recept på osötat danskt rågbröd?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    recept på osötat danskt rågbröd?

    Jag brukar baka Brunkans danska, men skulle vilja testa ett rågbröd utan socker/sirap. Nån som har ett bra, beprövat recept?
  2. 1
    recept på osötat danskt rågbröd? Jag brukar baka Brunkans danska, men skulle vilja testa ett rågbröd utan socker/sirap. Nån som har ett bra, beprövat recept?
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Har inte provat själv men Camilla Plums recept verkar kanonbra. De är såna som jag har tänkt 1000 gånger att jag ska baka, men har inte ännu blivit av. Underbara program gör hon i alla fall...

    http://www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/boller+af+staal
  4. 2
    Har inte provat själv men Camilla Plums recept verkar kanonbra. De är såna som jag har tänkt 1000 gånger att jag ska baka, men har inte ännu blivit av. Underbara program gör hon i alla fall...

    http://www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/boller+af+staal
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det här verkar vara ett spännande recept, det är inte mer sötat än att surdegen kommer äta upp det under jäsning & bakning...
  6. 3
    Det här verkar vara ett spännande recept, det är inte mer sötat än att surdegen kommer äta upp det under jäsning & bakning...
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
  8. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Här finns hur många som helst! :-)

    Säg till om du behöver hjälp med att översätta

    (till att börja med: gær=gäst, mel=mjöl, Rug=råg, hvede=vete, kærnemælk = glöm det en surmjölksprodukt som inte existerar i sverige)
  9. 5
    Här finns hur många som helst! :-)

    Säg till om du behöver hjälp med att översätta

    (till att börja med: gær=gäst, mel=mjöl, Rug=råg, hvede=vete, kærnemælk = glöm det en surmjölksprodukt som inte existerar i sverige)
  10. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Man kan nog errsätta kærnemælk med lättfil, det är inte helt o hållet samma sak, men likt iaf. Lite beroende på vad man ska göra med den, för filen är aningen mer tjockflytande.
  12. 7
    Man kan nog errsätta kærnemælk med lättfil, det är inte helt o hållet samma sak, men likt iaf. Lite beroende på vad man ska göra med den, för filen är aningen mer tjockflytande.

Liknande trådar

  1. Osötat proteinpulver?
    By johveg in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 09:51
  2. Recept: rågbröd med surdeg
    By CarolinaK in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 20:45
  3. osötat ?
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 09:03
  4. Osötat fullkornsbröd
    By Trädgårdsmamman in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 09:24
  5. Har bakat rågbröd idag...
    By MiaKL,S03+K06 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar