Smakisar och lite annat
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Smakisar och lite annat

    Jag började lite smått med smakisar i förra veckan, men Max tyckte inte grönsakspureer var så gott, så jag tror att vi struntar i dem. Han får nu av vår mat i små små bitar. Han äter inte så mycket, men han tycker det är gott. Snart ska jag börja med lite gröt, får se om han gillar det.

    Annars har Max sen några dagar tillbaka börjat säga "bababa". Han har också lärt sig sitta riktigt bra. Han kissar nu på pottan flera gånger per dag. Tittut och att dansa är favoritsysselsättning.
  2. 1
    Smakisar och lite annat Jag började lite smått med smakisar i förra veckan, men Max tyckte inte grönsakspureer var så gott, så jag tror att vi struntar i dem. Han får nu av vår mat i små små bitar. Han äter inte så mycket, men han tycker det är gott. Snart ska jag börja med lite gröt, får se om han gillar det.

    Annars har Max sen några dagar tillbaka börjat säga "bababa". Han har också lärt sig sitta riktigt bra. Han kissar nu på pottan flera gånger per dag. Tittut och att dansa är favoritsysselsättning.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Härligt att ECandet går så bra. Jag måste testa jag med. Eira är förresten inte heller så förtjust i puré-mat, men majskrokar är toppen tycker hon. Har Max testat det?
  4. 2
    Härligt att ECandet går så bra. Jag måste testa jag med. Eira är förresten inte heller så förtjust i puré-mat, men majskrokar är toppen tycker hon. Har Max testat det?
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Låter roligt med dansande och tittut. Har fortfarande inte smält hur duktig han är med pottan! Helt otroligt!

    Gröt kör vi med här hemma, har inte blivit av med någonting annat ännu.
  6. 3
    Låter roligt med dansande och tittut. Har fortfarande inte smält hur duktig han är med pottan! Helt otroligt!

    Gröt kör vi med här hemma, har inte blivit av med någonting annat ännu.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja, det går över förväntan! Jag tycker det är roligt och Max också. Och han har blöja hela tiden, så han får kissa på pottan när jag har tid- oftast i samband med blöjbyte. Har du gjort det med dina stora barn?

    Majskrokar har han inte smakat, men riskakor var gott.
  8. 4
    Ja, det går över förväntan! Jag tycker det är roligt och Max också. Och han har blöja hela tiden, så han får kissa på pottan när jag har tid- oftast i samband med blöjbyte. Har du gjort det med dina stora barn?

    Majskrokar har han inte smakat, men riskakor var gott.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag kan rekommendera att testa, det är kul! Bebisar lär sig snabbt och man kan sätta på kranen om det inte kommer kiss direkt.

    Det är ju inte bråttom med mat. De klarar sig på amning.0
  10. 5
    Jag kan rekommendera att testa, det är kul! Bebisar lär sig snabbt och man kan sätta på kranen om det inte kommer kiss direkt.

    Det är ju inte bråttom med mat. De klarar sig på amning.0

Liknande trådar

  1. Lite otäckt... och lite annat med.
    By Miss_Piggy in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 21:45
  2. Lite undringar om smakisar
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 20:53
  3. Lite OT ang smakisar...
    By Veronica in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 10:46
  4. Vikt och smakisar och annat
    By Limsa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 17:03
  5. Börjat med lite smakisar!
    By Elsasmamma m Lukas 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 13:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar