Måste uppdatera lite...
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Måste uppdatera lite...

    Ang. Ellens simning. Nu "simmar" hon hur långt som helst typ! Inte på riktigt simsätt, men nån slags blandning mellan vanligt sim och hundsim, iaf. så kommer hon framåt och håller sig ovanför vattnet med huvudet! Jag är så grymt imponerad av henne, då hon var galet rädd för vatten förut. Bara förra sommaren fick vi ju "muta" henne för att hon ens skulle gå i vattnet, förutom hemma i poolen. Och nu simmar hon som en fisk!

    I övrigt har vi det toppen. Har varit på ALV i ösregn, men lika lycklig var Ellen ändå. Så det var bara att se glad ut för hennes skull. Vi åkte med en annan mamma och hennes 3 barn, sam var inte med.

    Min syster med son är här, och mamma och min moster har varit här. Nu åker de sista imorgon, och det blir lugnt igen. Sam ska ta med barnen på en minisemester på torsdag, och då ska jag rensa källarförrådet, inte så kul med absolut nödvändigt.

    VI har oxå köpt kaniner, två små söta dvärgvädurshonor som vi ska ha ute. De är så goa och mysiga, och tom. Ellen kan ha dem i knät, de bara ligger stilla och myser. Det är de storas kaniner, men Ellen ville oxå ha kanin, så vi bestämde att hon äger hälften av båda! Då blev hon nöjd.

    Nästa vecka har vi kvar av semestern, sen börjar allvaret igen. Bra är att de stora ska gå friidrottsskola 4 dagar och då börjar dom 9, så vi får vänt på dygnet i tid för en gångs skull.

    Hoppas alla har det lika skönt som vi!
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Måste uppdatera lite... Ang. Ellens simning. Nu "simmar" hon hur långt som helst typ! Inte på riktigt simsätt, men nån slags blandning mellan vanligt sim och hundsim, iaf. så kommer hon framåt och håller sig ovanför vattnet med huvudet! Jag är så grymt imponerad av henne, då hon var galet rädd för vatten förut. Bara förra sommaren fick vi ju "muta" henne för att hon ens skulle gå i vattnet, förutom hemma i poolen. Och nu simmar hon som en fisk!

    I övrigt har vi det toppen. Har varit på ALV i ösregn, men lika lycklig var Ellen ändå. Så det var bara att se glad ut för hennes skull. Vi åkte med en annan mamma och hennes 3 barn, sam var inte med.

    Min syster med son är här, och mamma och min moster har varit här. Nu åker de sista imorgon, och det blir lugnt igen. Sam ska ta med barnen på en minisemester på torsdag, och då ska jag rensa källarförrådet, inte så kul med absolut nödvändigt.

    VI har oxå köpt kaniner, två små söta dvärgvädurshonor som vi ska ha ute. De är så goa och mysiga, och tom. Ellen kan ha dem i knät, de bara ligger stilla och myser. Det är de storas kaniner, men Ellen ville oxå ha kanin, så vi bestämde att hon äger hälften av båda! Då blev hon nöjd.

    Nästa vecka har vi kvar av semestern, sen börjar allvaret igen. Bra är att de stora ska gå friidrottsskola 4 dagar och då börjar dom 9, så vi får vänt på dygnet i tid för en gångs skull.

    Hoppas alla har det lika skönt som vi!
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Min tjej doppade inte huvudet och var lite rädd för vatten också. I juni gick vi intensiv simskola 10 dgr, vilket pojken också gjort tidigare, och nu dyker hon under vattnet och simmar också som en fisk.
    Det är lite som att knäcka cykel koden och läs koden, det kommer när det är dax.

    Vi har denna vecka kvar av semester och har då varit lediga i 7 veckor alla tillsammans,toppen.
    2 veckor med korta dagar på fritids och förskola innan skolstart den 23:.e.
    Vi måste vänja oss med tidigare sovtider, men pojkens nya intresse är fiske, och han är helt begeistrad av att fiska och få aborre. Kvällarna blir lite sena och sovmorgon är bara förnamnet....
  4. 2
    Min tjej doppade inte huvudet och var lite rädd för vatten också. I juni gick vi intensiv simskola 10 dgr, vilket pojken också gjort tidigare, och nu dyker hon under vattnet och simmar också som en fisk.
    Det är lite som att knäcka cykel koden och läs koden, det kommer när det är dax.

    Vi har denna vecka kvar av semester och har då varit lediga i 7 veckor alla tillsammans,toppen.
    2 veckor med korta dagar på fritids och förskola innan skolstart den 23:.e.
    Vi måste vänja oss med tidigare sovtider, men pojkens nya intresse är fiske, och han är helt begeistrad av att fiska och få aborre. Kvällarna blir lite sena och sovmorgon är bara förnamnet....
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Vi har gått på simskola en gång i veckan under våren. Katja simmar inte som en fisk men tycker att det är kul att doppa huvudet nu, vilket hon absolut inte ville göra innan. Alltid något! Har tänkt fortsätta simskolan senare i höst...
  6. 3
    Vi har gått på simskola en gång i veckan under våren. Katja simmar inte som en fisk men tycker att det är kul att doppa huvudet nu, vilket hon absolut inte ville göra innan. Alltid något! Har tänkt fortsätta simskolan senare i höst...

Liknande trådar

  1. Måste uppdatera mig
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 19:11
  2. Jag måste uppdatera min klädstil!
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 17:35
  3. Måste uppdatera mig lite...
    By Titti:) in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 11:34
  4. Måste ju uppdatera nattproblemen
    By Klickann in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:20
  5. Måste uppdatera mig
    By ullet in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 08:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar