Hello
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Hello

    ett litet hej från mig. Sommaren går mot sitt slut, den har bara sprungit iväg. Om en månad ska Minou börja dagis .. lilla stumpan som blivit så stor. Nathael börjar förskoleklass (han tycker att han fått vänta läänge och E rickigt trycker till honom med att hon minsann bara var 5 när hon började och han är 6,5 år ... det är inte lätt att vara nära i ålder men ändå 2 årskurser mellan) och vi vacklar angående hans klassplacering då han hamnat i en förskoleklass som enda kille (de är 4 st F-2klasser) då de rätt av delat hans dagisgrupp (där de var 2 killar och 11 tjejer). Så vårt hopp om fler killkompisar ... ja det hade vi inte mycket för. Visst finns det killar i 1:an och 2:an i hans klass men inga jämåriga. Vi har bråkar om detta under våren men det sista var att vi fick prata med hans mentor när han börjat. Det känns ju lite sent men ... Vi kan förstå att det är för att han ska få en lugn inlärningsmiljö (vilket vi också kan se att han behöver) - men skolan är så mycket mer än det.

    Men nu var ju detta novembergruppen jag skrev i inte mars-04. Ja Emelia börjar ju 2:an i en av de andra F-2klasserna och är så nöjd med att få börja på Fritids igen efter ett års uppehåll. Eftersom deras pappa arbetar långa 13-timmarspass och inte mer än 3 vardagar i veckan så kommer de kunna få det bästa av 2 värdar.

    Och pappan och jag. Ja vi kämpar på. Om det bär hela vägen återstår att se. Det är nattgammal is vi går på.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  2. 1
    Hello ett litet hej från mig. Sommaren går mot sitt slut, den har bara sprungit iväg. Om en månad ska Minou börja dagis .. lilla stumpan som blivit så stor. Nathael börjar förskoleklass (han tycker att han fått vänta läänge och E rickigt trycker till honom med att hon minsann bara var 5 när hon började och han är 6,5 år ... det är inte lätt att vara nära i ålder men ändå 2 årskurser mellan) och vi vacklar angående hans klassplacering då han hamnat i en förskoleklass som enda kille (de är 4 st F-2klasser) då de rätt av delat hans dagisgrupp (där de var 2 killar och 11 tjejer). Så vårt hopp om fler killkompisar ... ja det hade vi inte mycket för. Visst finns det killar i 1:an och 2:an i hans klass men inga jämåriga. Vi har bråkar om detta under våren men det sista var att vi fick prata med hans mentor när han börjat. Det känns ju lite sent men ... Vi kan förstå att det är för att han ska få en lugn inlärningsmiljö (vilket vi också kan se att han behöver) - men skolan är så mycket mer än det.

    Men nu var ju detta novembergruppen jag skrev i inte mars-04. Ja Emelia börjar ju 2:an i en av de andra F-2klasserna och är så nöjd med att få börja på Fritids igen efter ett års uppehåll. Eftersom deras pappa arbetar långa 13-timmarspass och inte mer än 3 vardagar i veckan så kommer de kunna få det bästa av 2 värdar.

    Och pappan och jag. Ja vi kämpar på. Om det bär hela vägen återstår att se. Det är nattgammal is vi går på.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Åh, vad glad jag är för att ni fortfarande kämpar!

    Jag läste här aldeles försent för att svara. Men jag har tänkt mycket på er och undrat.

    Vi laddar inför skolstart vi med. Grabben kämpar på med läsningen och jag hoppas att skolan är villig att kämpa med honom, istället för mot honom i år. Det är inte lätt att vara född sent, vara sen, vara mycket och ha en släng av dyslexi? (Det finns i släkten)

    Nu i höst så skall vi dessutom hinna med EM i Frankrike, NM i Danmark och SM i Skåne. Allt efter skolstart ... Inte optimalt precis ...

    Angående Nattes klass så tror jag att du kan ta det lite lugnt. Jag ser i Hjalmars skola att dom leker mycket utanför klasserna. Han går i en liten skola med bara 40 barn. Bästa kompisarna varierar från dag till dag. Han vill gärna leka med många olika så det blir lite variation Alla barn behöver ju inte en bästis, har jag märkt.

    Ha det jättebra!
    Kram!
  4. 2
    Åh, vad glad jag är för att ni fortfarande kämpar!

    Jag läste här aldeles försent för att svara. Men jag har tänkt mycket på er och undrat.

    Vi laddar inför skolstart vi med. Grabben kämpar på med läsningen och jag hoppas att skolan är villig att kämpa med honom, istället för mot honom i år. Det är inte lätt att vara född sent, vara sen, vara mycket och ha en släng av dyslexi? (Det finns i släkten)

    Nu i höst så skall vi dessutom hinna med EM i Frankrike, NM i Danmark och SM i Skåne. Allt efter skolstart ... Inte optimalt precis ...

    Angående Nattes klass så tror jag att du kan ta det lite lugnt. Jag ser i Hjalmars skola att dom leker mycket utanför klasserna. Han går i en liten skola med bara 40 barn. Bästa kompisarna varierar från dag till dag. Han vill gärna leka med många olika så det blir lite variation Alla barn behöver ju inte en bästis, har jag märkt.

    Ha det jättebra!
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3
    Tänk att lillfisen ska börja på dagis?? Föddes hon inte nyss? :-)

    Hoppas att det funkar bra för alla med dagis, skola och fritids, och att den nattgamla isen håller!!

    Varmaste kramar Viktoria
  6. 3
    Tänk att lillfisen ska börja på dagis?? Föddes hon inte nyss? :-)

    Hoppas att det funkar bra för alla med dagis, skola och fritids, och att den nattgamla isen håller!!

    Varmaste kramar Viktoria
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Vad fint att höra från dig! Har tänkt på dig massor och undrat hur det gått för dig med Minou och man....

    Min Alde har precis firat sin ett-års-dag och börjar förskolan om några få veckor! Oj oj oj, det blir spännande!
  8. 4
    Vad fint att höra från dig! Har tänkt på dig massor och undrat hur det gått för dig med Minou och man....

    Min Alde har precis firat sin ett-års-dag och börjar förskolan om några få veckor! Oj oj oj, det blir spännande!
  9. anna m astrid&märtha
    #5
    jag har tänkt på dig/er, det låter ju försiktigt positivt ändå!
    taskigt att dela på två killar! kräv att de får gå tillsammans de behöver kompisar i klassen också som är samma kön om det går...
    kram!
  10. 5
    jag har tänkt på dig/er, det låter ju försiktigt positivt ändå!
    taskigt att dela på två killar! kräv att de får gå tillsammans de behöver kompisar i klassen också som är samma kön om det går...
    kram!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar