Måla om hemma?
_1102 Februaribarn
  1. Anonym
    #1

    Måla om hemma?

    Dum fråga kanske- men hur är det eg. med starka målarfärger när man är gravid? är det ok. att måla om man vädrar?
  2. 1
    Måla om hemma? Dum fråga kanske- men hur är det eg. med starka målarfärger när man är gravid? är det ok. att måla om man vädrar?
  3. Anonym
    #2
    Hej!
    Läs varningsetiketten. De färger vi har använt utomhus har det stått "kan ge bestående men på vattenorganismer..." och då vill jag inte vara i närheten av de kemikalierna. Oftast är inomhusfärg mildare.
    Visst vill man fixa till hemma? Du får ta dit någon kompis som får fixa det annars...
  4. 2
    Hej!
    Läs varningsetiketten. De färger vi har använt utomhus har det stått "kan ge bestående men på vattenorganismer..." och då vill jag inte vara i närheten av de kemikalierna. Oftast är inomhusfärg mildare.
    Visst vill man fixa till hemma? Du får ta dit någon kompis som får fixa det annars...
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Åhh...ja jag vet hur du känner...har fullt jag vill fixa men vet inte riktigt om det e ok. ska kolla med min kompis som jobbar med färg å se vad han säger.
  6. 3
    Åhh...ja jag vet hur du känner...har fullt jag vill fixa men vet inte riktigt om det e ok. ska kolla med min kompis som jobbar med färg å se vad han säger.
  7. Sssss
    #4
    De flesta vattenbaserade/vattenlösliga färger är ofarliga under graviditeten. Fråga i färghandeln, eller läs på burken! Jag målade både väggar, tak och lister när jag var höggravid förra gången.
  8. 4
    De flesta vattenbaserade/vattenlösliga färger är ofarliga under graviditeten. Fråga i färghandeln, eller läs på burken! Jag målade både väggar, tak och lister när jag var höggravid förra gången.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Hej =)
    Jag jobbar faktisk som målare och är gravid. Det enda man sagt till mig är att det är viktigt att använda dammskydd när du slipar väggarna och allt sånt. All färg som är vattenburen är inga problem att måla med, däremot oljefärg och sånt skit ska man undvika!

    Sen är det ju alltid bra att man vädrar så mycket som möljligt, för det kan ju alltlid lukta lite
  10. 5
    Hej =)
    Jag jobbar faktisk som målare och är gravid. Det enda man sagt till mig är att det är viktigt att använda dammskydd när du slipar väggarna och allt sånt. All färg som är vattenburen är inga problem att måla med, däremot oljefärg och sånt skit ska man undvika!

    Sen är det ju alltid bra att man vädrar så mycket som möljligt, för det kan ju alltlid lukta lite

Liknande trådar

  1. Måla eller inte måla
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 16:45
  2. "måla, måla varje lördag också
    By 76an in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 10:44
  3. Måla om hemma?
    By karin03 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 08:36
  4. Måla om hemma
    By Anna in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 08:16
  5. Måla om hemma
    By Jenny in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar