Hejdå blöjbarn!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Hejdå blöjbarn!

    Å så skönt! Nu är det slut på blöjbyten, Hurra!

    Jag tog med mig blöjor så det räckte till nätterna vi skulle vara borta i stugan vi hyrt i skärgården. Inte fler! Och det funkade. I två dagar kom det ganska ofta i kalsongerna, men lika ofta i toan. Och nu i två dagar har Sixten inte gjort i byxan en endaste liten gång, har tom sovit middag blöjfri.

    Han tycker själv han är duktig, men han går inte med på att han är stor. "Jag är fortfarande liten!" säger han.

    / M
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Hejdå blöjbarn! Å så skönt! Nu är det slut på blöjbyten, Hurra!

    Jag tog med mig blöjor så det räckte till nätterna vi skulle vara borta i stugan vi hyrt i skärgården. Inte fler! Och det funkade. I två dagar kom det ganska ofta i kalsongerna, men lika ofta i toan. Och nu i två dagar har Sixten inte gjort i byxan en endaste liten gång, har tom sovit middag blöjfri.

    Han tycker själv han är duktig, men han går inte med på att han är stor. "Jag är fortfarande liten!" säger han.

    / M
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Härligt med en till!

    Fríða la av blöjorna helt strax efter tvåårsdagen. Vi provade lite när hon var 1,5 men då var hon inte mogen.
    Nu går det hur bra som helst och det sker sällan olyckor.
    Pottan fick åka med till Island men den har inte använts mycket. Det är toaletten som de stora tjejerna använder tycker hon.
    Otroligt vad duktig hon är också at säja till......
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  4. 2
    Härligt med en till! Fríða la av blöjorna helt strax efter tvåårsdagen. Vi provade lite när hon var 1,5 men då var hon inte mogen.
    Nu går det hur bra som helst och det sker sällan olyckor.
    Pottan fick åka med till Island men den har inte använts mycket. Det är toaletten som de stora tjejerna använder tycker hon.
    Otroligt vad duktig hon är också at säja till......
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Ja det var samma här, jag har haft toaringen framme i ett år, han har kissat och bajsat på pottan på dagis och så, men har inte vart mogen för att ta bort blöjorna förrän nu. Han är jätteduktig på att säga till, men jag är liiite nervös över bajsandet, det verkar ske mer sällan nu... men han vänjer sig väl.
  6. 3
    Ja det var samma här, jag har haft toaringen framme i ett år, han har kissat och bajsat på pottan på dagis och så, men har inte vart mogen för att ta bort blöjorna förrän nu. Han är jätteduktig på att säga till, men jag är liiite nervös över bajsandet, det verkar ske mer sällan nu... men han vänjer sig väl.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Men vad skönt! Vi gjorde ett försök med Kasper tidigare i sommar men han ville INTE hävdade minsann att det var Pontus som skulle ha kalsonger. Kasper han skulle ha blöjor!

    Sen lyckades vi få på honom kalsonger ändå men han brydde sig inte alls om att det kom kiss eller bajs i dessa. Sa inte till och när man sa att man skulle byta hans kalsonger för att han kissat i dem så blev han skitarg och sa "INTE, Bapper INTE tissat konger. Elias (grannpojken) tissat Bappers konger"

    Så vi bestämde oss för att ligga lågt ett tag till
  8. 4
    Men vad skönt! Vi gjorde ett försök med Kasper tidigare i sommar men han ville INTE hävdade minsann att det var Pontus som skulle ha kalsonger. Kasper han skulle ha blöjor!

    Sen lyckades vi få på honom kalsonger ändå men han brydde sig inte alls om att det kom kiss eller bajs i dessa. Sa inte till och när man sa att man skulle byta hans kalsonger för att han kissat i dem så blev han skitarg och sa "INTE, Bapper INTE tissat konger. Elias (grannpojken) tissat Bappers konger"

    Så vi bestämde oss för att ligga lågt ett tag till
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Det

    kommer när det kommer. Blöjfriheten alltså. Ofta kommer det så hastigt att man blir förvånad. Testa igen om ett tag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Det kommer när det kommer. Blöjfriheten alltså. Ofta kommer det så hastigt att man blir förvånad. Testa igen om ett tag!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Samma här! För nån dag sen plockade jag bort alla bodyn ur Leahs klädskåp eftersom hon inte använt blöja på hela sommaren i princip. Visst är det skönt, men nästan lite sorgligt också att inte ha nån bebis längre *snyft*
  12. 6
    Samma här! För nån dag sen plockade jag bort alla bodyn ur Leahs klädskåp eftersom hon inte använt blöja på hela sommaren i princip. Visst är det skönt, men nästan lite sorgligt också att inte ha nån bebis längre *snyft*
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    En till!!

    härligt! Vi har knappt använt body eftersom vi pottat Fríða sen hon var väldigt liten. Då är bodyn så svår att få av snabbt.

    Hon min Fia är så söt när hon klamrar sig fast vid toaringen och ropar "gägi"= färdig..
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  14. 7
    En till!! härligt! Vi har knappt använt body eftersom vi pottat Fríða sen hon var väldigt liten. Då är bodyn så svår att få av snabbt.

    Hon min Fia är så söt när hon klamrar sig fast vid toaringen och ropar "gägi"= färdig..
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8

    Det är på G här också!

    Min som Samuel verkade inte alls intresserad av att vara utan blöja. Vi har haft en potta stående framme i badrummet jättelänge men han har knappt tittat åt den ens. Sen för någon vecka sedan fick jag ett infall att ändå ta av honom blöjan när vi kom hem från dagis och så fick han direkt sitta på toaletten. Jag märkte att han tyckte det var kul och fattade grejen direkt, så nu går han i kalsonger när vi är här hemma, men han sover fortfarande med blöja på natten.

    Han har dock inte bajsat på toaletten en enda gång än så länge, ofta bajsar han nämligen tidigt på morgonen och efter att vi nattat honom (fast han är fortfarande vaken). Vi har ingen brådska, men det känns skönt att det ändå är på gång.

    Men hur är reglerna på era dagis? På vår måste Samuel ha varit torr hemma i minst en månad innan han får komma till dagis utan blöja.
  16. 8
    Det är på G här också! Min som Samuel verkade inte alls intresserad av att vara utan blöja. Vi har haft en potta stående framme i badrummet jättelänge men han har knappt tittat åt den ens. Sen för någon vecka sedan fick jag ett infall att ändå ta av honom blöjan när vi kom hem från dagis och så fick han direkt sitta på toaletten. Jag märkte att han tyckte det var kul och fattade grejen direkt, så nu går han i kalsonger när vi är här hemma, men han sover fortfarande med blöja på natten.

    Han har dock inte bajsat på toaletten en enda gång än så länge, ofta bajsar han nämligen tidigt på morgonen och efter att vi nattat honom (fast han är fortfarande vaken). Vi har ingen brådska, men det känns skönt att det ändå är på gång.

    Men hur är reglerna på era dagis? På vår måste Samuel ha varit torr hemma i minst en månad innan han får komma till dagis utan blöja.
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Det där med dagisregler tycker jag verkar knasigt. På mina barns dagis hjälpte dom glatt till med pottträningen genom att erbjuda alla barn pottan före lunch, vid blöjbyte.

    Båda har iofs blivit blöjfria under semestern, för att vi ville fokusera på att hjälpa barnen med det, men sen är det klart att dom har kissat ner sig ibland efteråt eftersom det inte går lika fort att få hjälp till toa på dagis som hemma.

    Om barnet fortfarnde har blöja kan det nog vara svårt att pottträna, tänker jag?


    Äsch, jag vet inte. men jag är glad att dom inte har några sådana regler på mina barns förskola.


    Hur går det nu? Det var ju ett par månader sen du skrev.

    Sintra
  18. 9
    Det där med dagisregler tycker jag verkar knasigt. På mina barns dagis hjälpte dom glatt till med pottträningen genom att erbjuda alla barn pottan före lunch, vid blöjbyte.

    Båda har iofs blivit blöjfria under semestern, för att vi ville fokusera på att hjälpa barnen med det, men sen är det klart att dom har kissat ner sig ibland efteråt eftersom det inte går lika fort att få hjälp till toa på dagis som hemma.

    Om barnet fortfarnde har blöja kan det nog vara svårt att pottträna, tänker jag?


    Äsch, jag vet inte. men jag är glad att dom inte har några sådana regler på mina barns förskola.


    Hur går det nu? Det var ju ett par månader sen du skrev.

    Sintra
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    hej igen, såg inte förrän nu att du skrivit svar till mig

    vi håller väl på att traggla med blöjan precis som i somras, vissa dagar blir han jätteledsen när vi vill ta av honom blöjan så då får den vara på istället. men när han är naken så är han faktiskt jätteduktig på att kissa på pottan eller toaletten, men ibland glömmer han ju bort det och kissar på parketten istället...

    men vi kör på som sagt, det blir när det blir helt enkelt. jag tänkte nog prata med dagis rätt snart i alla fall och be att han får prova att vara utan blöja inomhus en dag, men att de kan sätta på blöja om de går ut och leker i snön.
  20. 10
    hej igen, såg inte förrän nu att du skrivit svar till mig

    vi håller väl på att traggla med blöjan precis som i somras, vissa dagar blir han jätteledsen när vi vill ta av honom blöjan så då får den vara på istället. men när han är naken så är han faktiskt jätteduktig på att kissa på pottan eller toaletten, men ibland glömmer han ju bort det och kissar på parketten istället...

    men vi kör på som sagt, det blir när det blir helt enkelt. jag tänkte nog prata med dagis rätt snart i alla fall och be att han får prova att vara utan blöja inomhus en dag, men att de kan sätta på blöja om de går ut och leker i snön.

Liknande trådar

  1. Blöjbarn
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 20:30
  2. Ett blöjbarn snart inget blöjbarn längre
    By ::Kiddan:: in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 14:39
  3. Blöjbarn?
    By specialk in forum _0405 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 14:42
  4. Badbyxor, blöjbarn?
    By mariamed4 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 16:03
  5. Någon mer med blöjbarn här?
    By Exista in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar