Nu är vi först!
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Nu är vi först!


    Har ni sett, helt plötsligt är det vår tur!
    Så nu tjejer är det bara att sätta igång...
  2. 1
    Nu är vi först!
    Har ni sett, helt plötsligt är det vår tur!
    Så nu tjejer är det bara att sätta igång...
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Gör mitt bästa!
  4. 2
    Gör mitt bästa!
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Bebisen har fått vräkningsbeskedet
  6. 3
    Bebisen har fått vräkningsbeskedet
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Ja jag hoppas ju på bebis på torsdag men man vet ju aldrig. Vågar ju inte göra så mycket för att det ska sätta igång, när man inte vet till 100 hur den ligger. Men snart ligger vi alla där med var sin söt liten bebis
  8. 4
    Ja jag hoppas ju på bebis på torsdag men man vet ju aldrig. Vågar ju inte göra så mycket för att det ska sätta igång, när man inte vet till 100 hur den ligger. Men snart ligger vi alla där med var sin söt liten bebis
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Jag kan knappt fatta att det är våran tur nu, att det är augusti!
    Och idag så fick vi klartecken från migrationsverket, min kille fick uppehållstillstånd för 2 år! Kunde inte blivit en bättre start på veckan.
    Önskar ett stort lycka till till allihopa!
  10. 5
    Jag kan knappt fatta att det är våran tur nu, att det är augusti!
    Och idag så fick vi klartecken från migrationsverket, min kille fick uppehållstillstånd för 2 år! Kunde inte blivit en bättre start på veckan.
    Önskar ett stort lycka till till allihopa!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Å vad roligt! Stort grattis! När kommer han? Se nu till att knipa ordentligt tills han har landat ;-)
  12. 6
    Å vad roligt! Stort grattis! När kommer han? Se nu till att knipa ordentligt tills han har landat ;-)
  13. Medlem sedan
    Dec 2009
    #7
    Yes! Jag har sagt åt bebis att det är dags att komma i helgen eller t o m slutet på veckan. Jag tror vi är överens, men det återstår väl att se

    Däremot tycker jag det börjat kännas annorlunda nu sedan några dagar. Ännu mer sammandragningar än vanligt, många som ger typ mensvärk och ett väldigt tryck/spänningar neråt bäcken/underliv/ändtarm. Tycker mig också behöva springa till toan mer frekvent än vanligt för "nr 2" om man så säger...

    Vi får väl se hur länge den har tänkt att hålla på så. Det behöver ju inte alls betyda att det är något på gång än på ett par veckor, men åh vad jag ändå hoppas att det kunde vara så! Är det något ni andra känner igen?
  14. 7
    Yes! Jag har sagt åt bebis att det är dags att komma i helgen eller t o m slutet på veckan. Jag tror vi är överens, men det återstår väl att se

    Däremot tycker jag det börjat kännas annorlunda nu sedan några dagar. Ännu mer sammandragningar än vanligt, många som ger typ mensvärk och ett väldigt tryck/spänningar neråt bäcken/underliv/ändtarm. Tycker mig också behöva springa till toan mer frekvent än vanligt för "nr 2" om man så säger...

    Vi får väl se hur länge den har tänkt att hålla på så. Det behöver ju inte alls betyda att det är något på gång än på ett par veckor, men åh vad jag ändå hoppas att det kunde vara så! Är det något ni andra känner igen?
  15. Medlem sedan
    Dec 2009
    #8
    Åh vad skönt!! Grattis! Nu är det bara att njuta och jäsa i lugn och ro tills bebisen vill ut!
  16. 8
    Åh vad skönt!! Grattis! Nu är det bara att njuta och jäsa i lugn och ro tills bebisen vill ut!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Jag fööööörsöker.. Eller rättare sagt, nu har jag slutat försöka och bara väntar..

    Har nog försökt det mesta snart... promenera runt på grönan, färdknäppt, ätit starkt och fått halsbränna och tom testat att va risig i magen tre dagar i rad.. Men nada... Är på plusdag 2 idag..
  18. 9
    Jag fööööörsöker.. Eller rättare sagt, nu har jag slutat försöka och bara väntar..

    Har nog försökt det mesta snart... promenera runt på grönan, färdknäppt, ätit starkt och fått halsbränna och tom testat att va risig i magen tre dagar i rad.. Men nada... Är på plusdag 2 idag..
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Yes, sista veckan har jag haft lika dant.. Är inte alls skönt.. :S

    Just trycket neråt och det där med mensmolandet stör mig, varför ska det göra ont om det ändå inte gör nån nytta. (el ja, med tvåan hade jag lika dant och hade ju en racerförlossning, så NÅN nytta gör det väl)
  20. 10
    Yes, sista veckan har jag haft lika dant.. Är inte alls skönt.. :S

    Just trycket neråt och det där med mensmolandet stör mig, varför ska det göra ont om det ändå inte gör nån nytta. (el ja, med tvåan hade jag lika dant och hade ju en racerförlossning, så NÅN nytta gör det väl)
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11
    Grattis!! Skönt att få det klart.. Nu gåller det bara för honom att hoppa på första bästa plan!!!
  22. 11
    Grattis!! Skönt att få det klart.. Nu gåller det bara för honom att hoppa på första bästa plan!!!
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Samma här. Idag har det verkligen känts som att det är på G. Tror det sista av slemproppen och lite blod har kommit under dagen. Jag som har haft jättejobbigt med magen springer på toa stup i kvarten, och det gör ONT! Hoppas, hoppas.....
  24. 12
    Samma här. Idag har det verkligen känts som att det är på G. Tror det sista av slemproppen och lite blod har kommit under dagen. Jag som har haft jättejobbigt med magen springer på toa stup i kvarten, och det gör ONT! Hoppas, hoppas.....
  25. Medlem sedan
    Nov 2009
    #13
    +8 idag och tro mig jag försöker också
  26. 13
    +8 idag och tro mig jag försöker också
  27. Medlem sedan
    May 2010
    #14
    Det du beskriver är PRECIS det jag upplevt de senaste dagarna! Känns spännande...som att det verkligen är nära nu. 4 dagar kvar till bf...
  28. 14
    Det du beskriver är PRECIS det jag upplevt de senaste dagarna! Känns spännande...som att det verkligen är nära nu. 4 dagar kvar till bf...
  29. Medlem sedan
    Jan 2010
    #15
    Tack tjejer! Det känns jätteskönt Nu hinner han förhoppningsvis hit! Han kommer i början av nästa vecka.
    Kavata Kajsa, känner precis som du.
    Tryck nedåt, och bakåt, molvärk och nu har sammandragningarna börjat kännas mer och mer. Nåt på G kanske?
    Men här ska det knipas, åtminstone till nästa vecka..
    Ska till BM om ett par timmar, ska be henne titta efter om det har hänt nåt.
    Alla ni som väntar, väntar och väntar, hoppas era bebisar vill komma ut snart!
  30. 15
    Tack tjejer! Det känns jätteskönt Nu hinner han förhoppningsvis hit! Han kommer i början av nästa vecka.
    Kavata Kajsa, känner precis som du.
    Tryck nedåt, och bakåt, molvärk och nu har sammandragningarna börjat kännas mer och mer. Nåt på G kanske?
    Men här ska det knipas, åtminstone till nästa vecka..
    Ska till BM om ett par timmar, ska be henne titta efter om det har hänt nåt.
    Alla ni som väntar, väntar och väntar, hoppas era bebisar vill komma ut snart!

Liknande trådar

  1. Vi är först nu...
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 12:15
  2. Först...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 10:52
  3. Först ut?
    By hermelinen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 23:37
  4. först ut!
    By parisullis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 08:38
  5. vem har BF först?????
    By lilla my 9/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar