Smakisar/Mat
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Smakisar/Mat

    Jag tror jag kommit på det!!! Nils är inte ett dugg intresserad av att äta nått som vi inte äter, eller rättare sagt storasyster! Så, vi tar mat från storasysters tallrik och mosar i hans tallrik när han ser det, och det verkar faktiskt fungera ganska bra. Smakisar i alla former ratar han helt..... Problemet är väl att de kanske inte äter samma mat hela tiden.... Att dricka fungerar bra nu med, men bara ur glas utan pip (som storasyster)... Behöver jag säga att storasyster är idolen här i hemmet? Undrar vart detta ska sluta...?!? Nån mer som varit med om liknande?
  2. 1
    Smakisar/Mat Jag tror jag kommit på det!!! Nils är inte ett dugg intresserad av att äta nått som vi inte äter, eller rättare sagt storasyster! Så, vi tar mat från storasysters tallrik och mosar i hans tallrik när han ser det, och det verkar faktiskt fungera ganska bra. Smakisar i alla former ratar han helt..... Problemet är väl att de kanske inte äter samma mat hela tiden.... Att dricka fungerar bra nu med, men bara ur glas utan pip (som storasyster)... Behöver jag säga att storasyster är idolen här i hemmet? Undrar vart detta ska sluta...?!? Nån mer som varit med om liknande?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Haha vad gulligt! Jag ger Max från vår mat men så lite salt som möjligt. Han gillar inte heller puréer.
  4. 2
    Haha vad gulligt! Jag ger Max från vår mat men så lite salt som möjligt. Han gillar inte heller puréer.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Härligt när man kommer på hur man ska kunna få det att funka! Låter som en kille som vet hur han vill ha det !!!
    Här går det väldigt segt med maten. Hon grimaserar mest (och ibland till och med ryser när det kommer in något munnen) om hon ens öppnar munnen.
    Men kom på häromdagen att om hon får "äta själv" öppnar hon åtminstone munnen.
    Så nu håller hon en sked själv som jag antingen byter ut mot en likadan - påfylld - hela tiden, eller så pystar jag på ny mat på den hon har i handen :P ja som sagt... man får försöka hitta sina vägar!
    Idag fick hon små små bitar av ljust bröd med smör på. Det var okej. Men hon gillar inte gröt. (än) jaja det är ett litet äventyr det här.
  6. 3
    Härligt när man kommer på hur man ska kunna få det att funka! Låter som en kille som vet hur han vill ha det !!!
    Här går det väldigt segt med maten. Hon grimaserar mest (och ibland till och med ryser när det kommer in något munnen) om hon ens öppnar munnen.
    Men kom på häromdagen att om hon får "äta själv" öppnar hon åtminstone munnen.
    Så nu håller hon en sked själv som jag antingen byter ut mot en likadan - påfylld - hela tiden, eller så pystar jag på ny mat på den hon har i handen :P ja som sagt... man får försöka hitta sina vägar!
    Idag fick hon små små bitar av ljust bröd med smör på. Det var okej. Men hon gillar inte gröt. (än) jaja det är ett litet äventyr det här.
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Det var ju ingen dum idé att byta ut/fylla på skeden. Är svårt att "pricka" munnen då han ska vara med hela tiden och han kanske helt enkelt vill äta själv!
    Skönt att höra att fler ger sina bebbar samma mat som resten av familjen äter!
  8. 4
    Det var ju ingen dum idé att byta ut/fylla på skeden. Är svårt att "pricka" munnen då han ska vara med hela tiden och han kanske helt enkelt vill äta själv!
    Skönt att höra att fler ger sina bebbar samma mat som resten av familjen äter!
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Vi har också en som dyrkar marken där storasyster går... Fast maten funkar ändå - däremot är det extra roligt om storasyster vill mata! Sen har vi lite tvärtom egentligen med maten - storasyster vill gärna dricka ur bebisflaska, äta bebisgröt, ha bebishaklapp och smaka på bebismaten...
  10. 5
    Vi har också en som dyrkar marken där storasyster går... Fast maten funkar ändå - däremot är det extra roligt om storasyster vill mata! Sen har vi lite tvärtom egentligen med maten - storasyster vill gärna dricka ur bebisflaska, äta bebisgröt, ha bebishaklapp och smaka på bebismaten...

Liknande trådar

  1. Smakisar?
    By Hanna, Thor & Carl in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 00:00
  2. Smakisar
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 20:09
  3. smakisar?
    By Carl_080329 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 13:14
  4. Smakisar?
    By janfebbarn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 23:59
  5. Smakisar
    By Lollo m W-01 & A-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 20:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar