Hur behålla SGI?
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Hur behålla SGI?

    Börjar funderar på hur vi ska lyckas ta ut så få dagar föräldraledigt som möjligt men samtidigt behålla SGI. Första året är det väl inget att grubbla på som jag har förstått, men sen är det väl 5 dagar i veckan som gäller för att behålla SGI?

    Min sambo jobbar 5-skift och kan vara ledig ex mån-tor och sedan jobba 7 dar på raken (och då lär ju jag vara hemma). Då vore det ju toppen om jag kunde jobba dessa vardagar när Jonas är hemma så vi kan spara lite föräldraledighetsdagar... Men då kanske man måste pussla massor för att behålla SGI? Och om man förlorar sin SGI, när får man tillbaka den igen?

    Usch jag antar jag måste fråga Försäkringskassan... Men jag slänger ut frågan här iaf eftersom ni har koll på det mesta =)
  2. 1
    Hur behålla SGI? Börjar funderar på hur vi ska lyckas ta ut så få dagar föräldraledigt som möjligt men samtidigt behålla SGI. Första året är det väl inget att grubbla på som jag har förstått, men sen är det väl 5 dagar i veckan som gäller för att behålla SGI?

    Min sambo jobbar 5-skift och kan vara ledig ex mån-tor och sedan jobba 7 dar på raken (och då lär ju jag vara hemma). Då vore det ju toppen om jag kunde jobba dessa vardagar när Jonas är hemma så vi kan spara lite föräldraledighetsdagar... Men då kanske man måste pussla massor för att behålla SGI? Och om man förlorar sin SGI, när får man tillbaka den igen?

    Usch jag antar jag måste fråga Försäkringskassan... Men jag slänger ut frågan här iaf eftersom ni har koll på det mesta =)
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    tyvärr, har ingen koll alls. Som du själv skrev, hör med FK, det är ju ändå dom som håller i tömmarna i slutändan
    Lycka till.
  4. 2
    tyvärr, har ingen koll alls. Som du själv skrev, hör med FK, det är ju ändå dom som håller i tömmarna i slutändan
    Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Hej. Du måste täcka 5 dagar/v fr o m 1-årsdagen. Fp-peng el arbete men det ska kunna redovisas. Observera att du kan jobba helgdagar också. SGI åter, vet inte riktigt men tror efter 6 månaders stadig inkomst.
  6. 3
    Hej. Du måste täcka 5 dagar/v fr o m 1-årsdagen. Fp-peng el arbete men det ska kunna redovisas. Observera att du kan jobba helgdagar också. SGI åter, vet inte riktigt men tror efter 6 månaders stadig inkomst.
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Tack för svar!
  8. 4
    Tack för svar!

Liknande trådar

  1. Du får behålla din tå!
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 21:26
  2. Behålla eller inte behålla?
    By cec in forum Hem & fritid
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 21:51
  3. Ska jag behålla de här?
    By Eider in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:03
  4. behålla SGI
    By Anna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar