Vad är ett blogginlägg?
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Vad är ett blogginlägg?

    Läser ibland här att några tycker att det blir för mycket blogginlägg.
    Men vad går gränsen egentligen ?

    Rätt många, däribland jag, skriver en kort beskrivning om vad de gjort idag och sen kanske avslutar med någon fråga om hur er dag varit dag eller liknande.
    Är det ett blogginlägg? Eller är det bara ett blogginlägg när man känner för att berätta något och inte har någon fråga alls?
  2. 1
    Vad är ett blogginlägg? Läser ibland här att några tycker att det blir för mycket blogginlägg.
    Men vad går gränsen egentligen ?

    Rätt många, däribland jag, skriver en kort beskrivning om vad de gjort idag och sen kanske avslutar med någon fråga om hur er dag varit dag eller liknande.
    Är det ett blogginlägg? Eller är det bara ett blogginlägg när man känner för att berätta något och inte har någon fråga alls?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Nu går jag och kissar.

    Det skulle nog klassas som ett blogginlägg Fast jag ska inte det,,,,,alltså gå och kissa,,,inte nu
  4. 2
    Nu går jag och kissar.

    Det skulle nog klassas som ett blogginlägg Fast jag ska inte det,,,,,alltså gå och kissa,,,inte nu
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    För mig är ett blogginlägg det jag skriver i ett inlägg (under en rubrik) i min blogg. Men jag kan ju ha missuppfattat något?
  6. 3
    För mig är ett blogginlägg det jag skriver i ett inlägg (under en rubrik) i min blogg. Men jag kan ju ha missuppfattat något?
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    jag är lika frågande som du, jag får då och då typ gliring att mina inlägg är blogginlägg men jag undrar som du vad är det för slags inlägg vad gör att ett inlägg kan kallas blogginlägg istället för vanligt inlägg. Eg bryr jag mig inte att vissa tycker så men när du ställer frågan skulle jag också vilja veta svaret, var i skillnaden ligger... Är vissa inlägg "finare" än andra och måste verkligen varje inlägg man gör här innehålla en fråga???
  8. 4
    jag är lika frågande som du, jag får då och då typ gliring att mina inlägg är blogginlägg men jag undrar som du vad är det för slags inlägg vad gör att ett inlägg kan kallas blogginlägg istället för vanligt inlägg. Eg bryr jag mig inte att vissa tycker så men när du ställer frågan skulle jag också vilja veta svaret, var i skillnaden ligger... Är vissa inlägg "finare" än andra och måste verkligen varje inlägg man gör här innehålla en fråga???
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Men vem skriver så i en blogg?
  10. 5
    Men vem skriver så i en blogg?
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Det sista tror jag, när man bara vill berätta. Och vet du, det tycker jag det är okej att göra. Kanske är jag exakt noll eller till och med minusintresserad, men jag är medveten om att jag själv faktiskt inte är jordens mest intressanta person (ja alltså jag tycker ju själv att jag är just det va ), och ändå brukar jag kräka ur mig både åsikter och blogginlägg och underliga frågor och inte orka ta diskussionen eller formulera mig tydligt eller så. Och om jag gör så, måste jag ju nästan tänka att det är okej att andra gör så.
  12. 6
    Det sista tror jag, när man bara vill berätta. Och vet du, det tycker jag det är okej att göra. Kanske är jag exakt noll eller till och med minusintresserad, men jag är medveten om att jag själv faktiskt inte är jordens mest intressanta person (ja alltså jag tycker ju själv att jag är just det va ), och ändå brukar jag kräka ur mig både åsikter och blogginlägg och underliga frågor och inte orka ta diskussionen eller formulera mig tydligt eller så. Och om jag gör så, måste jag ju nästan tänka att det är okej att andra gör så.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Nej det är väl "blogginlägg" här på aff som Salander menar. Att en del tycker att det blir lite väl mycket blogginlägg här på aff och hon undrar var gränsen går.
  14. 7
    Nej det är väl "blogginlägg" här på aff som Salander menar. Att en del tycker att det blir lite väl mycket blogginlägg här på aff och hon undrar var gränsen går.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    ett sånt...

    ...här typ:
    idag har jag & då sa han & sen åkte vi & jag tappade & alla började skratta & jag är fin i min frisyr & sen åkte vi igen & nu ska jag sy - hej då!!!

    Och det är HELT ok om man vill göra så i min värld, har gjort det en hög ggr själv - fast det är sällan speciellt intressant...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  16. 8
    ett sånt... ...här typ:
    idag har jag & då sa han & sen åkte vi & jag tappade & alla började skratta & jag är fin i min frisyr & sen åkte vi igen & nu ska jag sy - hej då!!!

    Och det är HELT ok om man vill göra så i min värld, har gjort det en hög ggr själv - fast det är sällan speciellt intressant...
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Jag tycker det där är skitfånigt att gnälla över ärligt talat. Hoppa över att läsa om man inte gillart, hur svårt kan det va?
  18. 9
    Jag tycker det där är skitfånigt att gnälla över ärligt talat. Hoppa över att läsa om man inte gillart, hur svårt kan det va?
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    *trycker på gilla knappen*
  20. 10
    *trycker på gilla knappen*
  21. Salander
    #11
    menar här på OÄF
  22. 11
    menar här på OÄF
  23. Medlem sedan
    Feb 2008
    #12
    Ehhhrm, ja, jo, jag fattade det så småningom...
    *rodnar och ler fåraktigt*
  24. 12
    Ehhhrm, ja, jo, jag fattade det så småningom...
    *rodnar och ler fåraktigt*
  25. Salander
    #13
    Men du hade ju mest rätt egentligen
  26. 13
    Men du hade ju mest rätt egentligen
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14
    å jag har fått höra att det kan man inte svara på men en del svarar ändå på sånna inlägg.
  28. 14
    å jag har fått höra att det kan man inte svara på men en del svarar ändå på sånna inlägg.
  29. Salander
    #15
    Tack för svar!
    Själv tycker jag att det är lite kul med vardagsbeskrivningar.
  30. 15
    Tack för svar!
    Själv tycker jag att det är lite kul med vardagsbeskrivningar.
  31. Medlem sedan
    Dec 2005
    #16
    Om du lägger in en fråga så tycker jag bara att det är trevligt. Men vissa personer skriver nästa alltid BARA vad de gjort och det är superointressant och irriterande, tycker jag.
  32. 16
    Om du lägger in en fråga så tycker jag bara att det är trevligt. Men vissa personer skriver nästa alltid BARA vad de gjort och det är superointressant och irriterande, tycker jag.
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Vet inte...Tycker alla får skriva vad de vill egentligen, men det smarta med att avsluta med en fråga är ju att då får man svar, eftersom alla helst vill skriva om sig själva . Sen kan jag på FB bli aningens småirro på folk som berättar om typ varje steg de tar under dagen och uppdaterar sin status tio gånger om dagen...men det är ju jag det...l
  34. 17
    Vet inte...Tycker alla får skriva vad de vill egentligen, men det smarta med att avsluta med en fråga är ju att då får man svar, eftersom alla helst vill skriva om sig själva . Sen kan jag på FB bli aningens småirro på folk som berättar om typ varje steg de tar under dagen och uppdaterar sin status tio gånger om dagen...men det är ju jag det...l
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Äsch säg inte så, sån är ju jag.
  36. 18
    Äsch säg inte så, sån är ju jag.
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Fast du skriver så roligt och inte alls så där som jag menade, så det är inget problem för mig...om du nu ens gör så .
  38. 19
    Fast du skriver så roligt och inte alls så där som jag menade, så det är inget problem för mig...om du nu ens gör så .
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    *pustar ut*
  40. 20
    *pustar ut*

Liknande trådar

  1. Blogginlägg om Ds.
    By dudun in forum Downs Syndrom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 23:10
  2. Blogginlägg
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 16:57
  3. Nya blogginlägg om nån är
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar