igår kom den....
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    igår kom den....

    första lilla tanden bröt igenom i underkäken. Nu förstår jag varför hon har varit totalt hopplöst kinkig. Tänk er själva, vattkoppor OCH en tand på G.

    Nu är hon nöjd igen. Myser när jag gnuggar med fingret på tanden. Hoppas bara att hon inte börjar bitas snart.

    Vilka fler har börjat få sin tänder?
  2. 1
    igår kom den.... första lilla tanden bröt igenom i underkäken. Nu förstår jag varför hon har varit totalt hopplöst kinkig. Tänk er själva, vattkoppor OCH en tand på G.

    Nu är hon nöjd igen. Myser när jag gnuggar med fingret på tanden. Hoppas bara att hon inte börjar bitas snart.

    Vilka fler har börjat få sin tänder?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Max är tandlös än så länge. Stackars liten, är nog jobbigt att få tänder och ha vattkoppor på samma gång!
  4. 2
    Max är tandlös än så länge. Stackars liten, är nog jobbigt att få tänder och ha vattkoppor på samma gång!
  5. Medlem sedan
    Aug 2001
    #3
    Stackars liten :-(

    Felicia har chockat mig med två tänder senaste veckan. Ingen av de andra har fått tänder före halvåret och storasyster var nästan året,
  6. 3
    Stackars liten :-(

    Felicia har chockat mig med två tänder senaste veckan. Ingen av de andra har fått tänder före halvåret och storasyster var nästan året,
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Heej !! Inga tänder här inte. Har lilla Ida fått vattkoppor??? Har fler av dina barn det också nu eller? Hur går det, är det lindrigt eller?
    KRAM
  8. 4
    Heej !! Inga tänder här inte. Har lilla Ida fått vattkoppor??? Har fler av dina barn det också nu eller? Hur går det, är det lindrigt eller?
    KRAM
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Hej Vännen
    Ja, Ida fick vattkoppor för några veckor sedan, även min snart 2åring fick det men lite lindrigare. Har vi otur så kan hon få det igen för att det just var lindrigt.
    Mina två stora har redan haft det i unga år (vad jag kommer ihåg) så dom slipper det.

    Det har annars gått förvånadsvärt bra.

    kram
  10. 5
    Hej Vännen
    Ja, Ida fick vattkoppor för några veckor sedan, även min snart 2åring fick det men lite lindrigare. Har vi otur så kan hon få det igen för att det just var lindrigt.
    Mina två stora har redan haft det i unga år (vad jag kommer ihåg) så dom slipper det.

    Det har annars gått förvånadsvärt bra.

    kram
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Emil har fått två tänder. De kom i princip samtidigt, bara ett par dagars mellanrum strax före 6-månadersdagen. Inga direkta biverkningar på honom dock. Däremot har han börjat bita mig i tutten, aj aj aj. Och så tokskrattar han när han gjort det
  12. 6
    Emil har fått två tänder. De kom i princip samtidigt, bara ett par dagars mellanrum strax före 6-månadersdagen. Inga direkta biverkningar på honom dock. Däremot har han börjat bita mig i tutten, aj aj aj. Och så tokskrattar han när han gjort det
  13. Medlem sedan
    Jun 2008
    #7
    Nej, man kan inte få det igen för att det var lindrigt. Har man haft det så har man! Ca 1 på miljonen får det två gånger men det behöver inte ha varit lindrigt för det. Om man får det två gånger så var det alltså i de allra flesta fall inte vattkoppor första gången.

    Emil fick en prick bara, så därför är jag inte helt säker på att det var vattkoppor han hade. Men det kom ca 2 veckor efter syrran hade det och han fick feber och pricken var rätt vattkopportypisk, så jag tror att han har haft det.
  14. 7
    Nej, man kan inte få det igen för att det var lindrigt. Har man haft det så har man! Ca 1 på miljonen får det två gånger men det behöver inte ha varit lindrigt för det. Om man får det två gånger så var det alltså i de allra flesta fall inte vattkoppor första gången.

    Emil fick en prick bara, så därför är jag inte helt säker på att det var vattkoppor han hade. Men det kom ca 2 veckor efter syrran hade det och han fick feber och pricken var rätt vattkopportypisk, så jag tror att han har haft det.
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Jag har två vänner vars småttingar har haft vattkoppor två gånger. Enl deras läkare (oberoende av varandra) så kan man tyvärr få vattkoppor två gånger om det är lindrigt första gången. Dvs kroppen har inte bildat tillräckligt imunförsvar första gången. Jag hoppas att det var tillräckligt för Ebbas del iallafall
  16. 8
    Jag har två vänner vars småttingar har haft vattkoppor två gånger. Enl deras läkare (oberoende av varandra) så kan man tyvärr få vattkoppor två gånger om det är lindrigt första gången. Dvs kroppen har inte bildat tillräckligt imunförsvar första gången. Jag hoppas att det var tillräckligt för Ebbas del iallafall
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    Vad gulligt. Han tycker kanske om reaktionen ifrån mamma
    Gulligt att han skrattar alltså, inte att han bits.

    Ida biter mig i fingret när hon får tag på det, men ännu inte i bröstet. peppar peppar
  18. 9
    Vad gulligt. Han tycker kanske om reaktionen ifrån mamma
    Gulligt att han skrattar alltså, inte att han bits.

    Ida biter mig i fingret när hon får tag på det, men ännu inte i bröstet. peppar peppar
  19. Medlem sedan
    Jun 2008
    #10
    Märkligt om sjukvården går ut med olika information, för det var sjukvårdsupplysningen som sa så till mig. Fast det är väl inget nytt iofs att de gör det
  20. 10
    Märkligt om sjukvården går ut med olika information, för det var sjukvårdsupplysningen som sa så till mig. Fast det är väl inget nytt iofs att de gör det
  21. Medlem sedan
    Jun 2008
    #11
    Antagligen - jag säger i regel antingen iiiihhhhh eller aaaahhhhh samtidigt som jag försöker få in ett finger i munnen. Så det är nog roligt
  22. 11
    Antagligen - jag säger i regel antingen iiiihhhhh eller aaaahhhhh samtidigt som jag försöker få in ett finger i munnen. Så det är nog roligt

Liknande trådar

  1. Igår
    By godisstumpan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 16:58
  2. BM igår
    By Sivan70 in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 11:59
  3. UL igår...
    By Mia89 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 19:24
  4. Var hos BM igår!
    By -Plupp- in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 22:42
  5. Var på FK igår..
    By Matilda med 3 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar