Jag kommer ut!
_1102 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Jag kommer ut!

    Hej tjejer, har tidigare kallat mig för "blåmes" här inne men nu kommer jag ut med mitt riktiga nick. Jag heter Anna, bor i Stockholm med min sambo Peter och vår son Sigge som är född i mars 2009. Det är nu två år sedan, lite drygt, som jag började skriva i den ankomstgruppen och jag loggar fortfarande in varje dag och har träffat många där inne på riktigt. Hela bunten känns som mina vänner, faktiskt. Så det ska bli väldigt kul att få dela den här graviditeten med er!

    Jag är idag i vecka 13+5, har alltså bf 10 februari. Min son kom dock en månad för tidigt, i vecka 36+2. En väldigt traumatiskt upplevelse i och med att han 3 timmar gammal blev väldigt sjukt och det visade sig att hans lungor inte var färdiga. Sin första tid låg han på neo, och vi har även varit på flera hjärtultraljud eftersom att han under första halvåret fortfarande hade de där bebishålen kvar i hjärtat. Ja och så har han en medfödd missbildning på snoppen, hypospadi, som han opererades för när han var 1 år. Så det jag framför allt hoppas på den här gången är att få uppleva hur det är att få en frisk bebis och att få gå tiden ut och föda en liten tjockis i stället för en smak räka på 2,5 kilo.

    Vad mer kan jag säga? Hm, jag är 24 år. Fyller dock 25 i oktober men är nog ändå att räkna med som rätt ung för att vara blivande 2-barns mamma. Jag är student, läser till socionom, och hela hösten ska jag göra praktik vilket jag ser jättemycket framemot.

    Nåja, vi kom igår hem från en 6 veckor lång semester på Gotland så framöver gissar jag att ni kommer se mycket mer av mig härinne i forumet!
  2. 1
    Jag kommer ut! Hej tjejer, har tidigare kallat mig för "blåmes" här inne men nu kommer jag ut med mitt riktiga nick. Jag heter Anna, bor i Stockholm med min sambo Peter och vår son Sigge som är född i mars 2009. Det är nu två år sedan, lite drygt, som jag började skriva i den ankomstgruppen och jag loggar fortfarande in varje dag och har träffat många där inne på riktigt. Hela bunten känns som mina vänner, faktiskt. Så det ska bli väldigt kul att få dela den här graviditeten med er!

    Jag är idag i vecka 13+5, har alltså bf 10 februari. Min son kom dock en månad för tidigt, i vecka 36+2. En väldigt traumatiskt upplevelse i och med att han 3 timmar gammal blev väldigt sjukt och det visade sig att hans lungor inte var färdiga. Sin första tid låg han på neo, och vi har även varit på flera hjärtultraljud eftersom att han under första halvåret fortfarande hade de där bebishålen kvar i hjärtat. Ja och så har han en medfödd missbildning på snoppen, hypospadi, som han opererades för när han var 1 år. Så det jag framför allt hoppas på den här gången är att få uppleva hur det är att få en frisk bebis och att få gå tiden ut och föda en liten tjockis i stället för en smak räka på 2,5 kilo.

    Vad mer kan jag säga? Hm, jag är 24 år. Fyller dock 25 i oktober men är nog ändå att räkna med som rätt ung för att vara blivande 2-barns mamma. Jag är student, läser till socionom, och hela hösten ska jag göra praktik vilket jag ser jättemycket framemot.

    Nåja, vi kom igår hem från en 6 veckor lång semester på Gotland så framöver gissar jag att ni kommer se mycket mer av mig härinne i forumet!
  3. Sssss
    #2

    Kul att få reda på lite mer!

    Jag är fortfarande anonym, men snart så...

    Hoppas det inte blir lika traumatiskt med denna bebis, utan att allt förlöper som det ska!
  4. 2
    Kul att få reda på lite mer! Jag är fortfarande anonym, men snart så...

    Hoppas det inte blir lika traumatiskt med denna bebis, utan att allt förlöper som det ska!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Hello sötis! Kikar in å kollar om ngn av de gamla var här och jaså minsann! Hemma nu?? Mår du bra??? STOR kram från tjocka mig!!
  6. 3
    Hello sötis! Kikar in å kollar om ngn av de gamla var här och jaså minsann! Hemma nu?? Mår du bra??? STOR kram från tjocka mig!!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Japp, vi kom hem i tisdag! Hoppas jag hinner träffa dig och se magen innan bebisen kommer! Jag har mått typ konstant illa hela sommaren och varit dödstrött men det börjar bli bättre nu. Vecka 15 idag, helt fantastiskt! Kramar, vi hörs och ses ju!
  8. 4
    Japp, vi kom hem i tisdag! Hoppas jag hinner träffa dig och se magen innan bebisen kommer! Jag har mått typ konstant illa hela sommaren och varit dödstrött men det börjar bli bättre nu. Vecka 15 idag, helt fantastiskt! Kramar, vi hörs och ses ju!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Det hoppas jag också, men även om något skulle hända så blir det nog mer lättare när man redan varit med om det en gång. Ska bli kul att höra mer om er andra också!
  10. 5
    Det hoppas jag också, men även om något skulle hända så blir det nog mer lättare när man redan varit med om det en gång. Ska bli kul att höra mer om er andra också!

Liknande trådar

  1. Kommer ingen, kommer ingen.. rusning
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 05:56
  2. kommer kommer inte...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 20:41
  3. Kommer ut!
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 09:28
  4. Kommer, kommer inte?
    By -ME- in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 21:30
  5. Hur kommer det sig
    By Anna i Seattle in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 03:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar