu vet jag inte om man ger olika typer av smärstillande medicin. Men den jag fick blev jag verkligen helt borta av, jag kunde inte ens gå själv på toa, utan ringde efter en som fick vara med ifall att jag skulle ramla. Ungefär som en mycket rejäl fylla kändes det som. Men å andra sidan kände jag ingen smärta.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Jag,,,

    gjorde den hemma.

    Fick första tabletten på sjukhuset, och sen fick jag med mig en liten påse med vaginaltabletter att ta två dagar senare, och lite häftigare smärtlindring än panodil...

    Hade rejält ont, men blödde inte massor. Var i v. 5+0, så det var ju tidigt...

    Skönt att vara hemma dock. Vi kunde ju ligga och kramas, jag fick lite massage, kunde äta som jag ville och sen tog vi en promenad när det lugnat sig... (gillar inte sjukhus ska väl tilläggas)
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Jag,,, gjorde den hemma.

    Fick första tabletten på sjukhuset, och sen fick jag med mig en liten påse med vaginaltabletter att ta två dagar senare, och lite häftigare smärtlindring än panodil...

    Hade rejält ont, men blödde inte massor. Var i v. 5+0, så det var ju tidigt...

    Skönt att vara hemma dock. Vi kunde ju ligga och kramas, jag fick lite massage, kunde äta som jag ville och sen tog vi en promenad när det lugnat sig... (gillar inte sjukhus ska väl tilläggas)

Liknande trådar

  1. Medicinsk abort
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 05:47
  2. Medicinsk abort
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 09:00
  3. Medicinsk abort
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 07:13
  4. Ang medicinsk abort
    By Mia in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 20:55
  5. medicinsk abort
    By jensan in forum Abort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 18:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar