NÄR tar klimakteriet slut???
Medelålders 45+
  1. Anonym
    #1

    NÄR tar klimakteriet slut???

    Är inne på andra året och svettas något kopiöst!!!
    Har ätit femal i snart 3 månader. Humöret är ok, men svettningarna gör mig galen!!!
    Hur länge har ni varit i klimakteriet? OM ni känt av det??
  2. 1
    NÄR tar klimakteriet slut??? Är inne på andra året och svettas något kopiöst!!!
    Har ätit femal i snart 3 månader. Humöret är ok, men svettningarna gör mig galen!!!
    Hur länge har ni varit i klimakteriet? OM ni känt av det??
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2
    fyra år och nej, jag har inte känt någonting
  4. 2
    fyra år och nej, jag har inte känt någonting
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    #3
    Jag har också undrat. Min mens började krångla när jag var 39 år om jag minns rätt. (vi kvinnor i min släkt kommer tidigt i klimakteriet).
    Nu är jag 49 år. Och jag svettas. Och svettas. Det rinner på ryggen nedför pannan och mellan brösten vid minsta ansträngning.

    Det kan förstås vara medicinen jag äter, Seroquel och Efexor samt Xanor.
    För inte fan är man i klimakteriet i tio år?
  6. 3
    Jag har också undrat. Min mens började krångla när jag var 39 år om jag minns rätt. (vi kvinnor i min släkt kommer tidigt i klimakteriet).
    Nu är jag 49 år. Och jag svettas. Och svettas. Det rinner på ryggen nedför pannan och mellan brösten vid minsta ansträngning.

    Det kan förstås vara medicinen jag äter, Seroquel och Efexor samt Xanor.
    För inte fan är man i klimakteriet i tio år?
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Jag kom i klimakteriet efter en strålning som också tog död på äggstockarna. Det var år 2000 och jag vaknar fortfarande minst en gång per natt av värmesvallningar. Antagligen får jag någon/några dagtid också men då lägger jag inte märke till dem lika mycket.
  8. 4
    Jag kom i klimakteriet efter en strålning som också tog död på äggstockarna. Det var år 2000 och jag vaknar fortfarande minst en gång per natt av värmesvallningar. Antagligen får jag någon/några dagtid också men då lägger jag inte märke till dem lika mycket.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Jag är 58, är fortfarande kvar i det efter sisådär...ja, 15 år minst...

    Svettas...ja, ni vet...

    Läste nånstans att man kan fortsätta att svettas till 70-75 årsåldern...hoppas att jag missförstod det... Skulle vara skönt att vakna torr nån morgon...
  10. 5
    Jag är 58, är fortfarande kvar i det efter sisådär...ja, 15 år minst...

    Svettas...ja, ni vet...

    Läste nånstans att man kan fortsätta att svettas till 70-75 årsåldern...hoppas att jag missförstod det... Skulle vara skönt att vakna torr nån morgon...
  11. Anonym TS
    #6
    Äter också efexor, men det blev inte bättre då jag slutade med dem ett tag! Visst är det trevligt när man bara blir blötare och blötare. Jag behöver inte ens röra mig, svetten rinner ändå. Bara dagtid, aldrig nattetid. Blä!! Vill ha höst och kyla! Förlåt, men då mår jag bättre. Hoppas att femal balans snart ska ta bort svettningarna!!! Det verkar ta tid!
  12. 6
    Äter också efexor, men det blev inte bättre då jag slutade med dem ett tag! Visst är det trevligt när man bara blir blötare och blötare. Jag behöver inte ens röra mig, svetten rinner ändå. Bara dagtid, aldrig nattetid. Blä!! Vill ha höst och kyla! Förlåt, men då mår jag bättre. Hoppas att femal balans snart ska ta bort svettningarna!!! Det verkar ta tid!

Liknande trådar

  1. Klimakteriet???
    By Tant?? in forum Medelålders 45+
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 20:17
  2. Klimakteriet.
    By Daga in forum Medelålders 45+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 18:23
  3. Klimakteriet vid 38??
    By Klimakteriehäxa? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 11:49
  4. Klimakteriet
    By **anonymt*** namn in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 19:58
  5. Klimakteriet
    By Susanne in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 21:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar