Hur friskanmäler jag mig hos FK
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Hur friskanmäler jag mig hos FK

    på nätet gick det inte och inget val på självbetjäningen, måste jag friskanmäla mig till en människa?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Hur friskanmäler jag mig hos FK på nätet gick det inte och inget val på självbetjäningen, måste jag friskanmäla mig till en människa?
  3. Salander
    #2
    Varför går det inte på nätet? Funkade för mig iaf men man måste beställa hem en blankett som ska skrivas under.
  4. 2
    Varför går det inte på nätet? Funkade för mig iaf men man måste beställa hem en blankett som ska skrivas under.
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    Man behöver väl inte friskanmäla sig till FK, heller? Du går bara till jobbet som vanligt och när blanketterna ska fyllas i så skriver du bara de dagar du vill ha ersättning för.
  6. 3
    Man behöver väl inte friskanmäla sig till FK, heller? Du går bara till jobbet som vanligt och när blanketterna ska fyllas i så skriver du bara de dagar du vill ha ersättning för.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Nu gick det men nyss stod att jag var tvungen kontakta min lokala FK hjälpte att jag frågade här:-)
  8. 4
    Nu gick det men nyss stod att jag var tvungen kontakta min lokala FK hjälpte att jag frågade här:-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Nix man måste fylla i en ansökan. det är jag som har kontakten med FK inte min arbetsgivare. Jag har semester nu f r om i morgon.
  10. 5
    Nix man måste fylla i en ansökan. det är jag som har kontakten med FK inte min arbetsgivare. Jag har semester nu f r om i morgon.
  11. Medlem sedan
    May 1998
    #6
    Ansöka om att få bli frisk....? Världen är ur led...
  12. 6
    Ansöka om att få bli frisk....? Världen är ur led...
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Det gjorde inte jag, gick så bra så ändå.
  14. 7
    Det gjorde inte jag, gick så bra så ändå.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    fast nu har handläggaren sagt att jag måste göra så så då gjorde jag det:-)
  16. 8
    fast nu har handläggaren sagt att jag måste göra så så då gjorde jag det:-)
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Anmälan, inte ansökan jag skrev fel

    http://www.forsakringskassan.se/priv...re_an_14_dagar
  18. 9
    Anmälan, inte ansökan jag skrev fel

    http://www.forsakringskassan.se/priv...re_an_14_dagar
  19. Medlem sedan
    May 1998
    #10
    Inte för att jag varit sjuk mer än två veckor så himla många gånger, men den här våren har det faktiskt hänt vid ett par tillfällen. Och inte har jag friskanmält mig till FK inte... det har gått hur bra som helst ändå, jag har fått min ersättning för de dagar jag begärt ersättning på därför avsedd blankett. Min arbetsgivare har jag däremot meddelat nån dag innan jag kommit tillbaka till jobbet, de kan ju behöva veta...
  20. 10
    Inte för att jag varit sjuk mer än två veckor så himla många gånger, men den här våren har det faktiskt hänt vid ett par tillfällen. Och inte har jag friskanmält mig till FK inte... det har gått hur bra som helst ändå, jag har fått min ersättning för de dagar jag begärt ersättning på därför avsedd blankett. Min arbetsgivare har jag däremot meddelat nån dag innan jag kommit tillbaka till jobbet, de kan ju behöva veta...
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Jag har varit sjukskriven väldigt mycket denna vår på deltid, denna gång fram tills idag jag har anmält förut men idag vid försök fungerde det inte men nu för en stund sedan gick min anmälan iväg.
  22. 11
    Jag har varit sjukskriven väldigt mycket denna vår på deltid, denna gång fram tills idag jag har anmält förut men idag vid försök fungerde det inte men nu för en stund sedan gick min anmälan iväg.
  23. Salander
    #12
    Jo man ska friskanmäla sig i alla fall om man bryter sjukskrivning tidigare än vad som står på intyget.
  24. 12
    Jo man ska friskanmäla sig i alla fall om man bryter sjukskrivning tidigare än vad som står på intyget.
  25. Medlem sedan
    May 1998
    #13
    Det gjorde jag båda gångerna jag var sjukskriven under våren. Började jobba tidigare än intyget gick ut, alltså. Det funkade utan friskanmälan. Jag FICK jobba! Bra va...
  26. 13
    Det gjorde jag båda gångerna jag var sjukskriven under våren. Började jobba tidigare än intyget gick ut, alltså. Det funkade utan friskanmälan. Jag FICK jobba! Bra va...
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Jo jag friskanmälde mig förra året tre veckor innan det stod i mitt sjukintyg, nu ska jag inte vara sjuk mer hoppas jag, men jag lyckades klicka i och få en anmälan nu...
  28. 14
    Jo jag friskanmälde mig förra året tre veckor innan det stod i mitt sjukintyg, nu ska jag inte vara sjuk mer hoppas jag, men jag lyckades klicka i och få en anmälan nu...
  29. Salander
    #15
    Schyyst !!
  30. 15
    Schyyst !!
  31. Medlem sedan
    May 1998
    #16
    Eller hur!?! Så snälla är de på mitt jobb...
  32. 16
    Eller hur!?! Så snälla är de på mitt jobb...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar