att ha koll efter Pstav
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    att ha koll efter Pstav

    Jag tog ur min Pstav för en vecka sedan.
    Jag och min sambo skall försöka bli gravida och är väldigt förväntansfulla.

    Jag undrar bara lite, hur fasen skall man veta?
    Jag har ingen koll på när jag har ägglossning, jag har inte ännu haft mens.

    Vi har sedan förra tisdagen haft oskyddat sex.

    Idag tyckte jag att jag hade flytningar av nått slag, vad kan det vara?

    Låter nästan som att jag inte har någon koll alls på ägglossning, mens och sådan, men fasen, när jag tänker efter har jag inte det.

    Tips tack!
    Empix
  2. 1
    att ha koll efter Pstav Jag tog ur min Pstav för en vecka sedan.
    Jag och min sambo skall försöka bli gravida och är väldigt förväntansfulla.

    Jag undrar bara lite, hur fasen skall man veta?
    Jag har ingen koll på när jag har ägglossning, jag har inte ännu haft mens.

    Vi har sedan förra tisdagen haft oskyddat sex.

    Idag tyckte jag att jag hade flytningar av nått slag, vad kan det vara?

    Låter nästan som att jag inte har någon koll alls på ägglossning, mens och sådan, men fasen, när jag tänker efter har jag inte det.

    Tips tack!
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Jag blev gravid ca tre-fyra månader efter att ha tagit ut p-staven. Jag har läst att man kanske kan använda kondom tills man fått sin mens,så man lättare har koll på t. ex beräknat förlossningsdatum och såklart ägglossning.
  4. 2
    Jag blev gravid ca tre-fyra månader efter att ha tagit ut p-staven. Jag har läst att man kanske kan använda kondom tills man fått sin mens,så man lättare har koll på t. ex beräknat förlossningsdatum och såklart ägglossning.
  5. Emblon
    #3
    Jag blev med gravid 3-4 mån efter den blivit uttagen förra gången.

    Första gången var vi inte redo för barn så tog ut den i aug (pga privata anl) och så blev jag gravid i mars-apr av misstag och födde henne i jan.
  6. 3
    Jag blev med gravid 3-4 mån efter den blivit uttagen förra gången.

    Första gången var vi inte redo för barn så tog ut den i aug (pga privata anl) och så blev jag gravid i mars-apr av misstag och födde henne i jan.
  7. Medlem sedan
    Oct 2010
    #4
    Jag tog ut min den 7/10. Fick mens den 10:nde men är precis lika förvirrad som du, nästan i alla fall. Har ingen aning om när jag har ägglossning så vi kör på för glatta livet.
  8. 4
    Jag tog ut min den 7/10. Fick mens den 10:nde men är precis lika förvirrad som du, nästan i alla fall. Har ingen aning om när jag har ägglossning så vi kör på för glatta livet.
  9. Medlem sedan
    Feb 2011
    #5
    Jag tog ut min den 12/1 och fick mens redan senare samma dag. Den 21/1 fick jag ÄL-flytningar (höll i sig ett par dagar) så den helgen försökte vi. Idag (4/2) fick jag något som liknar en nidblödning (och brösten ömmar), men efter det jag har läst känns det som lite sent, om det inte är något senare av våra "mystillfällen" som har lett till grav. Eftersom jag är lite ivrig tog jag ett test redan i onsdags, men det visade negativt. Har köpt ett paket med ÄL- och grav-tester (från minipris-tester.se) så jag tänkte testa igen om några dagar.

    Eftersom jag har haft P-piller/P-stav de senaste 10 åren (och inte heller hade haft mens i särskilt många år innan det) så har jag ingen koll alls på min cykel. Jag hoppas kunna känna av min kropp ganska bra, men tänkte att ÄL-tester i alla fall inte borde förminska chanserna (det var grav-testerna jag ville åt, men paketpriset var ändå så billigt). Hade inte ÄL-testerna till den här cykeln, så är jag nu inte redan gravid testar jag dem efter nästa mens.

    Berätta gärna hur det går för er
  10. 5
    Jag tog ut min den 12/1 och fick mens redan senare samma dag. Den 21/1 fick jag ÄL-flytningar (höll i sig ett par dagar) så den helgen försökte vi. Idag (4/2) fick jag något som liknar en nidblödning (och brösten ömmar), men efter det jag har läst känns det som lite sent, om det inte är något senare av våra "mystillfällen" som har lett till grav. Eftersom jag är lite ivrig tog jag ett test redan i onsdags, men det visade negativt. Har köpt ett paket med ÄL- och grav-tester (från minipris-tester.se) så jag tänkte testa igen om några dagar.

    Eftersom jag har haft P-piller/P-stav de senaste 10 åren (och inte heller hade haft mens i särskilt många år innan det) så har jag ingen koll alls på min cykel. Jag hoppas kunna känna av min kropp ganska bra, men tänkte att ÄL-tester i alla fall inte borde förminska chanserna (det var grav-testerna jag ville åt, men paketpriset var ändå så billigt). Hade inte ÄL-testerna till den här cykeln, så är jag nu inte redan gravid testar jag dem efter nästa mens.

    Berätta gärna hur det går för er
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Idag verkar det som att mensen har börjat komma Testade negativt i morse. Det positiva är att mensens ankomst stämmer bra med en lutealfas på ca 14 dagar efter det jag tror var ÄL. Så förhoppningsvis har jag snart koll på min cykel. Den senaste cykeln var i så fall 25 dagar.

    Bara att ta nya tag om dryga veckan, denna gång med ÄL-test till hjälp
  12. 6
    Idag verkar det som att mensen har börjat komma Testade negativt i morse. Det positiva är att mensens ankomst stämmer bra med en lutealfas på ca 14 dagar efter det jag tror var ÄL. Så förhoppningsvis har jag snart koll på min cykel. Den senaste cykeln var i så fall 25 dagar.

    Bara att ta nya tag om dryga veckan, denna gång med ÄL-test till hjälp

Liknande trådar

  1. Gravid trots pstav
    By p_stav in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 16:17
  2. koll på skadeanmälan efter lång tid?
    By sandra_78 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 18:22
  3. Mitt nya BF efter Ul koll :)
    By trollpackan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:44
  4. koll på 18-månaders koll?
    By Cina m Julia & Maja in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 11:27
  5. pstav
    By anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 15:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar