Tillökning i familjen :)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Tillökning i familjen :)

    Vi har länge talat om att vi vill köpa kanin ( nå jag och barnen i af ) och nu är hon äntligen här !! En liten brunspräcklig dvärgvädurstjej som lilltjejen fått döpa. Mimmi ska hon heta.. fast man kan säga Miffy också
    Nu skuttar hon runt och upptäcker i hela lägenheten .. skutt skutt hörs det av mjuka tasssar och rätt som det är blir man kittlad av långa morrhår och en nyfiken nos. Söt som socker är hon ..liknar nästan en liten harpalt med sina färger.. Gooos
    When will those clouds out disappear
  2. 1
    Tillökning i familjen :) Vi har länge talat om att vi vill köpa kanin ( nå jag och barnen i af ) och nu är hon äntligen här !! En liten brunspräcklig dvärgvädurstjej som lilltjejen fått döpa. Mimmi ska hon heta.. fast man kan säga Miffy också
    Nu skuttar hon runt och upptäcker i hela lägenheten .. skutt skutt hörs det av mjuka tasssar och rätt som det är blir man kittlad av långa morrhår och en nyfiken nos. Söt som socker är hon ..liknar nästan en liten harpalt med sina färger.. Gooos
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    och du är helt säääker på att det ÄR en dvärgvädur??

    Läste en artikel på aftonbladet häromdagen, om nån som hade köpt en halvvuxen dvärgvädurskanin -trodde hon- men det var det inte... det var en jättevädurskaninunge... så den där vägde mer än tio kg nu *hoppsan* i dubbel bemärkelse...
  4. 2
    och du är helt säääker på att det ÄR en dvärgvädur??

    Läste en artikel på aftonbladet häromdagen, om nån som hade köpt en halvvuxen dvärgvädurskanin -trodde hon- men det var det inte... det var en jättevädurskaninunge... så den där vägde mer än tio kg nu *hoppsan* i dubbel bemärkelse...
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Hahahahaa.. hoppas jag verkligen !! Fast man vet ju aldrig som sagt
  6. 3
    Hahahahaa.. hoppas jag verkligen !! Fast man vet ju aldrig som sagt
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    som våra bekantingar, hon är hyperallergisk mot allting med päls, men så köpte de en liten liten minigris... och den var jättesöt... men alltså... den fortsatte ju inte att vara en minigris om man säger så för även minigrisar blir JÄTTESTORA som vuxna, så när hon vägde 22 kg så fick hon flytta ut på en lantgård (de kände nån) och bredvid gårdens andra sugga, som var ett vanligt rosa jättesvin-lixom... så vaaar ju deras lilla Esmeralda väldigt liten...
  8. 4
    som våra bekantingar, hon är hyperallergisk mot allting med päls, men så köpte de en liten liten minigris... och den var jättesöt... men alltså... den fortsatte ju inte att vara en minigris om man säger så för även minigrisar blir JÄTTESTORA som vuxna, så när hon vägde 22 kg så fick hon flytta ut på en lantgård (de kände nån) och bredvid gårdens andra sugga, som var ett vanligt rosa jättesvin-lixom... så vaaar ju deras lilla Esmeralda väldigt liten...
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Jösses amalia !! Hahaha ja det har jag åxå hört .. dvs att minigrisar sällan är "minigrisar" hela sitt liv .
    Nåja blir det en jättevädur *praisethelordnot* så¨får vi väl bygga ut eller nåt *mohahaha*
  10. 5
    Jösses amalia !! Hahaha ja det har jag åxå hört .. dvs att minigrisar sällan är "minigrisar" hela sitt liv .
    Nåja blir det en jättevädur *praisethelordnot* så¨får vi väl bygga ut eller nåt *mohahaha*
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    kaninstek är gott och tofflorna är mjuka


    jag - vaddå morbid?!?!
  12. 6
    kaninstek är gott och tofflorna är mjuka


    jag - vaddå morbid?!?!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Hmmm... din lilla grotesking där
  14. 7
    Hmmm... din lilla grotesking där
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    har du läst boken " 191 sätt att använda en död katt på" nångång (har för mig att det är titeln i allfall - det finns MASSOR med ideer i den boken och uppfinningsrikedommen är avundsvärd
  16. 8
    har du läst boken " 191 sätt att använda en död katt på" nångång (har för mig att det är titeln i allfall - det finns MASSOR med ideer i den boken och uppfinningsrikedommen är avundsvärd
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    Underbart! Här bor det två sådana underverk utomhus.En svart och en grå.Pepsi och Busan heter de.
    Visst är de goa:-)
  18. 9
    Underbart! Här bor det två sådana underverk utomhus.En svart och en grå.Pepsi och Busan heter de.
    Visst är de goa:-)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Verkligen ! Jag är en riktig kaninmänniska. Jag har haft 4 stycken tidigare och alla har haft varsin liten personlighet. De har hoppat löst här hemma och varit som små hundar.
  20. 10
    Verkligen ! Jag är en riktig kaninmänniska. Jag har haft 4 stycken tidigare och alla har haft varsin liten personlighet. De har hoppat löst här hemma och varit som små hundar.

Liknande trådar

  1. Tillökning i familjen
    By sargit in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-04-30, 03:18
  2. Tillökning i familjen...
    By anber in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 12:23
  3. Tillökning i familjen
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 19:11
  4. Tillökning i familjen...
    By Nilla* in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 20:56
  5. tillökning i familjen
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar