Barnvakt-hur mycket pengar?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Barnvakt-hur mycket pengar?

    Jag och min sambo ska på bröllop i Uppsala, vi bor i Stockholm. Det är alltså 1 timme med bil. Vi har vetat om detta bröllop i typ 1 år och när vi fick inbjudan så bestämde vi att det är klart att jag och Marcus ska bo på ett hotell över natten och bara vara vi 2.. Mina föräldrar är också bjudna och ska sova över eftersom det är min kusin. Annars är ju de bra barnvakter eftersom de bara bor 1 km från oss.

    Men nu är frågan. Dels har jag ångest över att lämna bort Milo i ett dygn. Det blir ett dygn exakt från lunch lördag till lunch söndag. (det är frukost för alla gäster)
    Han är ju så liten.. Hur tänkte jag för ett år sen liksom??
    Men men såhär är tanken och vill gärna höra åsikter:

    Ella 8 år ska sova över hos grannen, de leker där jätte ofta och Ella är så stor så där känns det cool. Jag kommer inte ge grannen någonting utan de sover över hos varandra ibland.

    Theo 5 år ska sova hos sin bästis från dagis som han leker hos ofta. Jag tänkte ge dem föräldrarna en vinflaska eller ngt i den stilen. Vet inte vad dem förväntar sig men vi brukar inte ha sova över med grabbarna utan bara leka annars.

    Meja 2 år och Milo 4 månader (kommer vara det då) ska sova hos dagis fröken som Milo har träffat ganska ofta, hon har också varit barnvakt gratis till honom 2 gånger över en matning då hon så gärna ville snussa bebis. Hur mycket pengar ska hon ha. Vi har ont om pengar. För att gå på bröllopet var man tvungen att betala 450 PER PERSON i kuvert avgift!!! Det betalar mina föräldrar, de frågade inte utan bara gjorde det. För de vet om vår ekonomi. Vi betalar hotellet som kostar 750 för mig och Marcus.
    Hon som ska ha Milo och Meja, sa till mig att hon inte behöver ha så mycket pengar för att hon vill hjälpa oss. Men att hon en vanlig gång brukar ta 500. Nu ska hon ju ha 2 barn i ett dygn vilket är längre än det hon brukar ha barnvakt. Men det påtalade hon inte utan sa bara "jag brukar ta 500 men jag behöver inte ta så mycket. Ävem om 500 är väldigt "billigt".

    tacksam för svar och pepp.. (vet att jag kommer sakna Milo väldigt mycket)
    Hon vill att jag ska bestämma summa. Vad ska jag säga??
    Mamma till Ella 2002, Theo 2005. Meja 2008 och Milo 2010!
  2. 1
    Barnvakt-hur mycket pengar? Jag och min sambo ska på bröllop i Uppsala, vi bor i Stockholm. Det är alltså 1 timme med bil. Vi har vetat om detta bröllop i typ 1 år och när vi fick inbjudan så bestämde vi att det är klart att jag och Marcus ska bo på ett hotell över natten och bara vara vi 2.. Mina föräldrar är också bjudna och ska sova över eftersom det är min kusin. Annars är ju de bra barnvakter eftersom de bara bor 1 km från oss.

    Men nu är frågan. Dels har jag ångest över att lämna bort Milo i ett dygn. Det blir ett dygn exakt från lunch lördag till lunch söndag. (det är frukost för alla gäster)
    Han är ju så liten.. Hur tänkte jag för ett år sen liksom??
    Men men såhär är tanken och vill gärna höra åsikter:

    Ella 8 år ska sova över hos grannen, de leker där jätte ofta och Ella är så stor så där känns det cool. Jag kommer inte ge grannen någonting utan de sover över hos varandra ibland.

    Theo 5 år ska sova hos sin bästis från dagis som han leker hos ofta. Jag tänkte ge dem föräldrarna en vinflaska eller ngt i den stilen. Vet inte vad dem förväntar sig men vi brukar inte ha sova över med grabbarna utan bara leka annars.

    Meja 2 år och Milo 4 månader (kommer vara det då) ska sova hos dagis fröken som Milo har träffat ganska ofta, hon har också varit barnvakt gratis till honom 2 gånger över en matning då hon så gärna ville snussa bebis. Hur mycket pengar ska hon ha. Vi har ont om pengar. För att gå på bröllopet var man tvungen att betala 450 PER PERSON i kuvert avgift!!! Det betalar mina föräldrar, de frågade inte utan bara gjorde det. För de vet om vår ekonomi. Vi betalar hotellet som kostar 750 för mig och Marcus.
    Hon som ska ha Milo och Meja, sa till mig att hon inte behöver ha så mycket pengar för att hon vill hjälpa oss. Men att hon en vanlig gång brukar ta 500. Nu ska hon ju ha 2 barn i ett dygn vilket är längre än det hon brukar ha barnvakt. Men det påtalade hon inte utan sa bara "jag brukar ta 500 men jag behöver inte ta så mycket. Ävem om 500 är väldigt "billigt".

    tacksam för svar och pepp.. (vet att jag kommer sakna Milo väldigt mycket)
    Hon vill att jag ska bestämma summa. Vad ska jag säga??
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Svårt det där med pengar. Särskillt när hon säger att ni får sätta priset :/
    Ni kanske får tänka så här?! Hur mycket är denna kväll värd för er och hur mycket är ni villiga/kan spendera pengar på den? och därefter sätter erat pris. Hoppas ni förstår mitt svar?
    De andra barnen hade ni löst bra.
  4. 2
    Svårt det där med pengar. Särskillt när hon säger att ni får sätta priset :/
    Ni kanske får tänka så här?! Hur mycket är denna kväll värd för er och hur mycket är ni villiga/kan spendera pengar på den? och därefter sätter erat pris. Hoppas ni förstår mitt svar?
    De andra barnen hade ni löst bra.

Liknande trådar

  1. Barnvakt-hur mycket pengar?
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 09:33
  2. Barnvakt-hur mycket pengar?
    By annicaswe in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 09:47
  3. Hur mycket ger men en barnvakt?
    By Martina med B+V+G in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 21:50
  4. Hur mycket per timme till barnvakt?
    By LJ m AoV in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 18:29
  5. hur mycket betala för barnvakt?
    By diana in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar